Misty op wedstrijd

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Kyrseltje

Misty op wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-09 20:03

Nou vandaag onze eerste buiten wedstrijd gehad. Misty liep deze weken niet echt lekker, hield heel erg vast en had ook last van d'r rug. (deze week komt de kraker als het goed is om het te verhelpen) Ik zag het dus voor vandaag somber in.
Het losrijden ging toch veel beter als ik hoopte, en ook de proeven gingen goed. Al met al dus toch wel tevreden. Tot ik mijn punten kreeg; 199 en 200 :oo Echt véel hoger dan dat ik verwacht had. Uiteindelijk 2x eerste geworden.
We zijn nu B+11 winstpunten.

Waar ik aan moet werken is;
Teugels op maat houden ( confronterend joh die foto's haha)
voorwaarts houden
soms mijn handen lager houden
niet naar achter hangen
en voorderest goed op de letters rijden haha

Nou hier de foto's.
1.
Afbeelding
2.
Afbeelding
3.
Afbeelding
4.
Afbeelding
5. Dit moet moet ik nou ook nog toe laten in de proef, ik ben dan altijd bang dat ze aangaloppeerd. Terwijl ze het makkelijk kan
Afbeelding
6.
Afbeelding
7. De proef in
Afbeelding
8.
Afbeelding
9.
Afbeelding
10.
Afbeelding
11.
Afbeelding
12.
Afbeelding
13.
Afbeelding

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 20:08

Mooie poown! :9
Ik vind je tijdens het losrijden (?) net iets te ver achter over zitten. Net of je een beetje hangt.
Maar in de proef niet meer!! Super!
Vind het op een paar puntjes na ( die je zelf ook al aangeeft :) ) er erg netjes uit zien!
Gefeliciteerd met je punten!!

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 20:10

Aaa ziet er goed uit Kyr! Wat is Mis mooi wit :oo
Denk wel aan je benen (lang houden en voeten naar binnen). Verder ziet het er echt heel netjes uit :j

elientje_89

Re: Misty op wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 20:15

Ziet er goed uit je paardjes is echt super mooi wit toppie :).
Het enige wat ik hieruit aan opmerkingen kan vinden is dat je soms teveel achterover zit.

Ellen__

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 20:17

hele mooie foto´s kyrene :j
ik vind jullie zo'n mooie combinatie :)
je hebt een hele mooie houding,let wel op je benen ;) ze ook niet te ver naar achter leggen :)
verder ziet het er top uit!! :D
en haar staart is toch hartstikke mooi wit :D ;)

vilouma

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 20:49

ziet er erg goed uit! meer handen voor je uitzetten,lijkt nu alsof je wat streng met je handen bent :)

met de middendrf gewoon zelf relaxen dan is de kans kleiner dat ze aanspringt ;)

Kaatje64

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 20:52

Hele leuke foto's! Je pony is echt heel mooi wit. Een plaatje om te zien. Heel veel plezier met je pony en op naar de L1 :)

deniece

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 09:44

Super kyrene! Gefeliciteerd met je punten nogmaals ;) Echt super goed! Het zag er ook echt heel goed uit :)

Je teugels mogen wel een meter korter vaak :P haha dus goed je teugels op maat houden en je handen wat meer dragen, dan zul je zien dat ze ook makkelijker loopt :) Verder idd netjes op de letter rijden en de tijd nemen om je overgangen te rijden zodat je niet te vroeg bent! :)

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 09:51

Toppers!!!! :D
Nogmaals (voor de 10e keer ofzo :') gefeliciteerd!

Inderdaad, zoals je zelf al aangeeft, je teugels mogen een stuk korter ;) in de proef doe je dit al meer maar met losrijden zaten je handen vaak voorbij je heup ;) en in de proef zoals iemand hierboven al zegt, bij de middendraf gewoon relaxen. Dikke kans dat jij met losrijden relaxter zit dan in de proef en dat ze daarom aangaloppeert ;) dus gewoon bij het opgaan van de diagonaal even heel diep uitademen en dan rijden! :D
Het gaat écht helemaal goed komen op de selecties (kringkampioen? :P) en dan op naar de L1 :D

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 09:59

Ziet er goed uit hoor, m.i. L waardig, dus terechte punten.
Kleine dingetjes, zoals je houding: benen wat langer, hakken uitdrukken, handen iets meer bij elkaar en wat meer dragen. Vind de teugellengte zeker niet te lang.
1 tip: leg je zadel verder naar achteren. Vooral op de laatste foto goed te zien, je zit zowat in zijn 'nek' :)

Kyrseltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-09 12:47

Aslo, het zadel ligt gewoon goed hoor, het beeld vertekend misschien door het witte dekje op een schimmel maar hij lag wel gewoon goed.
Verder iedereen bedankt voor alle leuke reacties :o

Ann_moi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 12:50

Ik vind dat je een ontzettend mooie kwijlpony hebt! Gefeliciteerd met je goede punten!

Ik denk dat je je handen iets minder breed moet zetten, dan ziet het er in het geheel net wat netter uit.
Bij de foto's van het inrijden heb ik het idee dat ze nog iets op de voorhand valt, maar in de proef is het erg netjes.

Heel veel succes in de L straks! :D

DJZ
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 13:31

Op veel foto's zie ik dat je je buitenteugel voor je binnenteugel hebt. Probeer je binnenhand naar binnen te zetten, in plaats deze naar je toe te halen. Op deze manier houd je altijd je buitenteugel achter je binnenteugel en is de kans dat ze over de schouder weg zou vallen heel erg klein ;) .

Verder ziet het er heel netjes en goed uit. Succes met de wedstrijden!! ;)

Joceline

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 13:40

Ziet er fijn uit, maar niet je handen (soms) lager houden hoor. Je houdt ze juist perfect, soms zelfs te laag richting je bovenbeen, wat juist niet goed is. Dus juist soms meer tillen :) Verder netjes!

Kyrseltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-09 16:54

Liesenlizzy; Mijn probleem is vaak dat ik mijn hand te ver omhoog breng, daarom leren ze me juist dat ik mijn hand richting mijn been moet brengen ipv omhoog..

Ann_moi; Dankje :o Helaas is het niet mijn eigen pony maar mag er wel alles mee doen haha. Ben ook wel erg blij dat ik op d'r mag rijden :).

Joceline

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 16:59

Kyrseltje schreef:
Liesenlizzy; Mijn probleem is vaak dat ik mijn hand te ver omhoog breng, daarom leren ze me juist dat ik mijn hand richting mijn been moet brengen ipv omhoog..

Ann_moi; Dankje :o Helaas is het niet mijn eigen pony maar mag er wel alles mee doen haha. Ben ook wel erg blij dat ik op d'r mag rijden :).

Leren ze je je hand naar je been te brengen..dan zou ik snel op zoek gaan naar een andere instructrice want dit is uit den boze in de paardenwereld. Liever te hoog dan te laag, en jij houdt ze prima nu soms wat te laag. Je handen laag plaatsen richting je been is streven naar druk zetten om je paard zo naar nageeflijkheid te dwingen/trekken, erg slecht dus.

Kyrseltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-09 17:12

Nee met doorvragen met langere teugel zeggen ze dat ik beter mijn hand wat verder naar achter kan brengen ipv omhoog. Maar gewoon met rijden heb ik mijn handen wel gewoon goede hoogte .

DJZ
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 00:43

Maar als je je hand naar je been moet brengen, komen je handen meer op je been te rusten, of zie ik dat verkeerd??

Wat Jocoline al zei: als je je hand naar je toe brengt met langere teugel, dan "dwing" je je pony.

Als je je teugels op maat houdt, dus voor je en boven de manenkam, en je behoud een constante verbinding dan gaat de pony er waarschijnlijk fijner op lopen, dan wanneer je haar "dwingt" door je hand op je been te leggen. Tenminste zo heb ik het altijd geleerd. Iedere instructeur/paard is natuurlijk weer anders en heeft een eigen inzicht, maar ik leer kinderen juist af om de handen naar achteren te brengen maar de hand naar binnen te zetten.....