Als de lente komt... moet Bandit aan het werk!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Flevolander

Als de lente komt... moet Bandit aan het werk!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-09 22:11

Vandaag had na een tijdje eindelijk weer is les(P_tries @ Bokt) en dat hebben we even gevierd met een nieuw setje en een nieuw hoofdstel. Nouja, bij wijze van spreken dan :Y) ! Bandit is een inmiddels 10 jarige springgefokte ruin (Great Pleasure x Nimmerdor x Lucky boy XX) Bij gebrek aan een bak tegenwoordig hebben we ons trainingsrondje verplaatst naar het plaatselijke gemeente veldje wat soms niet helemaal ideaal is, maar het is helaas even niet anders. Ik post niet heel vaak fototopic's maar als je een beeld wilt krijgen van afgelopen jaar moet je even hier kijken: Flevolander @ [RT-HAW] Bandit aan het werk op het gras

Problemen waar ik tegenaan loop is dat ik teveel aan mijn binnenteugel loop te "hannissen" waardoor hij minder fijn wordt in de aanleuning en spanning op bouwt in de bovenlijn. En verder speel ik graag piano en houd ik mijn bovenarmen niet netjes langs mijn lijf.
Bandit is vindt vooral het halthouden erg moeilijk en voor de rest willen we hem graag in zijn hele rijden wat lang en lager zien.

Nou genoeg gepraat.. tijd voor foto's !

Afbeelding
Men nemen dus een paard in set..

Afbeelding
Met hierop een ruiter in set..

en dan krijg je:
1.Afbeelding

2.Afbeelding
Dit vindt ik persoonlijk een fijn beeld

3.Afbeelding
Stappen tussendoor

4.Afbeelding
Hier drukt ie net even zijn nek er iets teveel uit.

5.Afbeelding
Neusje er teveel uit en ik zit als een krant, maar hij heeft hier wel een lekker halsje

6.Afbeelding

Commentaar is welkom, mits onderbouwd!

JuliaaZM

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 22:19

:~ Bandit ziet er echt goed uit !

Je mag zelf wat trotser zitten, je zit op een heerlijk paard dus borst vooruit! Voorderest geef je zelf je punten al aan. T gaat igg de goede kant op ! :D

T setje + hoofdstel staat errrruuuggg goed :~

Lowara

Re: Als de lente komt... moet Bandit aan het werk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 22:33

supermooi setjes :j

probeer zelf wat meer te ontspannen in je schouders en je onder rug.
op elke foto valt mij op dat je deze flink gespannen houdt. ontspan deze, rij je paard iets meer van achter naar voren, en voila.. je zult echt verschil voelen :j

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 23:37

Foto's zien er goed uit Debs!!!
Hij mag zo van de foto's af te zien nog wat actiever van achteren, maar ik vind deze foto's echt een hééle verbetering met een tijdje terug!!!

Enne... zeg ik zit al als een hork, 2 horken kennen we niet hebben hoor!! Trost en rechtop :)

Wegbenik

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 06:49

Je zit soms echt super krom en dat is heel erg zonde want je paard loopt zo netjes. Probeer wat mee rechtop te zittten en dan gaat je paard vanzelf ook meer het achterbeen eronder zetten.

P_Tries

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 07:02

Heeee m´n 2 toppers @ work! :D

Nou, zoals je al weet en ik ook in de les tegen je vertel vind ik écht dat jullie sprongen vooruit zijn gegaan!
Je houding wordt drk aan gewerkt.. maar dit is vooral omdat de concentratie dan zoo hoog is dus ruiter even vergeet om ook nog is netjes te zitten.

Verder mag hij inderdaad wat meer ontspannen, maar dit gaat zeker al de goede kant op! Dus jij trots en hij ontspannen en het geef wéér een fijner beeld!

We blijven er lekker aan werken in de lesjes en dan krijgen we binnenkort weer een nieuw fototopic met de nieuwe veranderingen! :D +:)+

chanickyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 08:49

Boefel!!! Eindelijk zie ik hem dan weer eens ;), mis hem wel hoor!! Maja daar is het topic niet voor :p.

Hij mag nog wel ietsjes zakken en wat actiever. Zelf nog wat meer op je houding letten, maar die is al wel verbeterd met wanneer ik net begon (A)...

Elja

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 09:20

Nou Deb,
ik sta perplex.
Kan niet geloven dat ik op dat paard heb rondgehobbeld, haha :)

Ga jij eens fier op je paard zitten,
dat scheelt al een hoop :))
Heb eigenlijk niet zoveel commentaar.
Gewoon actief houden zodat ie niet met zn achterbenen erachter aan sjokt.

Van dat hannesen zie ik niets terug op de foto's, hoor :o?

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 09:20

Schouders naar achter en koppie rechtop! Vooral op de laatste foto is namelijk goed te zien dat je een beetje "ingezakt" zit :)

Verder een prachtig paard en een leuk setje! Ik vind jullie een mooie combi, ga zo door :)

__Esther__

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 09:39

He waarom nou weer op HAW, Dan moet ik ook nog rijtechnisch commentaar leveren aan mijn eigen AB-dinnetje :+

Het scheelt al een hoop als jij je ellebogen netjes aangesloten bij je lichaam houd. Teugels heb je dan goed op maat en als je dan je armen langs je lichaam houd krijg je eigenlijk het perfecte stukje verbinding waardoor je ook je schouders mooi recht gaat houden. Het naar voren en terug rijden zal dan tevens ook gemakkelijker gaan.

Zo en dat vind ik genoeg commentaar, het ziet er goed uit! Een hele verbetering +:)+
En juf patries... Ook jij doet het super 8-)

LadyFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 14:50

Ziet er netjes uit ;)
Voor de afwisseling heb je géén bok & steiger foto's +:)+ dus sowiezo al een hele vooruitgang 8-)

Vindt alleen wel dat je iets meer rechtop moet zitten en niet zo boos moet kijken (grapje :D )

:wave: Daaaag

zeurkous

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 17:18

Hay wat leuk! Dat is achter bij de kassen, daar stap ik mijn bijrijpaardje wel eens uit! Vindt het r netjes uitzien en een leuk paard heb je! Let verder zelf op dat je of je schouders naar achteren doet of je borst naar voren;) haha komt op t zelfde neer. En probeer als je gaat staan in de beugels niet naar voren te gaan staan.

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 18:01

Erg leuke foto's wat moet jij trots zijn met zo'n mooi paard onder je kont, dat mag je best laten zien.

Het setje staat super chique en past mooi bij jullie, ben zelf niet zo van de setjes maar het maakt het wel een stuk aantrekkelijker voor het totaalplaatje.

Je rijhouding is al veel over gezegt en begrijp dat je druk mee aan de slag bent.
Weet niet waarom ik dit denk, maar heb het gevoel dat dit een onzettend lief paard is maar niet de gemakkelijkste om rijtechnisch goed bij elkaar te rijden, nogmaals weet niet waarom maar dat gevoel geeft het bij mij.
Denk dat je al een heel eind op de goede weg bent en over een tijdje ziet het er vast nog beter uit.

Veel suc6 saampjes!

Askor_Djarne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 21:02

Heeeeeeeeeeeeeeeey debser :)

Wat een verschil zeg!!! Jeetje wat een lekker ding ist geworden zeg :P Jij ook hoor haha

Hij zit weer lekker in zijn spiertjes en velletje dus goed bezig meid!!!!

Zelf geef je al aan waar je aan werkt :) Maar wel veel trotser op je paard gaan zitten hoor. Jullie zijn een hele leuke combi :) Moet Boefie tog maar snel eens weer komen bewonderen.

Succes !!!

sann210

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 22:37

Je paardje loopt zeer netjes alleen probeer rechter op je paard te zitten en finish in touch kijk recht vooruit dan is 't plaatje echt mooi. Succes verder nog. ;)

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 14:58

Moderatoropmerking:
Reacties die niet voldoen aan de regels van RT-HAW verwijderd. Let er in de volgende reacties op om de regels van RT-HAW te respecteren. Indien je niet weet wat deze inhouden kan je het nalezen in de charter van RT-HAW

Pebbs

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 08:30

Debsteeeeer :D Wat leuk dat je weer een topic plaatst !
Even ter vergelijking vind ik echt heel erg verbetering, hoewel die op het gras in je vorige topic ook super liep, dit zijn NOG fijnere foto's om te zien ! ( met natuurlijk complimenten aan de fotograaf !! :D ) denk om je handjes en niet voorover vallen !
ennee heb je al geld gevonden ? :+

Verder ziet er toppie uitt ! :D Ga zo door ! En start weer eens een wedstrijdje joh :P hartstikke leuk ! :D al is het voor de lol :)

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 22:21

mooi paard,

probeer je schouders iets meer naar achter te houden, je kukkeld net teveel naar voren..
voor de rest probeer meer te spelen met zijn halshouden.. laat hem zakken.. haal hem op.. laat hem weer zakken en haal hem weer op..

weet niet of je dit al doet, maar hier worden ze lekker soepel van..

Astor

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 09:49

Wat een super mooi setje zeg! Het staat julllie allebei echt super mooi!
Het rijden ziet er netjes uit maar ga eens wat trotser op die knol van je zitten!
Voor de rest ziet er er goed uit. Jullie hebben nog punten om aan te werken.
Maar dat komt wel goed :)

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 13:50

Allereerst Debby: Wat zien jullie er beide goed uit. Dat rood
staat jullie beide ook super leuk!! :j

Zo van de foto's af te zien, valt me wel een paar dingetjes op
waar je wellicht een beetje op kunt gaan letten:

- Handen rechterop, en je mag ze wel iets meer dragen.
- Probeer je ellebogen aan/naast je lichaam te houden.
- Niet naar beneden kijken
- en ga eens TROTS op je paard zitten. :D moet je kijken wat voor lekker
dier je onder je kont hebt!

Persoonlijk zou ik hem van achter iets actiever willen hebben, en van
voor hem er wat meer doorheen willen zien.

Ik weet hoe je in het echt rijdt, en vind dat je Boef lekker aan het lopen
hebt. Boef is echt niet zo'n heel gemakkelijk paard, en vind dat jij er
goed mee om weet te gaan. :j

Ga zo door zou ik zeggen, ennuh.. concoursje?

liiza

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 19:25

Je mag inderdaad wat trotser zitten, want het ziet er leuk uit!
Schouders naar achteren, borst naar voren, en lachen ;)