Kenzo @ L dressuurwedstrijd

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

PrietPraat

Kenzo @ L dressuurwedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-09 21:40

Afgelopen donderdag heb ik deelgenomen aan een onderlinge dressuurwedstrijd op de manege. Het paard dat ik rijdt is niet van mij. Ik rijd dit paard nu al een 4 tal maanden bij. Het is een 10 jarige Selle francais ruin. Hij wordt door de eigenaar uitgebracht in jumping (1.20m) en eventing M. Dit jaar heeft hij wel nog geen eventingwedstrijden gelopen door tijdsgebrek. De proefjes die ik heb gereden waren de L5 en de L6, dat zijn de Belgische eventing proeven.
Ik rijdt met dit paard voornamelijk dressuur , dit op B-L niveau. Die moeilijke dingetjes zoals wijken enzo lukken niet te best.

Over de dag zelf: Bij het inrijden voor de eerste proef ging hij heel goed! Hij liet zich goed. Ook tijdens de proef had ik fijn gevoel ondanks de fouten. Hij stond niet vierkant bij het halthouden. De eerste middengalop was ik hem beetje kwijt en liep hij over zn schouder en dan mn tweede middengalop heb ik wat voorzichtiger gereden waardoor er dan niet echt verschil was. En nog een hoop dingen :P. Maar toch fijn gevoel in die proef :j.
Uiteindelijk had ik 64.33 % in deze proef waar ik heel tevreden mee ben! Ik was uiteindelijk 6des.

De andere proef ging minder goed. Hij was al wa moe en niet meer zo aan het luisteren. Hij kwam te diep en niet meer aan mn been. Waardoor opnieuw de middengalop en middendraf niet goed waren. In deze proef had ik 54.66%, een heel stuk minder dan de andere proef. Ik vind zelf dat dit net ietsje ondergepunt is. In deze proef zat ik net in de helft van het aantal deelnemers.

Hier de foto's, deze zijn enkel uit de tweede proef!

Afbeelding
1.

Afbeelding
2.

Afbeelding
3.

Afbeelding
4.

Afbeelding
5.

Afbeelding
6.

Afbeelding
7.

Afbeelding
8.

Afbeelding
9.

Afbeelding
10.

Afbeelding
11.

Afbeelding
12.

Afbeelding
13.

Indomitable

Re: Kenzo @ L dressuurwedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 21:43

Wat een knap koppie zeg. Rijden ziet er niet verkeerd uit. Let erop dat je niet te sterk wordt met je binnenhand en dat je je drijft met je kuit ipv met je hak.

Succes samen! Plaatje ziet er leuk uit

Junip

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 21:49

Wat een gaaf beest! :oo
Je houding is af en toe nog wat slordig, maar je moet toch wat hebben om aan te werken ;)
Verbaasd me trouwens dat je de weg hebt gevonden tijdens je proef :=

Robby_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 21:51

mooie foto's helene, kenzo is een prachtpaard eh!
Verder let erop dat je je tenen niet teveel naar buiten en dat je niet te streng bent met je handen, voor de rest, keep up the good work ;-)

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-09 21:58

Ik zie net genoeg om mn proef te kunnen rijden haha :D. Ze zat idd in de weg. Ik had mn dot te hoog gemaakt die helemaal los kwam :+.

Dank je wel voor de reacties :)!.

Didoo: Daar ben ik het heleaam mee eens met mn houding, Ik zit nogal vaak erg slordig :o. En dat verbeterd helaas niet met dat zadel.

sann210

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 22:28

Probeer trotser op je paard te zitten, je hebt een pracht paard onder je kont en je mag best in de ring komen van 'Hier ben ik' verder let op je tenen.
Wat een mooie ruime galop heeft je paard trouwens, succes verder.

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 14:39

Hihi, je hebt je teugel binnenste buiten aan je bit, het is een blinde sluiting, deze moet je dus naar binnentoe sluiten :P

Ziet er fijn uit, handen mogen meer bij elkaar, op je kont zitten en gaan met die banaan :D

BenB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 16:35

Het hele plaatje maakt het inderdaad wat slordig. Jouw paard is verder dan dat je zelf bent, nu is dat niet erg maar probeer wel mee te komen met de capaciteiten van je paard. Probeer dus meer te werken aan je eigen balans zodat je het paard niet stoort in zijn bewegingen.

Ik vind dat je een erg mooi paard hebt en als je wat meer aan je houding gaat werken dat jullie een hele leuke combinatie vormen en kom je verder dan de zesde plaats! :)

Sabszz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 18:16

Hhihi
dat vraag ik me ook al af hoe je wat ziet door je cap heen :P
en nog een tip : let nog even wat meer over de halshouding van je paard:)
loopt iets te diep

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-09 21:39

BenB schreef:
Het hele plaatje maakt het inderdaad wat slordig. Jouw paard is verder dan dat je zelf bent, nu is dat niet erg maar probeer wel mee te komen met de capaciteiten van je paard. Probeer dus meer te werken aan je eigen balans zodat je het paard niet stoort in zijn bewegingen.

Ik vind dat je een erg mooi paard hebt en als je wat meer aan je houding gaat werken dat jullie een hele leuke combinatie vormen en kom je verder dan de zesde plaats! :)

Daar heb je gelijk ik :) de meeste knopjes zitten op het paard maar ik moet ze nog vinden of beter weten te gebruiken. Ik heb niet zo vaak les en nu ga ik daar ook niet meer mee beginnen want binnenkort rijdt ik hem niet meer (voor een tijdje?). In de periode dat ik hem rijdt vindt ik toch zelf dat ik wel al vorderingen heb gemaakt aangezien dat het eerste paard is dat echt constant kan rijden.

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-09 21:41

Sabszz schreef:
Hhihi
dat vraag ik me ook al af hoe je wat ziet door je cap heen :P
en nog een tip : let nog even wat meer over de halshouding van je paard:)
loopt iets te diep

Ja hij loopt idd te diep, dat zijn de foto's uit de tweede proef. De eerste proef ging beter want dan was hij nog 'fris en monter' maar in de tweede proef wat lam en dan komt hij snel te diep :).

Babbelkous

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 10:34

Tis echt een knap paardke Helene !! :j
En je gaat echt elke keer vooruit vind ik :)

je handen mss soms nog iets meer bij elkaar en wat meer je schouders achteruit en het plaatje is bijna perfect ;)
Vind jullie echt een leuke combinatie en hoop dat jullie nog lang plezier kunnen beleven aan elkaar :j Veel succes nog !!! :)

emil01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 10:39

Jullie zijn een mooie combinatie zeg! Echt een prachtig paard. Op de eerste foto's kun je het niet helemaal goed zijn, maar daar loopt hij volgens mij iets te diep. Op de andere foto's is dit niet het geval dus het zal wel een momentopname zijn. Verder mag je je tenen wat meer naar binnendraaien, dat ziet er een stuk netter uit. Het ziet er echter al heel mooi uit! Ga zo door en blijf je zelf verbeteren.

stijntilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 12:21

hej, wat een super gaaf paard. Probeer zelf vooral op je houding te letten en probeer met de galop wat meer in het zadel te blijven, dit kunnen ook moment opnames zijn hoor!. heel veel succes nog! Dit is vast een paard waar je nog heel veel van kunt leren!

angelalala

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 14:20

moooi paard! en de combi ook:D!
ja idd in de galop wat meer teruggaan zitten,
en op sommige foto's steek je je benen best ver van de pony af.
succes!:D

Bellissima_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 14:25

1 tip:
Lach Jerney, Lách.
Op zo'n chagerijnig gezicht heeft een jury ook geen zin in. Ik MOET lachen van mijn instructrice, anders mag ik gewoon helemala niet rijden _O-
Als de jury ziet dat gewoon lol hebt met je paard, gaan de punten ook stijgen he ;)

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-09 18:18

angelalala schreef:
moooi paard! en de combi ook:D!
ja idd in de galop wat meer teruggaan zitten,
en op sommige foto's steek je je benen best ver van de pony af.
succes!:D

Haha dank je :P

Tis wel nie echt een pony met zo +/- 170 :Y)

Bellissima_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 21:08

Helene_ schreef:
Margoot schreef:
1 tip:
Lach Jerney, Lách.
Op zo'n chagerijnig gezicht heeft een jury ook geen zin in. Ik MOET lachen van mijn instructrice, anders mag ik gewoon helemala niet rijden _O-
Als de jury ziet dat gewoon lol hebt met je paard, gaan de punten ook stijgen he ;)

ik kijk gewoon erg geconcentreed :Y) ;).

moet je zelf weten

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 13:39

Vind jullie een erg leuke combinatie en het nodige "commentaar" is al gegeven. Wat me opvalt is dat jouw capbandje ontzettend los zit; zo heeft het weinig nut en is het zelfs gevaarlijk als je cap met een val naar achter schiet.

Wat me ook lijkt; is dat je bit te hoog in de mond van je paard hangt. Kan het niet met zekerheid zeggen, maar het lijkt niet helemaal lekker te liggen. Dat als tip! :)

Fidele

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 09:10

Wat een mooi paard zeg, je rijdt hem ook al erg netjes, maar het beeld toont wat slordig, door je cap maar ook door je haar, doe er een netje om oid en het ziet er alweer veel netter uit, het is tenslotte een dressuurproef! :+

Enne...... rechtop zitten, achterkant van je billen in het zadel ;)

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 12:40

Moderatoropmerking:
Reacties die niet aan de nieuwe regels van RT-HAW voldoen verwijderd.

Let er svp op dat het enkel herhalen van eerder commentaar door de TS of andere bokkers niet toegestaan is. Dit mag alleen bij een extra aanvulling, verduidelijking, uitleg of tips :)

Cartouche_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 16:18

je toque valt precies bij de eerste foto's wat naar voren

maar wel een mooi duo!

Anthonia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 16:23

leuk duo maar kan jij door een cap heen kijken ofzo XD. Aan je houding valt nog wel wat te verbeteren. Maar verder ziet het er leuk uit. Gefeliciteerd met je punten :D

XTallouX

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 06:29

leuk paard!!
Alleen je handen moeten boven het zadel en niet erop :+

marn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 10:04

wal een prachtig paard heb je zeg!!
Mooie hals en een sprekend hoofdje..
Leuke verschijning zijn jullei samen.