Nero en ik, eerste wedstrijd!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Maanon_

Nero en ik, eerste wedstrijd!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-09 19:59

jaja, gisteren was het zover... mijn eerste wedstrijdje met Nero. Ik huur hem pas officieel vanaf het begin van de maand, daarvoor reed ik wel eens op hem. Hij wordt nog wel in de manegelessen gebruikt, voornamelijk bij de beginners omdat hij daarmee heel braaf is. Bij mij moet ie aan het werk aan dan is ie nog wel eens niet braaf :P Het is verder een hele fijne pony, we rijden groentjes dus B. Ik heb 's ochtends een proef gedaan, 's middags parade, en 's avonds nog een proef. De foto's zijn van de proef in de ochtend.

Met het losrijden wist hij heel erg goed waar de uitgang zat, en dat was erg vervelend met losrijden. Hij probeerde steeds naar de uitgang te rennen, dus het was niet bepaald ontspannen :Y) Hij was ontzettend sterk, dat is ook echt een probleem van ons. Verder ben ik heel erg geneigd om als hij sneller gata draven, dat ik ook sneller ga lichtrijden. Wat ik dus niet moet doen, want dan gaat ie nog harder :o mijn kapstokjes zijn ook vreselijk!

In de proef was hij ook ontzettend sterk. Bij middendraf viel hij in galop, en de voltes waren verre van rond, door zijn sterk maken en de ring uit proberen te rennen. Gelukkig zaten er ook hele goede stukken tussen waar ik erg trots op ben! :D goed, genoeg gepraat, de foto's:

Het losrijden:

Hier zie je dus dat hij uitstekend wist dat als hij naar recht zou gaan, hij bij de uitgang was :Y)
Afbeelding

Zie je het baasje? daar rechts is de uitgang! :D mijn kapstokjes....
Afbeelding

Ik geloof iets te diep, dat doet ie nog wel eens, dan gaat hij duikelen. En weer mijn kapstokjes.. :o
Afbeelding

Niet te hard :Y)
Afbeelding

Eerst moet mij wat moed ingepraat worden...
Afbeelding

De proef:

Netjes aanmelden, pony ziet iets moois :P
Afbeelding

Binnenkomen, ik zit heel gespannen
Afbeelding

Volte?
Afbeelding

Poging tot rechte lijn, kapstokjes :o
Afbeelding

En dan de galop, hij werd ontzettend sterk...
Afbeelding

En ging koppeltje duikelen :Y)
Afbeelding

Toch wel trots! :D
Afbeelding

Even bijpraten hoe het ging hihi :P
Afbeelding

Brave pony in de parade! daar was ie gewoon veel braver mee dan met de proef, ondanks de muziek, een steigerend opgefokt paard waar ik naast reed, en de klappende mensen! daar was ik zo blij mee :D
Afbeelding

:+:
Afbeelding

Ik had met deze proef 183 punten, en met de proef 's avonds 190! :D

commentaar is (heel erg) welkom, mits onderbouwd! :D

Agossielover

Re: Nero en ik, eerste wedstrijd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 20:12

wat een leuke pony.
let op dat je wat meer ontspanning krijgt - bij je pony en bij je zelf.

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 20:15

Leuke pony. Volgende keer al even de mouwen naar beneden tijdens de proef. Staat netter.

wake_up

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 20:15

Hihi, ik wist helemaal niet dat jij dat was :o
Vind dat je 'm heeel netjes rondstuurt, weet dat het veel moeilijker is op een pony die ook in de manegelessen word gebruikt.
Aangezien het HAW is, toch even zeuren :o Probeer zelf ontspannen te blijven in je armen, en je handen iets meer rechtop. :)

vilouma

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 20:44

ik denk dat asl je de goede nageving zoekt de ontspanning een stuk makkelijke zal gaan :)

ik vind het echt een schattige pony!

hyawatta

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 06:26

Leuke foto's Manon en nette punten voor de eerste keer zeg :D

Denk idd aan je tenen naar binnen, en wat meer ontspannen te zitten.
Leuke combinatie zijn jullie ;)
En een leuk paardje is Nero ;)
Laatst bijgewerkt door hyawatta op 25-05-09 06:33, in het totaal 1 keer bewerkt

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 06:31

Ik heb bij je proef smorgens het idee dat het zadel heel ver naar voren ligt, het is net alsof jij zowat op de schoft zit.

Verder was dit natuurlijk je eerste wedstrijd en alle begin is spannend en moeilijk.
Geniet er lekker van, naarmate je dit vaker doet hoe beter het zal gaan.
Heel veel succes.

Roquen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 07:59

Wauw, vier witte voetjes! Mooie pony!
En nette punten voor de eerste keer!

Even wat tips:
Ik heb het idee dat je hem continu probeert inhoud, maar probeer juist niet terug te trekken als hij sterk is, want dan maakt hij zich nog sterker. Probeer kleine ophoudingen te maken en dan weer los te maken. En zorg dat zn aandact bij jou blijft, lekker achtjes rijden bijvoorbeeld. Daar wordt ie ook nog eens lekker los van.
Als hij gaat duikelen beweeg je pink dan wat naar voor, een kleine kanteling in je hand. Daarbij moet je wel wat been geven. Dan komt hij weer omhoog met zijn hoofdje.

Als laatste, ook ik heb het idee dat je zadel wat ver naar voor ligt. Dat kun je goed zien op de foto waar je bij de jury staat.

Veel succes! ;)

sammiesam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 14:39

heey,,

het ging het goed voor de eerste keer.
meeste dingen heb ik je al verteld. blijf ontspannen in je lichaam. word nero ook vanzelf rustig van.
maar die ga jij ook vast allemaal verbeteren. gaat helemaal goedkomen.

je had trouwens wel een goede voorleester O:)

belbellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 15:12

ten eerste, wat een super leuke pony zeg!
je moet idd goed aan de ontspanning werken, van jezelf en van de pony. rechtrichten, voorwaarts/neerwaarts. als die gaat duiken je been eraan. verder moet je in de galop je benen niet gaan afsteken. succes!

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 16:55

hhaha de witte pony op de achtergrond bij foto 'volte?' is van mij :P met mij erop natuurlijk xD

Ik vind Nero echt zo'n leuk beestje! Hij viel me gelijk al op tijdens het inrijden, leuk die witte beentjes, met die vlek op zn bil :D

Ziet er soms beetje gespannen uit, maar het is jullie eerste wedstrijd, dus moet goed komen ;) Goed letten op je been en voethouding, vooral in de galop ;)

Leuk he die parade :')

Sabszz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 17:04

Leuke ponny hoor :j
alleen idd wel letten op je handen ;)
als je pony sterk is helpt het bij mij heel vaak dat ik me handen iets uit elkaar hou en de hele tijd op dezelfde plek en druk geef en als ik dan even loslaat dan komt ie vanzelf naar beneden.
moeten ze ff weten wie de baas is :)

Maanon_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-09 17:49

bedankt voor alle reacties! :D haha altijd leuk om te horen dat je pony leuk is :Y)

essie_blue: jaa! ik heb jou ook zien rijden, echt een leuk paard heb je :D ooh die parade, ik kneep hem echt, is denk ik ook wel aan mijn hoofd te zien hihi! ja het was inderdaad allemaal gespannen en gehaast. Daar moet ik nog aan werken, aan mijn houding wordt ook gewerkt! ik heb hiervoor altijd manegelessen gereden, en dan was het: knieen aan eht zadel houden! alleen dat moet ik nu dus weer afleren sinds begin van de maand, maar in stap lukt het al :Y)
ja het klopt helemaal, ik moet me echt meer ontspannen, ook in de les. Daar wordt al wel aan gewerkt, maar het lukt nog niet altijd :Y)

belbellie: ja ik moet inderdaad ook heel erg aan het netjes rijden van figuren, en rechtrichten werken! Daar doe ik wel al heel erg mijn best op, alleen hij loopt ook heel veel manegelessen en dan mag ie dus gewoon lekker de figuren afsnijden en hij wordt heel veel bij beginners gebruikt, en dat merk je eigenlijk wel, maar met mijn instructeur ben ik er al mee bezig :D

sammiesam, ja he? hippe voorleester joh! ze was ook nog groom! :P klopt, ik ging hem vasthouden, dan gaat hij zelf ook vasthouden en terugtrekken, maar dat weet ik dan voor de volgende keer :D

Sushilla88: ook dat klopt, iemand zei nog tegen mij: niet blijven vasthouden! durf los te laten! alleen dat durfde ik niet zo goed :o Ik was bang dat ik dan helemaal een crossproef zou krijgen, maar als ik het wel had gedaan was het inderdaad beter gegaan denk ik, maar je hebt helemaal gelijk! :D

jesito: inderdaad, dat zadel, klopt! dit is nou het 3de zadel wat ik op hem probeer, maar het eerste zadel is van een andere manegepony, dus die kan ik neit voor hem gebruiken, en de 2de lag niet helemaal lekker... en deze? daar heb ik ook zo mijn twijfels bij, alleen hij heeft ook een hele lastige rug om een goede maat te vinden, dus ik moet nog even kijken of ik een andere kan roggelen :D

Linda: dank je! jaa klopt, mijn tenen, als ik erop zit heb ik het niet zo door, maar als ik de foto's zie geloof ikd at ik er toch maar flink aan moet gaan werken :Y)

Kimmie! jaa ik weet het haha, hoe jij de losrijring binnenkwam :D maar het klopt hoor!

Mirte: dank je! :D

vilouma: mag ik vragen wat je met de goede nageving zoeken bedoelt? :o

wake_up: ja klopt, ik ging inderdaad vasthouden en mijn armen aanspannen! ook in de les zal ik er aan denken

FriesWytske: jaa klopt, 2de proef had ik dat wel gedaan, was het zo vergeten, jury zei het ook al hihi beetje dom O:)

Agossielover: klopt! Gaan we in de les ook aan werken

_Milou

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 20:44

Het ziet er netjes uit voor de eerste keer! Probeer wel te blijven ontspannen. Als ie wat sterker wordt, kan je misschien een paar kleine ophoudingen geven. Maar wel altijd weer loslaten, niet vast blijven houden. Dan gaat ie alleen maar terugtrekken.
Succes verder!:D

Maanon_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-09 19:23

dank je! :D Klopt, je hebt helemaal gelijk, ik hield hem teveel vast. Ook in de lessen betrap ik mezelf er nog wel eens op, maar ik ga er nog extra op letten!

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 20:16

Moderatoropmerking:
Reacties die niet voldoen aan de regels van RT-HAW verwijderd. Let er in de volgende reacties op om de regels van RT-HAW te respecteren. Indien je niet weet wat deze inhouden kan je het nalezen in de charter van RT-HAW

ccathalijne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 20:20

Wauw, mooie pony. Het is allemaal nog wat gespannen, maar dat is toch niet gek zo voor de eerste keer. Ik denk dat het allemaal wel goed gaat komen :D

Maanon_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-09 07:10

dank je wel! ja het was inderdaad een beetje gespannen allemaal, maarja was ook zo zenuwachtig hihi O:)

chivaldi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 07:34

wat een leuke pony, leuke combinatie zijn jullie ook.
let wel op je kapstokjes en je mouwen...
voorderst ga ik met het commentaar van mijn voorgangers mee.

veel plezier nog samen

Maanon_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-09 20:27

dankjewel! :D

klopt van de kapstokjes, en die mouwen, echt die was ik vergeten... O:) maarja waarschijnlijk gebeurt me dat niet zo snel meer na het commentaar hihi :Y)

qwasie1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 21:24

Milou+Virgil schreef:
Het ziet er netjes uit voor de eerste keer! Probeer wel te blijven ontspannen. Als ie wat sterker wordt, kan je misschien een paar kleine ophoudingen geven. Maar wel altijd weer loslaten, niet vast blijven houden. Dan gaat ie alleen maar terugtrekken.
Succes verder!:D

helemaal mee eens! voor je eerste wedstrijd ziet het er goed uit hoor! alle begin is moeilijk

Wendy31

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 10:40

Jullie zijn een goeie combinatie, leuk stel :D Probeer ontspannen te blijven, let op je kapstokjes en iets trotser zitten maar dat zal de spanning wel zijn ;)

Maanon_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-09 13:41

dank jullie wel! :D

ja klopt, mijn kapstokjes en trotser zitten, let er nou ook extra op in de les maar het is wel ingewikkeld hoor :Y) ik was met de parade zo 'slim' om mijn bp onder mijn trui aan te doen, alleen dat zat niet echt geweldig... dat shirt was er iets te klein voor waardoor ik er een beetje in geplet werd haha :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 13:45

Jullie zijn een leuke combinatie hoor, en spanning hoort er de eerste wedstrijd een beetje bij ;)
Probeer als je pony te snel gaat niet meer druk op de teugels te nemen, gewoon contact maken en kleine ophoudingen maken. Mocht het nog niet lukken rijd dan een kleine volte, maar let er op dat je niet meer druk zet op de teugels. Die druk kan namelijk ook een reden zijn voor je pony om weg te rennen ;)

Verder: Niet zo netjes, je mouwen opgestroopt :n Met losrijden kan ik het me voorstellen, maar in je proef moeten ze echt naar beneden. Óf je moet in zomertenue mogen starten.

Maanon_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-09 13:52

ja klopt heb je gelijk in! ik hield hem vast, terwijl me nog was gezegt om ophoudingen te maken, op een of andere manier drong het toen even niet helemaal door... Het is bij hem inderdaad zo dat wanneer ik druk op de teugels ga zetten hij weg gaat rennen en dat ik door de spanning en het veelste graag goed willen doen ook weer meer druk zet, hij gata dan weer wegrennen, en ga zo maar door... gelukkig weet ik dat nu en kan ik er aan gaan werken haha ;)

ja mijn mouwen! echt zo stom, had er helemaal niet aan gedacht.. _-:( gelukkig kreeg ik er commentaar van de jury op en had ik ze de tweede proef netjes naar beneden :)