Hier ben ik voor de eerste keer op Bokt, samen met mijn iets-van-een-arabier-hebbende pony Pepper.. We rijden morgen voor de eerste keer L1, op dit moment is het niveau van rijden waarschijnlijk rond de L2. Ik had vandaag les, maar kon niet uit m'n bed komen
, vandaar dat Pepper er niet helemaal stralend en schoon op staat
ze is nog mooier als ze ook daadwerkelijk wit is. Ik had voor deze keer een persoonlijke fotografe bij me, namelijk Kikovski hier op Bokt, hier komen ze dan maar:De verbeterpuntjes die ik zelf al aan kan geven:
- hakken uitdrukken, benen lang en onderbeen soms meer naar achter brengen
- hou je handen eens een keer normaal, niet te breed en niet alsof je pols gebroken is
- ga niet uitgezakt op je paard zitten
Pepper is een soms nogal hete pony, die zich snel opkrult en achter de loodlijn gaat lopen, we werken erg aan de ontspanning en aan het kunnen plaatsen van de hoofd/hals. Dit is work in progress, dus wees een beetje aardig daarin.
Ik sta natuurlijk totaal open voor opbouwende kritiek, maar hou het netjes.
1. Dit is Pepper en dr mooie koppie, let niet op die bruine vlek

2. stelling en buiging, hier loopt ze nog erg gespannen, ik hang teveel naar achter.

3. andere hand, ontspanning al beter, ze loopt hier achter de loodlijn

4. halthouden, meer even voor het plaatje

5. wel fijn beeld
, handen meer bijmekaar
6. stukje verzamelen

7. wijken, de achterhand is er totaal niet bij, we moesten een keer scherp scharen, normaal kunnen we het wel hoor, ik had alleen geen betere foto

8. onderbeen meer naar achter brengen

9. achter de loodlijn, verder fijn beeld

10. vind ik persoonlijk een hele leuke foto
alleen jammer van de gebroken pols

Zo, klaar met het werk, verder vindt Pepper het heeul leuk als ze nog even mag crossen (lang leve het terrein achter de manege). Hier moesten natuurlijk ook nog even een paar foto's van gemaakt worden
..11. let alsjeblieft niet op mijn kop, ik had namelijk de grootste lol, en Pepper vond Kiki heel interessant, en die tong vind ik al helemaal geweldig

12. en de voetjes van de vloer
Als je ze tilt, zo moet je maar denken, ben je minder sterk en dwing je dus niets af van je paardje. Nu dwing je eigenlijk. En dat moet je vermijden