Ik rijd dr nu 2,5 jaar vooral dressuurmatig met soms een sprongetje.
Op dit moment rijd ik dr nog maar 3 dagen per week nadat ik verhuisd ben heb ik 1 dag moeten minderen maar ik heb wel elke week les.
In de les werken we vooral aan rond werken, ontspanning en de galop die lorna nogal moeilijk vind.
Lorna's galop is erug ruim en ze is heel moeilijk bij elkaar te rijden conclusie of te weinig impuls en een rond en bij elkaar gereden paard of een paard dat niet rond loopt en uit elkaar valt maar wel veel impuls heeft, ik kies op wedstrijd het eerste XD anders vrees ik dat ik de ring uit vlieg.
Lorna is dus niet mijn paard maar het paard van mn oude buren en ik rijd dr samen met Leanee.
Nouja zaterdag had ik dus mijn 4e wedstrijd en mijn eerste buitenwedstrijd!, mensen hadden mij erop voorbereid dat ze altijd tussen hekjes reden op dat terrein dus ik denk zal toch wel goed komen!?
Kom ik daar aan zijn mijn ringen tussen BORDJES ja echt BORDJES!!! ik schrok me echt kapot denk neeeeee help me XD.
Maargoed ging maar even positief de ring in en mocht gelukkig eventjes een paard rondjes met paard(die ook al denk ik zo'n 6 jaar niet meer tussen bordjes had gereden) de ring rond sturen dat ze wel een beetje wist wat dr te wachten stond:p.
De proefjes die ik moest rijden kende ik gelukkig ook aardig uit mn hoofd wat scheelt dat je je ergens op voor kan bereiden en je niet voor onverwachte dingen komt te staan. Middendraf was matig voor lorna's doen had net wat meer gekund heb er wel 4x een 7 voor maar ik weet heel goed dat ik daar 4x een 8 uit had kunnen rijden, de galop was in het eerste proefje met wat te weinig impuls maar netjes de figuren en rond dus ik was allang blij, en het hals strekken een 6 mensen! jaja hier was ik zo bang voor krijg er altijd 4en voor want lorna VERTIKT t letterlijk om dr hals te strekken en nu met een buitenwedstrijd had ik verwacht dat t alleen maar rennen zou worden maar nee t rennen viel mee en lorna ging gewoon wat met dr neus naar beneden
Dus toen kwam dr een big smile op mn face en k was zoo blij dat ze me niet had laten stikken! oef en dan krijg je nog t van hand veranderen in middenstap njah blijft een probleem maar wel een 6je dus was er tevreden mee alhoewel ik ergens wel weet dat ze t kan maar om het eruit te krijgen is zo verdomd moeilijk.Maargoed ik kwam met een aardig fijn gevoel de bak uit wetend dat paard dr best heeft gedaan dat er wel net wat meer in zat maar dat ze binnen de bordjes is gebleven en dat was prio nummer 1.
Toen kregen we t 2e proefje mocht gelukkig nog een keer eventjes fijn door de ring heen rijden lorna had zich tussendoor eventjes lekker sterk gemaakt dus die kon ik weer ffies los gaan peuteren en ze kreeg iets minder zin dus ging een beetje etteren. Maargoed mn gebroken lijnen waren dit keer niet te klein, ze ging weer iets met dr neus naar beneden met halst strekken en tjuah de galop... ze kon dr niet op wacht en zo gauw als ik ging doorzitten wou ze aanspringen wat op een klein gevecht eindigde aventoe. dus dat was bij me houden en dan maarwat minder impuls anders was ze letterlijk het hele terrein overgevlogen volgens mij, helaas schrok ze ook een keer van het paard in de ring naast dr dat een bordje omver trapte mijn ring in en ze struikelde in de middendraf over een zandhoop in de ring, voor mijn gevoel een iets mindere proef dus.
Drna eventjes paard lekker uitgestapt, en laten grazen en toen naar mn punten kijken.
Had ik voor de eerste proef 181 en voor de 2e(die voor mijn gevoel slechter ging) 183 punten!:) dus weer 2 winstpunten erbij.
Met deze punten heb ik een 6e plek en een 5e prijs behaald dus toen was ik helemaal gelukkig en mn dag kon niet meer stuk toen ik ok nog eventjes 2 mooie foto's heb gekocht bij actieshot!:).
Nou ik zal niet verdergaan met de story en nu de foto's maar, ze staan niet op volgorde.
1. Middendrafje, sterk paard

2. Lekker drafje(een van de foto;s die ik besteld heb)

3. Ik gok inzet middendraf (tenen??)

4. Overgang galop -> draf denk ik gezien het feit dat ze dan altijd even sterk word

5. Lekker paard even nieuwe frontriem showen!(waar gaan mn tenen heen)

6. Ring in stappen denk ik

7. stapje

8. hals strekken (neusje naar beneden!!!!)

9. Waar gaat mijn been heen?

10. Galopje

11. Drafje 2e proef

12. Stap, geen flauw idee wat we hier deden XD denk B - E

13. Middendrafje

14. Klaar! en gossiejs wat was het heet!

Conclusie veeellll overgangen gaan rijden, en weer vaker foto-filmpjes maken XD.

Haha, ja, heel herkenbaar, heb ik ook hoor! Wanneer moet je weer?