Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
!

KoudbloedKim schreef:Ik vind het filmpje er helemaal niet zo slecht uitzien.![]()
Het meisje dat er op zit wordt gecorrigeerd door iemand die er verstand van heeft en dat volgt ze heel netjes op!
Alleen zou ik je met die schoenen nooit op hebben laten stappen. Je geeft zelf al aan dat je voeten soms een eigen leven leiden. Doe dan iig schoenen aan met een hakje zodat je nooit door de beugel kan schieten. Let_be schreef:Erg jammer voor het dier dat er in zijn 'beginfase' geen vaste ruiter is die ervaring heeft met zadelmak maken en hem vertrouwen kan bieden.

De gene die hier al 3 pony's ingereden heeft. femmefatale1 schreef:Sterker nog, er is iemand geweest die het dier zou beleren.
Zij doet het professioneel, tegen een x-bedrag, aan huis.
Helaas is dat door omstandigheden niet door gegaan..
Even on topic..
Zoek iemand met een onafhankelijke zit die ervaring heeft met beleren.
Dus we hoeven niet meer op zoek.
Piaffe_Girl schreef:vind het er niet erg ontspannen uitzien ,
je zit in stappen klein stukje draven moeite om pony op hoefslag te houden en je gaat direct in galop .
en je spoort ook met je binnen been aan vind wel dat je bij jongen pony direct goed moet leren alleen met buiten been en stukje naar achteren dan galop
moet ook meer voorwaarts gehouden in draf wat je deed.
liep kort vond ik.
verder vind ik je beugels ook te lang
nou.. dit zou ik dus NIET aanleren, als je op een volte rijdt en stelling vraagt, gaat je buitenbeen ook nara achteren. niete cht handig als je paard elke keer vrolijk in de galop gaat.Bolzak23 schreef:Let_be schreef:
En Elles; Paard hoeft niet in no time nageeflijk te lopen, maar je ziet hem juist zijn rug wegdrukken. Er zit daar nog een verschil in.
quote]
En om dit voor elkaar te krijgen moet je de pony voorwaarts rijden!! Niet zo inhouden een lekker rustig drafje willen mensen wel eens maar als die over de rug moet lopen moet je hem echt meer voorwaars rijden, dan zal die ook niet zo veel meer met het hoofd slaan en de rug in 2en vouwen. Waarschijnlijk zal die mits goed op die manier gereden binnen een aantal dagen nagefelijk worden. Als ie namelijk niet voorwaarts wordt gereden zal die echt nooit zijn balans vinden.
Neem deze tip alsjeblieft aan en ook in de ponyles niet achter elkaar aan rijden das echt niet goed voor een jonge pony hij moet zijn eigen balans vinden, straks wil die er niet meer tussen weg en kan je nooit alleen op pad.
ellesjee schreef:hij word voorwaarts gereden en ik houd hem niet dat lijkt omdat hij zijn hoofd omhoog houd doordat ie zn evenwicht nog niet heeft gevonden.