Pepper @ Work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Hannaha

Pepper @ Work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-09 18:54

Hallo iedereen!
Hier ben ik voor de eerste keer op Bokt, samen met mijn iets-van-een-arabier-hebbende pony Pepper.. We rijden morgen voor de eerste keer L1, op dit moment is het niveau van rijden waarschijnlijk rond de L2. Ik had vandaag les, maar kon niet uit m'n bed komen :Y) , vandaar dat Pepper er niet helemaal stralend en schoon op staat :P ze is nog mooier als ze ook daadwerkelijk wit is. Ik had voor deze keer een persoonlijke fotografe bij me, namelijk Kikovski hier op Bokt, hier komen ze dan maar:

De verbeterpuntjes die ik zelf al aan kan geven:
- hakken uitdrukken, benen lang en onderbeen soms meer naar achter brengen
- hou je handen eens een keer normaal, niet te breed en niet alsof je pols gebroken is :o
- ga niet uitgezakt op je paard zitten

Pepper is een soms nogal hete pony, die zich snel opkrult en achter de loodlijn gaat lopen, we werken erg aan de ontspanning en aan het kunnen plaatsen van de hoofd/hals. Dit is work in progress, dus wees een beetje aardig daarin.
Ik sta natuurlijk totaal open voor opbouwende kritiek, maar hou het netjes.

1. Dit is Pepper en dr mooie koppie, let niet op die bruine vlek :+
Afbeelding

2. stelling en buiging, hier loopt ze nog erg gespannen, ik hang teveel naar achter.
Afbeelding

3. andere hand, ontspanning al beter, ze loopt hier achter de loodlijn
Afbeelding

4. halthouden, meer even voor het plaatje :P
Afbeelding

5. wel fijn beeld :) , handen meer bijmekaar
Afbeelding

6. stukje verzamelen
Afbeelding

7. wijken, de achterhand is er totaal niet bij, we moesten een keer scherp scharen, normaal kunnen we het wel hoor, ik had alleen geen betere foto :o
Afbeelding

8. onderbeen meer naar achter brengen
Afbeelding

9. achter de loodlijn, verder fijn beeld
Afbeelding

10. vind ik persoonlijk een hele leuke foto :o alleen jammer van de gebroken pols :+
Afbeelding

Zo, klaar met het werk, verder vindt Pepper het heeul leuk als ze nog even mag crossen (lang leve het terrein achter de manege). Hier moesten natuurlijk ook nog even een paar foto's van gemaakt worden :P..

11. let alsjeblieft niet op mijn kop, ik had namelijk de grootste lol, en Pepper vond Kiki heel interessant, en die tong vind ik al helemaal geweldig :P
Afbeelding

12. en de voetjes van de vloer :D
Afbeelding

Joceline

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 18:57

Wat een leuk team zijn jullie. Ik vind alleen, dat punt noemde je zelf niet terwijl dat het grote probleem is eigenlijk, dat je handen enorm strak en streng zijn. Je paardje wil graag je hand opzoeken zoals goed lukt op foto 2, maar kan niet ontspannen door jouw hand die het paard hard in de mond vasthoudt. Zelf heb ik ook een tijd met een strakke binnenhand gereden maar gelukkig is dit er snel uitgetraind want je moet denken aan die gevoelige paardenmond en die enorme bonk met spanning in de nek/houding/en rug van je paardje. Probeer daar dus goed op te letten anders krijgt je paardje enorme last van zijn rug en spieren. Foto 2 ziet er al veel lekkerder uit, en zijn je handen al ontspannender.
Verder je handen meer tillen , maar dat zij je zelf al ;) Als je ze tilt, zo moet je maar denken, ben je minder sterk en dwing je dus niets af van je paardje. Nu dwing je eigenlijk. En dat moet je vermijden :) Komt helemaal goed, wel opletten dat je hier op wordt gewezen in je lessen want dit moet wel snel verbeteren! Veel plezier samen.. :)

Edit: Foto 10 vind ik geweldig! Een en al ontspanning en mooie halshouding. Rug wordt ook goed gebruikt een heel verschil met andere foto's! En waarom? Omdat jij je handen al beter draagt en ontspant, bravo! :)
Laatst bijgewerkt door Joceline op 22-05-09 19:00, in het totaal 2 keer bewerkt

astridelise

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 18:58

Pepper loopt soms iets te veel op de voorhand. Verder vind ik het een mooi plaatje.

Hannaha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-09 19:11

@Joceline, bedankt voor de reactie! :) het klopt dat ik inderdaad soms mijn binnenhand vastzet, ik probeer hier zelf erg om te denken. Verder is het wel zo dat ik op foto 1 ook erg stelling moest vragen, waardoor het er misschien iets strenger uit ziet dan het in het echt was. Van degene waar ik vandaag les had is de manier van rijden wel zegmaar no-nonsense. In de zin van als ik vraag dat ik dan ook reactie moet krijgen, dit geldt dan ook voor het vragen naar stelling, buiging en nageeflijkheid. In ieder geval erg bedankt voor de tips, ik zal er zeker meer aan denken!

Joceline

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 19:29

Hannaha schreef:
@Joceline, bedankt voor de reactie! :) het klopt dat ik inderdaad soms mijn binnenhand vastzet, ik probeer hier zelf erg om te denken. Verder is het wel zo dat ik op foto 1 ook erg stelling moest vragen, waardoor het er misschien iets strenger uit ziet dan het in het echt was. Van degene waar ik vandaag les had is de manier van rijden wel zegmaar no-nonsense. In de zin van als ik vraag dat ik dan ook reactie moet krijgen, dit geldt dan ook voor het vragen naar stelling, buiging en nageeflijkheid. In ieder geval erg bedankt voor de tips, ik zal er zeker meer aan denken!

Daar heeft ze ook gelijk in, maar als je wat doorvraagt en je krijgt reactie dan wel je hand weer meegeven en zoiezo niet je handen naar beneden drukken als je doorvraagt. Het doorvragen moet snel gebeuren en niet een vasthou-situatie worden. Dus losjes met je elleboog langs je lichaam een ophouding en handen weer tillen boven het zadel en ontspannen. Nu zie je je paardje reageren op jouw aanvraag, maar krijgt geen kans om het uit te werken. Ook bij de stelling, meer buitenhand minder binnenhand en ontspannen. Maar iedergeval heel goed dat je er mee bezig bent, als je maar lekker die ontspanning terug krijgt en dat gaat zeker lukken. Nogmaals foto 10 is geweldig om te zien!

MelissaLOVES

Re: Pepper @ Work

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 07:11

Mooi beesie hoor & leuk team:) ik heb geen ander commentaar te leveren als de andere mensen:)

AdnerB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 07:21

ik vind dat pepper niet echt achter de loodlijn loopt..van mij mag ze nog iets lager en het neusje er iets meer uit voor de ontspanning..verder ga ik mee met bovenstaand commentaar..leuk paardje :D

Kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 13:54

Wie heeft die mooie foto's toch gemaakt? :o
En op HAW moet je natuurlijk commentaar geven, naja meer momentjes als foto 10 :D En commentaar geef je zelf al :P

xPlayboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 14:34

Leuke foto's !
zoals er al in dit topic genoemd was loopt die wel wat teveel op de voor hand .
verder Leuk team :9

Sanne_Amiga

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 15:20

Ziet er echt leuk uit!
En om voor het commentaar; ik ben het eens met de dingen die je zelf al noemt en hier voor gezegd werden :o

Desiree1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 16:02

Leuk paardje,

Alleen zoals al gezecht, vind ik je erg streng rijden, probeer lekke vw-nw te rijden, en met een iets zachtere hand :)

Hannaha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-09 16:23

Oh, ik ben zeker een voorstander van vw-nw, en voorwaarts is het probleem ook niet, maar ookal zou ik totaal zonder druk rijden, dan zou het er waarschijnlijk op de foto er nog steeds uitzien of ze constant tegen de hand komt, terwijl ik in werkelijkheid gewoonweg niets in mijn handen heb. Hetzelfde probleem op deze foto's dus, ik durfde nooit contact aan te nemen en een keer door te vragen, maar nu ik dus wel contact heb en ik wel vraag ziet het er op bijna elke foto uit alsof ik dr in de krul sleur. Ik weet dat de pony mijn hand opzoekt en ik haar de ruimte moet geven, maar moet dit opzoeken niet enigszins op mijn voorwaarden en niet alleen op de hare? In ieder geval, we hebben inderdaad nogal wat probleempjes vaak met de ontspanning in haar hoofd/hals-houding, maar ik wil wel even zeggen dat ik, ondanks dat ze zo loopt, niet aan het trekken ben :).

xPlayboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 16:31

* Probeer je handen te ontspannen op de fotó's ziet het eruit als je erg gespannen bent ;)

Hannaha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-09 17:01

BrittLandman schreef:
* Probeer je handen te ontspannen op de fotó's ziet het eruit als je erg gespannen bent ;)

klopt :o vooral met doorzitten kan ik soms nog heel erg krampachtig gaan zitten, inclusief m'n armen/handen..

Mallodie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 17:18

Die laatste foto is heerlijk !!!!
Verder.. loopt soms teveel op de voorhand (vooral als hij achter loodlijn loopt zoals je zelf al aangeeft).
Leuke pony.. x

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 18:09

Jullie zijn een lekker stel zo te zien, ik zie een pony waarvan het lijkt alsof hij tevreden is met jou...dat zie je niet zoveel vind ik.

Er zijn inderdaad nog puntjes waaraan gewerkt mag worden maar die zijn al genoemd, denk dat jullie er samen wel uitkomen met een fijne instructrice komt dat vast in orde.

Het zal vast op sommige momenten niet zo lekker gaan als je zou willen, maar bedenk wel dat dit geen simpele manege pony is waar iedereen zo mee weg rijd....kortom jij kan er al heel wat mee en je krijgt er in de toekomst vast meer uit.

de laatste foto is trouwens erg leuk, alleen het hoofd van je pony zegt al genoeg, houd dat vast.

riviera2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 18:22

Hey hannaha!! jij ook hier ;)
Ziet er leuk uit met pepper al zou ik de voorkant ook graag wat langer zien. Denk er vooral aan dat juist als ze heet wordt je er wel aan blijft rijden! Pep loopt nu nog een beetje op de voorhand maar dat komt vanzelf goed.
Van wie had je les?
Die laatste twee foto's zijn echt super leuk! dat koppie van pepper 8-)

Hannaha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-09 18:36

@Cissie, dankjewel! ik ben ook superblij met haar, nog nooit op zo'n eerlijke pony gereden :)

@Fenke, haha, ja :P ik dacht ik plaats ook eens wat, zit namelijk altijd alleen maar bij anderen te spieken.. Klopt dat ik nog rustiger moet blijven en moet blijven rijden als ze heet wordt, alleen als ze dan zo hoog opgooit kan ik echt nauwelijks blijven zitten :P maar we blijven hard aan het werk met de lengte en nageeflijkheid etc..
Ik had les van Bronno :) weer eens wat anders, in het begin wel even wennen maar het begint nu al allemaal steeds makkelijker te worden :).

riviera2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 18:52

idd. gaat er ook steeds beter uitzien, vind jullie echt een leuke combi samen :)!
Geeft bronno veel les dan?

Hannaha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-09 18:56

Nee, nog niet echt veel, hij heeft nu nog examens enzo maar wel een paar groeps- en privélessen.. Ik vind het persoonlijk op dit moment wel prettig, lekker duidelijk en fijne begeleiding nu zo met de wedstrijden :).

nynke1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 18:59

Hele, leuke pony zeg ! ;)
ik ben het vooral met je eigen verbeterpunten eens en met de anderen dat je best wel streng rijd..

ik vind foto 12 het leukst :D ik wou dat wij dat konden, wij doen dat altijd in de berm alleen is best wel gevaarlijk alleen de ponys vinden het geweldig ! :)

Ellen1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 19:05

Die laatste foto is echt heel gaaf! :)

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 19:07

mooi pony en de laatste foto vind ik fantastisch, de ena laatste trouwens ook.
Wat ik aan wil vullen is dat je zadel te ver naar voren ligt, zijn hele schouder moet vrij blijven tijdens het rijden, blijf dat checken door te voelen, of laat je zadel checken. Een zadel dat schuift tijdens het rijden is een slecht passend zadel. Succes verder met je schimmel !

annedrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 19:20

leuke foto's!
commentaar geef je zelf al ;)

Jeanneeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 14:17

Jullie zien er echt super uit samen!
Je zegt het zelf al hakken meer uitdrukken op sommige momenten. Op een paar foto's kan je je handen wel ietsje dichter bij mekaar houden, ook dit zij je zelf al.
En zoals eerder gezegd loopt hij wel een beetje te veel op de voorhand.
Veel succes/plezier nog met hem! :D