Lots of luck @ eerste officiele wedstrijd

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ontherun

Lots of luck @ eerste officiele wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-09 13:34

Donderdag voor het eerst officieel op wedstrijd geweest in Limbricht, B dressuur.
Lotje is een Lambada x Lagos merrie uit 2002, dus 7 jaar oud nu. Ik heb haar sinds november en we hebben hiervoor 2 onderlinge dressuurwedstrijdjes gereden. Ik heb haar gekocht om ook officieel te kunnen springen en daar wat verder mee te komen.
'T was haar de eerste keer op wedstrijd, voor mij de 3e dus 't was allemaal nog even wennen.

Punten waar aan gewerkt (moet) worden:
:list: Constate aanleuning
:list: Balans
:list: Mijn houding, ik zit snel te ver naar voren en ik heb de beroemde pianohandjes. Ook leiden mijn tenen af en toe een eigen leven, meestal ben ik dan iets te veel met haar bezig en te weinig met mezelf :+

:list: Niveau is dus B

:list: Ze is heel erg kijkerig op vreemd terrein, dus er was flink wat spanning, wat op sommige momenten een stuk minder werd en op sommige momenten juist weer heel erg werd. Toen ik de ring kon verkennen omdat de hury nog even bezig was, was op een gegeven moment heel fijn ontspannen, maar zodra je dan oefeningen gaat doen komt er toch weer een boel spanning bij kijken. (mede omdat ik dan ook weer wat meer gespannen ben, heb mijn zenuwen wel ontslagen, maar ze waren af en toe toch hardnekkig :+ )

Komen de foto's: geef zelf even geen commentaar, wil graag weten wat jullie zien, en geloof me, dat is veeeeel :D
inrijterrein
Afbeelding

Afbeelding

Proef:
middendraf:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Klaar!
Afbeelding

Commentaar: graag!, maar hou het netjes en vriendelijk!

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 13:37

ik vindt het er vrij netjes uitzien, let op dat je je handen draagt en bij jou houdt.. je stuurd heel erg met je hand en dat kan storen.

probeer haar verder wat actiever van achter te krijgen door thuis veel overgangen te rijden.

succes :j

je hebt trouwens 2 dezelfde foto's er op staan :o

Xjosee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 14:27

Ik zou nog een beetje oefenen met aan de teugel, want nu beweegt dat hoofd volgens mij iets te veel.

Mooi paardje!

wake_up

Re: Lots of luck @ eerste officiele wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 14:32

Zitten je beugels nou zo kort, of lijkt dat maar zo? :)
Probeer ook iets kortere teugels, zodat je meer verbinding hebt, en heel veel met je zit te rijden. :)

__AM

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 14:32

Ik ga met Tat_jana mee! Probeer geen pianohandjes te creeren, en probeer ze bij je te houden!

Desiree1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 16:07

Let idd op je handen, en bij de middendraf mag ze er iets meer doorheen :)

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-09 16:32

@ Tat_jana: Dankje, mijn handen zijn idd een probleem, op zich gaat het thuissteeds beter, mar op wedstrijd vergeet ik dat nogal makkelijk. Ik ga er thuis aan proberen te denken, vaak doe ik dat dan even en dan verval ik toch weer in te lang draven etc.

@ Xjose: Dat is idd waar we veel mee bezig zijn nu, een rustige aanleuning. Ze was ook flink kijkerig dus vandaar dat haar hoofd onrustig was.

@ Wake_up: Mijn beuegls lijken dan maar zo, ik heb ook niet zo'n hele lange benen :P Mijn teugels heb ik idd vaak te lang, maar omdat ik haar zo wel rustig kon rijden met haar hoofd en meer ontspannen, heb ik op wedstrijd mar even zo gelaten. Zal er thuis iig aan denken!

@ Desiree: Ja de middendraf mag mee, maar ik was blij dat ze rustig was. Ze gaat me snel in galop als ik nét wat te veel been geef. Ik vind het wel fijn dat ze me meteen afstraft als ik dat doe, maar dan werk ik daarthuis vooral aan en op wedstrijd doe ik dan maar wat voorzichtiger :o Terwijl ik weet dat ik dat eigenlijk niet moet doen.

Sorry voor de dubbele foto :o Maar ik kan het nu niet meer veranderen...

Am_suz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 18:59

Ik zou proberen je handen iets hoger te doen en je teugels korter te pakken, zo heb je een betere verbinding met je paard en is ze makkelijker naar beneden te rijden. En probeer goed recht op je paard te blijven zitten
Voor de rest ziet het er goed uit, super leuk paardje heb je!!

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-09 19:39

Dankje :D Handen ent eugels ga ik idd aan denken, heb ik wel erg verwaarloost op wedstrijd moet ik zeggen :o Recht zitten heb je gelijk in, ik ga vaak mee met d'r terwijl ik niet moet buigen maar mijn paard :+