Sir Sheffield voor het eerst op HAW !

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Brenniej

Sir Sheffield voor het eerst op HAW !

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-09 13:23

Ik dacht ik plaats ook eens wat foto's van Sir Sheffield. We zijn nu weer een paar maanden aan het trainen. We hebben een lange periode van blessures achter de rug. We hebben alles bij elkaar toch wel zo'n 11 maanden gestapt. Maar er heeft denk ik een engeltje boven ons hoofd gehangen en we hebben toch doorgezet. Na al die maanden zijn we gewoon heel rustig weer een beetje gaan kijken. En we hebben het heel rustig aan gedaan. We hebben zo'n 3/4 maanden opgebouwd om op B niveau te rijden. Daar zijn we nu en tot nu toe gaat alles nog goed. We hebben ook al drie wedstrijdjes gereden met zeer goede resultaten. In april hebben we ons eerste wedstrijd gereden. Onze proeven werden beloond met 191 en 193 punten en een 5e en 1e prijs. In Mei reden we ons tweede wedstrijd met een fantastisch resultaat, we behaalden 197 en 200 punten en een 2e en 1e prijs. Gisteren zijn we voor het eerst op vreemd terrein geweest. Shef was erg onder de indruk en was erg fris. Het was dan ook de eerste keer voor hem dat hij op vreemd terrein was. Onze eerste proef hadden we 178 punten maar dit kwam vooral omdat hij de hele proef alleen maar aan het hinniken was en ik mijn been er amper aan kon leggen. De tweede ging wat beter en was hij wat meer van mij, we kregen 186 punten. Dus toch weer een winstpunt.
Van de week heeft een vrouw bij mij op stal een paar hele mooie foto's geschoten van Shef. (Bedankt Ellie ;) ) Hier komen de foto's en commentaar is altijd welkom, mits het een beetje aardig wordt gebracht natuurlijk :D. Foto's staan niet geheel op volgorde.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding En zijn koppie :~

Afbeelding Nog eentje van mijn eerste wedstrijd

Groetjes Brenda!

floorDaan

Re: Sir Sheffield voor het eerst op HAW !

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 13:31

Leuk! Ziet er heel goed uit, ik heb eigenlijk niet zo veel commentaar, het enige puntje waar je nog op zou kunnen letten is dat je je ellebogen / armen goed langs je lichaam houdt. Ze staan nu een beetje van je lichaam weggedraait.

Sjoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 13:41

Dit is dichtbij huis zo te zien ;) haha
Leuk paard heb je.
Commentaar heb ik eigenlijk niet, het ziet er keurig uit. maar omdat dit op HAW moet, probeer je armen aan je lichaam te houden.

Brenniej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-09 13:48

Bedankt voor het commentaar! het klopt inderdaad wel. Daar moet ik wel echt op letten, vooral mijn linkerarm moet ik goed aansluiten.

Wegbenik

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 13:51

Leuke combie! Sta jij op wennekers?? Hahahaha ik herken de achtergrond ;) Sta zelf ook in Aalsmeer met me paardje :P Rijtechnisch commentaar..uhm....misschien iets meer je tenen naar binnen houden. Die foto van het lang en laag, is echt super :D

Brenniej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-09 14:06

Ik sta inderdaad op Wennekers ;) Het halstrekken begint hij inderdaad al aardig te snappen. Dit paard is vroeger veel met slof gereden en had dus echt zo'n vals knikje. Nu krijg ik wat meer controle over zijn halshouding. Als ik nu ruimte geef van voren dan gaat hij ook echt zakken en ik kan hem daarna weer netjes oprichten. Eerst was het zo dat als ik ruimte gaf hij gewoon in zijn knik bleef lopen, gelukkig volgt hij nu wel mijn hand.

wake_up

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 16:38

wauw, je hebt echt een hele nette houding! :j
Mooi netjes recht, waardoor het totaalplaatje er heel mooi uitziet. :) En wat een lekker paard heb je.
Omdat commentaar op HAW verplicht is: Probeer je tenen iets meer naar binnen te doen, en je handen iets hoger en wat dichter bij elkaar.

lonni_kirby

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 17:45

wat een mooie vos ! leuke combinatie zijn jullie!!

Jantine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 17:47

Wat een gaaf paard heb jij onder je kont zeg :+: Wauw, ben niet van vossen maar dit is echt een leukerd!
Je rijd hem (wat op de foto's is te zien) erg netjes, ga zo door!

Je staat bij die wedstrijd voor een stal van Romance, weet jij toevallig hoe het met hem is? Ik heb hem een tijdje gereden (zie profiel) maar hij is verkocht naar een meisje/vrouw.

Edit: Ohja HAW! Hihi. Je mag je handen nog ietsjes meer dragen.
Laatst bijgewerkt door Jantine_ op 25-05-09 17:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Daiss87

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 17:51

Wat een leuk paard..fijn dat je nu weer lekker wedstrijden kunt rijden :D
Probeer je armen naast je lichaam te houden en je handen mogen iets hoger en bijelkaar.
verder ziet het er super uit!
Veel succes ;)

Sabszz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 17:57

Wat een Lekker beesie heb jij zeg :+:
heb eigenlijk geen aanmerkingen of tips...
misschien idd wat Daiss87 zegt je armen wat meer aan je lichaam...
Maar ga zo door :D

Brenniej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-09 17:57

Super bedankt voor alle leuke reacties zeg! :D En bedankt voor de tips ook, zal op mijn armen en voeten letten. Ik ben zelf ook helemaal weg van hem, het is een leukerd met een topkarakter ook nog!

@Jantine_ : Op die foto's had ik wedsrijd op Wennekers. Daar sta ik ook. En er staat sinds nog niet zo heel lang wel een paard in die box genaamd Romantic Man. Was dat het paard dat je had gereden? Mooi beest man. Volgens mij gaat het wel goed met hem hoor. Ik zie haar steeds lekker rijden.

vilouma

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 18:15

zo te zien rijdt je hem echt heel erg vriendelijk in de mond! ik zie een en al ontspanning en prima ruggebruik! je hebt hem lekker aan het lopen :)

je houding is ook errg netjes ! helemaal niks aan te merken !

mag wel wat meer actief van achter voor het mooie :)

tjestolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 18:10

Sir Sheffield :+:
wat een leuke combi zijn jullie!!
maar dat wisten jullie al :)
veel plezier met hem , nu op naar de L!

Naadiia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 16:46

super leuke combi!
let inderdaad een beetje op je ellebogen maar verder ziet het er super uit!

charita

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 20:35

Hey Brenda

Wil even wat neerzetten..haha als westernruiter laat ik dan maar zeggen tenen naar binnen ;)

Maar ik wil even zeggen dat ik super bewondering voor je heb..de afgelopen maanden zijn niet echt soepeltjes voorlopen voor jou..en toch was je er elke dag..en gaf je je beide paardjes evenveel aandacht en goede verzorging echt niks kwamen ze te kort...
Het is echt heel goed om deze foto`s te zien... +:)+
Jullie zijn een mooie combi en heel veel succes en plezier samen...

Groetjes Charita

Brenniej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-09 21:27

@Charita: Thanx voor je reactie! Het waren zeker geen makkelijke en leuke maanden maar ben blij dat ik doorgezet heb, want het is wel een toppertje :+: En ik waardeer je bewondering echt, dankjewel!