Appaloosa Moniek @ dressuren

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Spookie

Appaloosa Moniek @ dressuren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-09 11:15

Hier weer eens wat rijfoto's van mij en Moniek van afgelopen week. Moniek is een 8-jarige appaloosa merrie(van Taro) en we rijden B. Ik heb haar al vanaf haar 3e en heb haar zelf ingereden. We starten zo af en toe puur recreatief, maar dat is alweer een tijdje geleden door een blessure(van een hoefzweer naar een rugprobleem). Daardoor moest ik me toch echt meer gaan concentreren op de dressuur en dat is nou eenmaal niet mijn favoriete en beste kant :o . Maar ik doe errug mijn best, vooral omdat ik zie dat we steeds weer iets vooruitgaan.
Ik weet dat er rijtechnisch best wat aan te merken is, zoals dat ik de neiging heb voorover te kantelen en veel teveel vast te houden van voren.
Maar we gaan weer fanatiek aan de dressuurles dus daar wordt echt aan gewerkt!

Stap (en erg geconcentreerd gezicht :D ):
Afbeelding

Draven:
Afbeelding
Afbeelding

Halthouden(sinds lange tijd weer ontspannen):
Afbeelding

Weer stukje draven:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Galop(is racen }> dus voor mij weer goed excuus om nog meer voorover te gaan en vast te houden...)
Afbeelding
Afbeelding

Ik kan heel goed tegen kritiek, mits er maar ff rekening gehouden wordt met bovenstaande :D !

criollolover

Re: Appaloosa Moniek @ dressuren

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 11:19

hoe groot is moniek? probeer zelf wat rechter op te zitten. je hangt wat naar voren en dat verstoord het beeld wat.
verder vind ik het er leuk uit zien

kiimmiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 11:21

Probeer inderdaat je handen niet vast te zetten..
Kmoet ook zeggen dat ik 'm heel iel/mager vind..
Wienig bespiering, billen etc.
Eerder een 3 jarige terwijl die al 8 is.
Wel een heel leuk paard..

Spookie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-09 12:01

criollolover schreef:
hoe groot is moniek? probeer zelf wat rechter op te zitten. je hangt wat naar voren en dat verstoord het beeld wat.
verder vind ik het er leuk uit zien

Ze is rond de 1.55, en ik kantelt inderdaad naar voren ja.

kiimmiie schreef:
Probeer inderdaat je handen niet vast te zetten..
Kmoet ook zeggen dat ik 'm heel iel/mager vind..
Wienig bespiering, billen etc.
Eerder een 3 jarige terwijl die al 8 is.
Wel een heel leuk paard..

Ze is niet echt mager hoor(ook een beetje het type paard), maar inderdaad niet al te gespierd. Lange tijd op rust gestaan en nu dus weer aant opbouwen. Ze wordt nu ook behandeld door een fysio/ostheopate voor de bovenlijn.

CARLIJN_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 12:11

op de 1e foto's duikeld die heel erg op de voorhand, probeer 'm dan wat actiever van achter bij te rijden.
Je mag je teugels ook wat korter maken je rijd met je handen bijna op je bovenbenen.

Spookie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-09 12:30

Die teugels komt inderdaad ook omdat ik teveel druk houd. En ze is van zichzelf erg voorwaarts dus ik vind t moeilijk om haar dan nog actiever van achter bij te rijden, ookal weet ik dat dat moet...

CARLIJN_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 12:37

te kan ook wel druk houden als je de teugels korter hebt. handen meer mee na voren brengen, veel over gangen en dan wat meer door sluiten.

Spookie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-09 12:44

ik ben inderdaad veel aan het oefenen met overgangen en tempowisselingen. Dan vind ik het erg moeilijk(vooral met terugrijden) om toch ontspannen in de hand te blijven, omdat ze altijd het liefst in zo'n race-tempo loopt. Maar ik merk al wel dat het steeds beter gaat, ze gooit haar hoofd tijdens de overgangen in elk geval niet meer in haar nek..

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 14:24

Ik vind het er eignelijk helemaal niet slecht uit zien :D Best fijn eigenlijk :D

let goed op je houding, ga ech goed in balans zitten :D

Marieke1495

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 14:53

Leuk paard! :D . Probeer je handen iets netter te houden. Verder vind ik dat je paard een beetje op de voorhand loopt, maar dat komt wel goed! :j

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 15:07

probeer idd je handen wat netter te houden ;)
verder geen commentaar :)

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 17:11

Wat een leuke stippel! Ik vind het beeld helemaal niet zo vreselijk hoor :)
Van de foto's af heb ik het idee dat je in de aanleuning vanuit je schouders rijdt, en dus niet goed je ellebogen gebruikt als scharnierpunt en vering. Als je daarin verbetering aan kunt brengen, je gaat je duimen ook als hoogste punt zetten zodat de verbinding naar de mond wat verender wordt, en je gaat ook nog eens wat meer vooruit kijken dan naar haar hoofd :D , dan denk ik dat je appie ook meer naar de hand toe gaat lopen en dat het beeld vanzelfsprekender wordt.

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 18:59

Waauw! Ik hou wel van wat aparts hahah
wat een gaaf paard!

Let goed op je polsen, je knikt ze nu in. En in de galop zit je volgens mij wat gespanne, probeer eens lekker lang te galopen, echt even een hele tijd. Dan moet je wel ontspannen. Hielp bij mij ook, ik hield mn adem namelijk nogal in :')

En misschien een tip voor het racen, veel overgangen naar galop en weer terug. Ook veel vanuit stap naar galop of andersom. Dan moeten ze meer op de achterhand. En het is ook best zwaar voor ze :P Dus trainen ze even flink die billen haha.
Ze heeft wel gaaf beenwerk zeg!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 11:55

moniekje! :D

leuk weer eens foto's van haar te zien.

inderdaad wat al gezegd is,rechterop zitten(borstkas meer vooruit,schouders naar achteren,benen lang...echt zítten).
Dan wordt je handhouding waarschijnlijk ook wel wat minder vast,persoonlijk zie ik je handen dan liever iets hoger dan je ze nu hebt,waardoor het geheel iets meer "gedragen"wordt.
En wat urielle ook zegt,je ellebogen zouden scharnierpunt mogen zijn.
Ik denk dat dat al veel scheelt.

mager vind ik moniekje niet,ze mag wel weer wat meer in de spieren komen maar dat zie ik best helemaal goed komen.!

deniece

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 19:13

Ik vind Moniek écht zo'n gaaf paard!!

Je hebt haar fijn aan het lopen, ziet er ontspannen uit. Ik zou zeggen gewoon lekker door trainen en lessen en dan komt het helemaal goed! Dan kom ze vast ook wat beter in de bespiering :)

Spookie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-09 19:31

Dankjulliewel! Ben ook erg blij met mn stippie en ben er ook van overtuigd dat ze steeds sterker zal worden. Ik hoop dat ik over een tijdje een nieuw topic kan plaatsen waar duidelijke vooruitgang is te zien :D

floorDaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 08:24

Wouw! Wat een leuk paardje! Gaaf hé! Ik vind het er al heel goed uit zien! Lekker ontspannen, gewoon lekker gaan lessen en dooroefenen en dan komen jullie er wel!

Succes!

Dirkje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 08:30

Prachtig paardje!!! :oo
Haar draf is echt geweldig!!

Zoals je zelf al aangaf, kantel je wat naar voren. Maar volgens mij gaat daar zeker aan gewerkt worden :)
Probeer je tenen wat meer naar binnen/voren te richten en je handen meer te dragen. Nu leg je je handen
bijna op het zadel ;) . Probeer er ook op te letten om je handen recht op te houden, die kantelen nu wat
naar voren ;)

Verder heb je haar goed aan het lopen! :D

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 08:37

leuke foto's! mooi paardje hoor. Rijtechnies heb ik niet zo veel aan te merken, ik zou het zelf namelijk niet beter kunnen... wel herkenbaar, mijn appie houdt ook erg van racen in de galop, en ontspanning is ook voor haar erg moeilijk... misschien een appie-ding??
veel succes ermee! het ziet er goed uit hoor!

annedrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 16:59

probeer wat rechterop te zitten ;)
verder ziet het er goed uit!

Lauraa__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 17:25

ik rijdt een appaloosa bij, wat grappig om dit te zien, alleen die ik doe is meer gevlekt:P grappig, leuke foto's alleen iets rechterop zitten.