tinker pride een paar maanden geleden en nu

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Bommeltje_

tinker pride een paar maanden geleden en nu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-09 17:30

een paar weken geleden heeft een vriendin van mij deze foto's gemaakt toen ik aan het rijden was het voelde best lekker al gaat het echt niet goed tussen mij en pride tijdens het rijden daarom dat hij ook te koop staat omdat ik nog niet genoeg ervaring heb om hem te kunnen rijden. ik hoop dat jullie verbetering zien? en jullie mogen commentaar geven natuurlijk ;)

dit was het rijden eerst:
Afbeelding

en dit is het rijden nu:
pss.. ik zit op veel foto's heel ver naar voren dat weet ik;)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
AAh!! lieve pride
Afbeelding
Afbeelding

minouesmee

Re: tinker pride een paar maanden geleden en nu

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 17:38

Je zit er ver naar voor wat je zelf ook al zegt. Probeer ook je handen meer bij je te houden ;)

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 17:39

op de eerste foto lijkt hij net een veulentje :+

ziet er leuk uit maar probeer je handen wat meer dragen

xmarliez

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 17:43

Ik zou eerst even beginnen met je zadel goed te leggen. Nu ligt hij te ver naar voren waardoor jij sowieso al teveel naar voren zit. Ook zou ik je beugels wat langer doen nu wordt je zo gigantisch uit het zadel gelanceerd bij het lichtrijden dat je ook naar voren valt. Als je beugels langer zijn moet je er op letten dat je, je hakken in het zand zet en ze naar buiten draait verder moet je, je in draf op laten gooien door de schokken van de gang draf die je opvangt met je bekken. Zo ga je toch mee met de beweging van je paard maar niet in zulke grove staan-zit acties. Ook moet je er op letten dat je, je duimen omhoog wijst ipv. naar elkaar (naar binnen).

Je foto's zijn vrij onduidelijk maar op foto 1 zie ik dat je ligt inknikt in je heup probeer recht te blijven zitten en een wending te rijden in fases: 1. kijken met je ogen 2. kijken met je ogen en schouders 3. sturen met indirecte teugel (buiten teugel tegen de hals of vinger tegen de hals) 4. sturen met directe teugel (bit-teugel). Geef hem wel de kans te kunnen reageren op fase 1 dus kijk goed voor je uit zonder in te knikken. Ik kan helaas niet zoveel verandering zien ook door de hoeveelheid en de slechte kwaliteit van de foto's. Wel zie ik dat je erg moet gaan werken aan zijn achterhand gebruik. Rij dus veel (schijn)overgangen en rij de hoeken scherp door zodat hij zijn achterhand onder de massa moet zetten.

RickenDennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 17:55

Even helemaal niet rijtechnisch hoor maar op de foto's zie ik volgens mij de nieuwe binnenbak van Stal Griftenstein (van Hubertje :D)???

Bommeltje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-09 18:02

RickenDennis schreef:
Even helemaal niet rijtechnisch hoor maar op de foto's zie ik volgens mij de nieuwe binnenbak van Stal Griftenstein (van Hubertje :D)???

haha ja je hebt gelijk ik sta sinds kort op stal griftenstein

vilouma

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 18:27

ik vind dat altijd moeitlijk om te zeggen maar..ik zie niet zo veel verschil sorry..

maar dan alsnog heb je een leuke tinker en een heeeel leuk setje!

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 18:45

De openingspost voldoet hier niet aan de nieuwe regels van RT-HAW, daarom gaat er een slotje op. Lees eerst even [RT-HAW] Welkom op RT- HAW- gewijzigd 29 mei 2008 aandachtig door, inclusief de links die erin staan, dan kun je een nieuw topic openen wat wel aan de regels voldoet.

Je achtergrondinformatie ontbreekt hier, daarbij kun je denken aan een uitleg over wat is je niveau, wat zijn je doelen, waar ben je mee bezig, tegen welke problemen loop je aan etc. etc.