7 jarige NRPS merrie Ayla opnieuw @ work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Astor

7 jarige NRPS merrie Ayla opnieuw @ work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-09 18:12

Hallo allemaal,

Afbeelding

Daar zijn we weer! Zoals beloofd zou ik deze vrijdag nieuwe rijfoto's hebben en die heb ik dus die kom ik aan jullie laten zien.
De link van het vorige topic vind je hier: [RT-HAW] 6-jarige Ayla (RH Pajkovski x Ismar) @ work

Ayla is pas 7 jaar worden dus het wordt al een echt dametje!
Ik rijd met haar op B niveau, en we rijden nog geen wedstrijden. Misschien in de toekomst wel en dan wordt ons niveau ook hopelijk hoger.
Woensdag had ik Ayla ookal gereden en toen vond ik haar erg fijn lopen! Vandaag ging het helaas wat minder.
Hieronder ook nog even een foto van woensdag:

Afbeelding

En dat is zo leuk want vandaag kwam juist iemand langs om foto's te maken maar goed. Je kunt niet alles hebben.
De problemen waar ik tegen aanloop heeft toch wel te maken met de nagevelijkheid van Ayla.
Ik vind het moeilijk om haar constant op 1 plek te houden zeg maar. Als iemand daar tips voor heeft graag!
Voor de rest had ze weer erg veel energie waardoor ze met rijden best heet en pittig wordt en gaat lopen stieren.
Maar de dag ervoor had ze niet gelopen, omdat ze toen een rustdag had dus vandaar de hoeveelheid energie.
En bij het veruimen in draf moet ik er op letten dat ik mijn handen hoger plaats en Ayla niet uit elkaar moet laten vallen.
Dus dat ik haar wat ronder hou van voren als we de draf gaan veruimen.
Voor de rest ging het wel oke, maar was niet echt tevreden. Maar woensdag ging het erg goed dus dat was weer een troost.

Waar ik zelf nog op moet letten is:
Tenen naar binnen
Handen dragen en dichter bij elkaar
Rechtop zitten en schouders dragen
Naar voren blijven kijken
En mijn benen niet afsteken

Manon_S hier op bokt heeft deze gave foto's gemaakt, heel erg bedankt nog meis. Ik vind ze super :+:
Maar genoeg gepraat, jullie weten vast wel genoeg bij het zien van de foto's! Wees een beetje lief voor ons!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Groetjes Melissa & Ayla.
Laatst bijgewerkt door Astor op 22-05-09 18:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Manon_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 18:17

Wat een leuke foto's toch :D .
Ayla zat echt behoorlijk te klot.en, maar dat heb je goed opgelost :) .

Je moet wel opletten dat je naar voren blijft kijken en schouders naar achter :D .
Laatst bijgewerkt door Manon_S op 22-05-09 18:19, in het totaal 2 keer bewerkt

ponymeid1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 18:18

Jullie blijven een leuke combi!

Probeer een knik in je ellebogen te houden, dan zijn je armen ook wat 'flexibeler'!

Appelflapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 18:24

Jaa, leuk, nieuw topic van jullie! :)

Jullie blijven inderdaad superleuk samen en ik moet zeggen dat je nu al veel netter zit dan de vorige keer. Vind het er ook heel ontspannen uitzien en dat is toch het allerbelangrijkste.
Vind Ayla altijd zo'n superleuke pony, echt om jaloers op te worden. Helemaal mijn type! :+:

Wat een prachtige foto's trouwens weer! Je mag blij zijn met zo'n fotografe! +:)+

Oh, zie net dat het HAW is. := Je moet natuurlijk nog steeds wel een beetje letten op je schouders en let er ook op dat je tenen naar binnen blijven wijzen. (Kan ik zelf ook niet, dus weet hoe moeilijk dat is.) Maar komt helemaal goed met jullie. :)

ankie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 18:37

Zie toch heel wat gelijkenissen :D
Afbeelding

Ayla over een paar jaar 8-)
Afbeelding
Ziet er al weer veel beter uit hoor! Heerlijk dier is het.
Dan nog ff een tip aangezien het haw. is, mooi tegen je hand aan blijven rijden,Dat je contact houd met haar mond,van achter naar voren dus :D en vooral niet te diep laten komen,vind de foto.s er super uit zien hoor!

Elja

Re: 7 jarige NRPS merrie Ayla opnieuw @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 18:46

Melissa,
ik vind het er behoorlijk ontspannen uitzien :)
Ze loopt wel veel op de voorhand dus iets meer oprichten (houd je teugels daarom ook op maat).

Commentaar op je houding heb je zelf als genoeg,
dus daar begin ik niet over.

Vind het er goed uitzien! Jullie groeien zeker met elkaar :j

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 18:54

Je ziet inderdaad dat ze een beetje loopt te 'stieren'. Zorg dat je goed contact houdt met de mond, de boogjes zijn toch iets te groot op de foto's. Zeker als de nageeflijkheid nog niet helemaal constant is en ze de neiging heeft op de voorhand te vallen en/of uit elkaar te vallen is een constant contact nog erg belangrijk. Toch zie je al verbeteringen; je kijkt op bijna alle foto's netjes voor je, zoekt niet meer zo erg naar muntjes als op de vorige reeks foto's. Zo hoort het, beetje bij beetje vorderingen maken. Veel succes!

DiamondDaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 20:51

Ziet er keurig uit joh!! Erg leuk dat je een pbtje stuurde met de mededeling van een nieuw topic!! Vind het leuk om jullie als combinatie te zien! Als tip kan ik geven mischien der is te longeren met een elastiek voor je nagevelijkheid.. Verder heb ik niets aan te merken! Jullie zijn een goed team!! Dat gaat zeker lukken hoor!

PriDepo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 22:14

ooie foto's weer. het ziet er relaxed uit.. veel bter dan de vorige foto's al! Leuk om die pb ook te ontvangen. probeer je schouders naar achter te houden. Ik denk dat het dan ook minder lijkt alsof je met een bolle rug zit!

Eva_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 23:23

Ik vind je houding een stuk netter dan het vorige topic !
Verder alleen nog je schouders wat meer naar achter doen en je handen wat meer dragen maar dat zeg je zelf al. En wat is het toch een super mooi beestje ! :D

elientje_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 23:34

Zow jij bent veel veranderd in zoon korte tijd met je zit super joh :). Verder raad ik je aan om constand contact te houden met je teugels, want zie ze vaak in een boogje los hangen dat kan ook helpen met de aanleuning.

Roos_3

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 11:07

Wat ben jij veranderd que houding!
Had even stiekem je vorige topic gekeken of ik het wel goed had dat jij t was;)
Nee echt respect!
Je hebt m lekker aant lopen zo, ziet er stukken beter uit dan de vorige keer!
Probeer toch nog op je houding te letten, en op je teugellengte!
Veel plezier

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 11:11

Jeetje, wat ligt je zadel ver naar voren....

Leuk dier, die eerste foto is echt ontzettend leuk.

Iriis_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 11:48

Hee melis!

Ziet er goed uit hoor! Je houding is echt vooruit gegaan :D
Let er alleen wel op dat je contact blijft houden met haar mond, want op de laatste foto hangt je teugel wel erg los..
Ze loopt op die foto's overigens wel erg mooi!! :D Ziet er goed uit!

Flevolander

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 18:08

Ziet er lekker ontspannen uit !
Idd wat Iris al zegt, blijf als je er wat lager wilt instellen wel contact houden met haar mond, want er moet wel verbinding zijn voor een goede aanleuning !

Verder vindt ik je houding alweer netter dan je vorige foto's, toppie ! :j

Axel_Valerie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 09:25

Je zit er al een stuk zelfverzekerder op! Ze gebruikt haar achterbeen ook onwijs goed op deze foto's.
Misschien moet je iets rustiger zijn met je hand zodat je haar zoals jij zegt makkelijker op 1 plek
kunt houden. Zo leg je niet alle "focus" op de ontspanning. Dat heb ik geleerd van mijn instructrice. Dat je
bij drukke paarden zo min mogelijk met je hand moet doen. Dus geef heel af en toe een kneepje wanneer je der
weer recht wilt krijgen en dan weer laten gaan. Ik weet het het klinkt kinderachtig en het gaat ook lang duren
maar zo rijdt je je paard wel op een ongedwongen manier de ontspanning in.
Ik vind het trouwens weer superfoto's!

Nimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 09:35

Om je aanleuning beter te krijgen moet ze meer van achteruit erbij komen, ze valt nu nog erg op de voorhand. Dit kan je doen door heel veel te schakelen en (schijn)overgangen te rijden, pasje terugsluiten naar voren en weer terug, probeer om haar.

Probeer zelf je armen langs je lijf te houden en je ellebogen aan te sluiten, hoe beter je zelf zit hoe beter je paard kan lopen!

Succes samen!

Sharon_Love

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 17:02

Ziet er echt heel goed uit !
Ze loopt heel mooi probeer alleen je ahdnen nog iets hoger te houden en rechterop te zitten kijk maar het verschil op de foto van het witte paard en jou paard:)
ook hele mooie foto's ! Je gaat vooruit end at is een goed teken ik denk echt dat jullie er met ze 2e later zo uit zien :)

Astor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-09 08:42

Bedankt voor de reacties en de tips, super leuk dat jullie me willen helpen!
Alleen over die boogjes in de teugels, dat was zoals je kan zien aan het begin en aan het einde.
Ik was haar toen echt los aan het werken en daarna mocht ze lekker even flink goed uitdraven.
Met lange teugel dus haha. Maar er zijn nog veel dingen waar ik op moet letten.
Zoals mijn piano handjes maar daar ga ik de volgende keer aan werken.
Daar had ik deze keer eerlijk gezegt niet zo goed op gelet!