Aize @ dressuur

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

simsimba

Aize @ dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-09 20:30

hallo,
Hier een paar foto's van Aize en ik @ dressuur.
Comentaar is altijd welkom,
ook omdat dressuur niet altijd een soepel gaat.
En tips over beter nagevelijk rijden zijn altijd welkom!!!

Eerst natuurlijk stappen :D
1.Afbeelding

poseren
2.Afbeelding

draven
3.Afbeelding

staa moment :P
4.Afbeelding

al meer nagevelijk
5.Afbeelding

Deze vind ik mooi :o
6.Afbeelding

zit hier wat naar voren
7.Afbeelding

tip altijd welkom :D

ilsse

Re: Aize @ dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 20:33

Hoi
wat heel erg opvalt is dat je jou benen steeds ver naar voren hebt(zwabberen overal heen), vooral op foto 6 is het duidelijk te zien. Ook denk ik dat je jou beugels wel een paar gaatjes langer moet doen. Het lijkt of je je evenwicht steeds verliest? Ook lijkt het of je erg scheef zit. Je hebt wel een erg leuk paardje

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 20:37

Haj haj!
wat een mooi paardje heb jij daar zeg! :j
wel vind ik dat je jou beugels wat langer mag doen ;)
Ook lijkt het alsof je jou armen aanspant, en daardoor lijk je een beetje voorover te kiepen. Misschien als je jou handen wat meer 'draagt' dat het beter gaat.
Ook vind ik jullie een hele leuke combinatie! :)

NimmyJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 22:17

Je beugels mogen idd wel 2 of 3 gaten langer, zal je houding waarschijnlijk heel goed doen. Ook hoef je met lichtrijden niet zo ver uit het zadel te komen, probeer om meer vanuit je heup te gaan staan.

simsimba

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-09 13:26

Allemaal bedankt met de tip.
Me beugels zijn inderdaad wel een beetje kort.
En ben ook heel trots op Aize, me lieve verzorgfries :D

annedrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 16:58

je beugels mogen idd wel iets langer ;)
misschien dat je beenligging dan ook wat beter wordt
verder ziet het er goed uit!

Sugarrcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 14:33

Leuk paardje! Echt een knapperd!

Aurora3

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 14:46

Ik ben het eens met de opmerkingen van de anderen over je beugels.

Voor het nageeflijk rijden moet je paard eerst heel goed aan je been zijn, dus veel overgangen rijden en meteen op het eerste verzoek reactie eisen.
Als dat goed gaat zou ik gaan proberen om je paard je hand te laten volgen. Hou je teugel dus iets langer dan normaal en drijf daarbij goed aan. Je nodigt je paard daarmee uit om zich langer te maken en om jou hand op te zoeken. Als hij dat doet blijf je ontspannen met je handen en dan beloon je hem met je stem. Als hij zijn hoofd omhoog doet sluit je je hand zodat hij weerstand voelt. Dus niet het hoofd naar beneden trekken, maar zorgen dat hij voelt dat het minder prettig is om zijn hoofd hoog te houden. In het begin zal hij dat niet meteen snappen, maar dan blijf je goed drijven. Je drijft hem als het ware tegen je hand aan, het paard zal daardoor onder druk gezet worden om een manier te zoeken die prettiger is. Jij wacht dan gewoon af. Je blijft drijven en je ontspant je hand niet, totdat het paard zijn hoofd beweegt in de richting die jij wil. Dan ontspan je meteen je hand, je laat het drijven weg en je beloont het paard met je stem.
Het ontspannen en belonen op het juiste moment is hierbij het allerbelangrijkste. In het begin zal het hoofd meteen weer omhoog gaan, maar dan sluit je gelijk weer je hand en dan begin je opnieuw. Let er heel goed op dat je altijd ontspant zodra hij in de goede richting beweegt met zijn hoofd. Als je vast blijft houden op dat moment zal het hoofd misschien langer laag blijven dan wanneer je gelijk loslaat, maar dan krijg je zo'n op de voorhand getrokken paard. Daar heb je echt niets aan.

Als de oefening goed lukt dan kun je je paard helemaal met zijn neus over de grond laten lopen aan de teugel. Je kunt dan een lage houding afwisselen met een hogere hoofdhouding. In het begin is het paard nog niet in staat om zijn rug goed te gebruiken als je hem hoger in stelt, dus dat zul je dan heeeeel langzaam op moeten bouwen.

Kladversie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 15:48

Probeer wat rechter op te zitten, dan zit je ook fijner. Schouders naar achter, rechte rug, knik in de armen. Leeneliefje zegt hierboven dat je je handen wat meer moet dragen. Persoonlijk denk ik dat je beter je hele onderarm als het ware moet dragen. Je hakken heb je goed naar beneden op de foto's, maar je tenen moeten echt naar binnen blijven. Beugels inderdaad wat langer en probeer ontspannen te zitten. Dat kan ook door de fotograaf komen, omdat je weet dat je gefotografeerd wordt, maar denk er eens aan. Ik hoop dat ik je niet te veel hebt afgezeikt. Ennee... Je mag echt trots zijn op zo'n leuke verzorgfries! Ben niet zo weg van Friezen, maar deze is toch wel leuk :9