Moreno @ Work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Marijke_1995

Moreno @ Work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-09 19:10

Een paar weekjes geleden heeft mijn vriendin van stal een andere vriendin meegenomen die het leuk vind foto's te maken!
Die dag hadden we les en daar zijn een aantal leuke foto's uitgekomen ;)

We hebben Moreno nog geen jaar en op het begin is het best moeilijk geweest. Zijn hoeven waren slecht en hij heeft ook kreupel gelopen. Hij was ook veel drukken en ben er twee keer afgevallen. Ik rijd hem samen met mijn moeder. Het gaat nu steeds beter en hebben vandaag een bosrit gemaakt :D

Ons probleem is sowieso het nageeflijk rijden, hij kan het best, alleen mijn moeder en ik moeten het nog leren. De meeste problemen hebben we met de linkergalop, hij doet het echt niet. Stelling links is al stukken verbetert gelukkig. We hebben echt al heel veel geprobeerd. Met longeren springt hij ook fout aan, maar als we hem dan wat harder laten lopen springt hij over. Tijdens het rijden doet hij dat niet. Een niveau hebben we niet, we rijden gewoon recreatief ;)

De foto's staan niet op volgorde.

Zo loopt meneer het liefste. Met zijn neus helemaal naar voren.
Afbeelding

A-C
Afbeelding

Afbeelding

Een fijner moment. Hij loopt dus nog lang niet altijd zo.
Afbeelding

Teugels te lang.
Afbeelding

Ik zit hier veel te ver naar voren maar ik vind hem zo lekker lopen!
Afbeelding

Afbeelding

Hier ben ik stiekem heel trots op :o
Afbeelding

Jaimyliefje

Re: Moreno @ Work

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 19:17

Nageeflijk rijden: Wat ik vooral zie is dat je geen goede contact teugel hebt, toch loopt je paard heel ontspannen, en naar mijn idee toch ook wel aardig nageeflijk, misschien niet helemaal rond maar ook niet met zijn kop in de lucht. Hij zakt al aardig.
Als je wat meer contact neemt met je teugels, je handen mooi in de goede positie stil houdt, met evenveel druk aan beide kanten, dan denk ik dat hij vanzelf wel meer komt te zakken.
Daar kan je instructeur/instructrice je wel verder mee helpen!

Maar ik vind het er wel ontspannen en vriendelijk uitzien, en dat heb ik veel liever dan een paard wat wel zijn hals rond heeft, maar waar verder geen enkele vorm van ontspanning en verzameling te bekennen is..

vilouma

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 19:26

laatste foto is ook al de goede kant op zeker ja!

jullie vormen een leuke combinatie,lekker trots erop zitten jij en een beetje actief en het ziet er prima uit zo!

Flutterby

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 19:29

hé marijke!

na je verhaal van vanmiddag had ik toch een veel 'erger' plaatje verwacht, vind het er nog best netjes uitzien! je geeft zelf al aan dat je teugels te lang worden, maar ik was ook benieuwd naar een foto van de "linkergalop" eigenlijk :o

Marijke_1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-09 19:34

Flutterby schreef:
hé marijke!

na je verhaal van vanmiddag had ik toch een veel 'erger' plaatje verwacht, vind het er nog best netjes uitzien! je geeft zelf al aan dat je teugels te lang worden, maar ik was ook benieuwd naar een foto van de "linkergalop" eigenlijk :o

Dankje :D De week met het dipje staat nu dus ook niet op de foto. Ik gaf al aan dat hij hier nog best lekker loopt en zo dus lang niet altijd loopt. Die week liep hij gewoon heel de tijd keihard en was het allemaal niet zo'n succes. Nu doet hij het weer super lief allemaal :D Een linkergalopfoto zal ik dan een keer laten maken. We hebben er nu even met mijn lesgeefster voor gekozen de linkergalop wat te laten. Zodat hij er ook niet druk achter voelt dat het echt heel belangrijk is. We geven nu wat meer wat aandacht aan andere dingen. Maar ik zal die wel even laten maken, maar daar zit hij dus wel fout ;)

Flutterby

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 19:54

een dipje op zijn tijd is heel normaal hoor (en daardoor leer je de positieve dingen gewoon veel meer te waarderen O:) )
over 4 weekjes weer nieuwe foto's he ;)

overigens, zit net te kijken en zie dat je laarzen net aan t randje van je zweetblad zitten - heb je niet af en toe last ervan dat je blijft 'haken' ?

Marijke_1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-09 20:54

Flutterby schreef:
een dipje op zijn tijd is heel normaal hoor (en daardoor leer je de positieve dingen gewoon veel meer te waarderen O:) )
over 4 weekjes weer nieuwe foto's he ;)

overigens, zit net te kijken en zie dat je laarzen net aan t randje van je zweetblad zitten - heb je niet af en toe last ervan dat je blijft 'haken' ?

Af en toe wel inderdaad. Maar als je je benen stilhoud dan heb je daar geen last van, dus is het ook een goede oefening voor mij :+
Al groei ik ook nog steeds.

biancaaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 08:32

ik vind het er goed uitzien, dat gaat vast goed komen in de toekomst met jullie, oefening baart kunst. En ps, ik breng het er slechter vanaf als ik je na moet doen :D
jullie vormen een leuk duo ;)

eertjuh22

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 08:47

ik vind het er ook goed uit zien hoor. complimentje van deze kant. vooral de 3e en laatste foto :j

je geeft zelf al aan dat je af en toe naar voor valt en je teugels te lang worden. probeer daar een beetje op te letten

xPlayboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 08:48

leuk hoor ;)
dat sjabrakje heb ik ook :p

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 09:11

ziet er al goed uit hoor. rest komt vanzelf

Marijke_1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-09 17:15

Dankjulliewel! :D

magicmist

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 17:51

ziet er goed uit marijke!

xPlayboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 18:03

* Denk om stelling ;)

Am_suz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 18:53

Let er goed op dat je constant contact houdt met je paard op beide teugels, zonder hem echt vast te pakken. Die fout maakte ik eerst ook altijd, maar sinds ik hier goed op let loopt ze veel makkelijker!