Prakkie @ training (les) LT (foto+film)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

prakkie

Prakkie @ training (les) LT (foto+film)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-09 08:06

Ik had afgelopen donderdag les bij Leunus van Lieren en vriendlief was vrij, dus hij is gezellig meegegaan en ik heb hem gelijk gevraagd wat foto's te maken.

Ik ben afgelopen les voornamelijk bezig geweest met de passage en die uit te leggen naar de verzamelde draf en daarna ook naar de uitgestrekte draf.
We hebben ook nog een beetje aan de piaffe gewerkt. Prakkie wordt van de piaffe nogal heet, dus we zijn eerst een paar minuten aan het stuiteren en daarna komen er een paar mooie passen. Ze moet meer rust krijgen in de oefening, maar het begin is er!

De rode draad qua moeilijkheid/probleem is dat prakkie heel snel heet wordt en dan of erg hectisch gaat lopen of gaat stuiteren. Ik moet dus proberen er de rust in te houden.

Nou hier zijn de foto's:

even instappen:
Afbeelding

verz. draf:
Afbeelding

passage:
Afbeelding

passage proberen te verruimen:
Afbeelding

En nog 2 filmpjes:

appuyeren in verz. draf (waar ze dus nog een beetje loperig is). Na het appuyement nog een klein stukje passage:

de poging tot piaffe. Je ziet dat Prakkie eerst van alles doet, behalve piaffe, maar op het laatst komen de eerste pasjes ri. de piaffe.

kimpjj

Re: Prakkie @ training (les) LT (foto+film)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 09:28

Vind het knap dat je zo blijf door oefenen. Maar wat een gestuiter voor die piaffe zeg. Vind het erg Knap. Mooi paardje ook. En de stang en streng zit ook niet erg strak want die dat de ene teugel lekker los hangt

Antoinette

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 09:34

Ik blijf het een prachtdier vinden met heel veel potentie.

Maar oh wat is ze heet met de piaffe zeg.
Lekker verder trainen en dan komt het vast goed (dit is mijn rijtechnische commentaar O:) :D )

Mitnait

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 14:05

Das mijn springjuf :D Wat een super coole Prakkie weer! Ze blijft echt gaaf! Ik vind het nog steeds knap dat je d'r zo kan rijden als ze zo heet is!
Verder heb ik rijtechnisch weinig toe te voegen, ben nog niet zover :D

prakkie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-09 15:08

Ja, dat hete is best goed te zien, he.. :D :):) :D

@Mitnait: ik dacht eerst: wie is dat? Maar toen heb ik maar even in je profiel gespiekt. NELLEKE!! hoest? en hoe gaat het moet toeter? geniet hij van zijn vakantie?

@alicia2u: ja, dat is het volgende waar we aan gaan werken, haha ;)

Ank89

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 19:54

Wat een heerlijk heethoofd! :D Leuk paard en je rijdt heel vriendelijk. Het enigste wat me opviel was dat je je rechterhand in de appuyementen wat hoger houd dan je linkerhand.

Verder heel veel succes met dit toffe paard!

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 22:36

:= Prakkie? agossie.. zo'n mooi paard en dan Prakkie?

in ieder geval erg leuke foto's om naar te kijken, vooral fijn dat je 2de teugel wat langer blijft. niet altijd vanzelfsprekend bij hoger rijdende combinaties

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 22:44

Lowara schreef:
:= Prakkie? agossie.. zo'n mooi paard en dan Prakkie?

in ieder geval erg leuke foto's om naar te kijken, vooral fijn dat je 2de teugel wat langer blijft. niet altijd vanzelfsprekend bij hoger rijdende combinaties

Ja ik vond zijn naam hem ook geen eer aan doen hoor!!

Op z'n minst PRAK!! ;)

Tis wel een heel heel heeeeeeeel mooi dier. :~
Lijkt mij erg moeilijk als ze zo heet worden in de piaffe.
Der benen gaan allerlei kanten op en allerlei vreemde dingen doen.
Maar uit eindelijk komt er wel een begin aan wat je natuurlijk nog kan uitbouwen.

Vind het wel eens leuk om een video te zien waarin een paard nog niet bevestigt is in de piaffe.

prakkie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-09 22:49

haha, ja prakkie is dus een afkorting voor Practical Magic (enne, sjolvir, hoe kan ik jou nou vergeten met je gekke superfjord!).

Prakkie is `maar` 1,60m, dus ze is echt geen prak,al vind ze dat zelf soms wel... :D ;) :D

Tja, ik heb (nog) geen filmpje van een bevestigde piaffe :+ , dus dan maar deze. :D

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 22:55

Ja ik vind dat wel leuk en leerzaam. :D

Overigens doet ze veel groter aan dan 1,60 hoor.
Maar dan ben jij geloof ik ook niet erg groot?

prakkie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-09 22:58

Ik ben 1,71m, is denk ik een beetje gemiddeld? Ik heb hiervoor een hengst gehad van 1,66m, maar daar leek ik groter op dan op Prakkie. Lethal (de hengst) was ook een stuk smaller..

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 23:00

Ja scheeld wel dat ze aardig body heeft!
Daar hou ik wel van.

Die van mij is nog z'n pup (net 4 jaar)
Ach dat heeft zijn tijd nodig.

Net als de Piaffe bij jou, ik gelood er heilig in dat dat wel goed gaat komen. ;)
Het zit er in, en je kunt het er al uit halen, nu is het een kwestie van uitbouwen. :D

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 12:53

Moderatoropmerking:
Reacties die niet voldoen aan de regels van RT-HAW verwijderd. Let er in de volgende reacties op om de regels van RT-HAW te respecteren. Indien je niet weet wat deze inhouden kan je het nalezen in de charter van RT-HAW

MacavityL

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 20:09

Dat stuiteren kan die van mij ook - er is dus nog LT hoop :D

Vind dat je het heel mooi oplost- rustig blijven en er van voren niet teveel aanzitten (wordt het alleen maar erger van).

Als ze loperig wordt, zet je haar dan ook wel eens terug in het appuyement, of doe je dat om een reden niet?

prakkie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-09 06:33

Ik probeer altijd wel te schakelen in de oefeningen als prakkie te loperig wordt, maar ik probeer dan eerst wat naar voren te schakelen en dan terug. Dus eerst zelf impuls van achteren opvragen en dat terugzetten. Als ik alleen maar ga tegenhouden wordt het nix..

Daiss87

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 08:12

Leuk paard :D leuke naam ook hahaha..
Hij is indd heet met die piaffe, lekker blijven oefenen, komt vanzelf goed, geen commentaar ziet er super uit :)

ILuvWinnetoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 10:06

Haha geweldig bij dat eerste filmpje: kleeeeeein tikje met je zwepp boven op de kont (?) kleeeeeein tikje. oh je hebt geen zweep, sorry! :Y)
Verder ziet het er echt supergaaf uit, kan niets anders zeggen. Ga zo door!

Bolzak23

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 18:28

Mooi hoor. Ziet er netjes uit. Zou als tip willen geven wat losser te laten in je middenstuk, je kan zien dat je heel graag wil dat ie wat doet zeg maar. Mooi paard ook :)

_Fleurtjuhh_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 20:32

Ziet er heel netjes uit, ik vind je op het 1ste filmpje heel typisch zitten. Volgens mij zit je een beetje naar rechts ingeknikt, kan dat kloppen?
Verder ziet het er echt super uit! Ik doe je het niet na.

floorDaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 20:38

Wouwie! Ziet er goed uit! Wat een prachtig paard met een prachtige uitstraling! Ik kan eigenlijk even niet zo goed commentaar geven maar ik vind dat je heel goed met het omgaat. In het laatste filmpje waarin je wilt dat hij overgaat in piaffe en hij niet luisterd laat je netjes weten dat dit niet te bedoeling is maar op het moment dat hij het 4 passen goed doet ben je meteen tevreden en ga je verder met een andere oefening! Heel erg knap! Veel succes en plezier met hem!

deniece

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 20:43

Echt een geweldig prachtig paard zeg, en dr échte naam is wel wat mooier dan Prakkie ;) hahaha, en die piaffe ziet er lekker heet uit, maar goed dat je door zette en gelijk beloonde en lekker gaat stappen! Komt helemaal goed, ben benieuwd naar meer foto's & filmpjes :)

pasdedeux

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 22:40

He wat leuk die filmpjes, hoop er nog meer van je te zien. Tja rijtechnisch commentaar... ik denk dat ik daar iets te weinig voor op niveau zit ;-)