Karin @ dressuur+springen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

LisavdBerg

Karin @ dressuur+springen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-09 21:12

Hi!

Ik wou eventjes foto's laten zien van mijn verzorgfjord, zodat wat commentaar krijg op punten die ik dan kan verbeteren.
Misschien weten sommigen van jullie nog mijn topic dat ik Karin niet onder controle kreeg, na een aantal maanden onvrijwillig stoppen en mijn f4 debuut op de manege te hebben gemaakt, is dat helemaal goed gekomen. Mevrouw kan nu zelfs zonder bit worden gereden!

Foto's zijn van verschillende dagen.

Afbeelding
Rug rechter maken, ellebogen tegen lijf houden. Karin loopt wel lekker ontspannen.

Afbeelding
Galop, in de nog hele moeilijke tijd. Heel goed op onderbenen letten+eraan werken dat ik ze naar achteren leg.

Afbeelding
Ik ben een noob in springen dus hier mogen jullie lekker commentaar geven.

Afbeelding
Schouders?

Nja, ik sta open voor Tips en Kritiek. *D

anneliesdj

Re: Karin @ dressuur+springen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 21:17

Je doet erg je schouders naar voren, probeer rechtop te zitten, borst naar voren en je onderbeen moet terug, tegen je paard aan.
Met springen je beugels 2 gaten korter en je handen meer naar voren.
En waarom rijd je met gympen? Je hebt toch zeker wel jodphurs of laarzen?

Maar ze kan best springen en jullie hebben plezier zo te zien.

LisavdBerg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-09 21:27

De laatste keer dat ik sprong met kortere beugels flikkerde ik er 3x af, omdat ik mijn evenwicht niet kan bewaren dan. En ik werk eraan om mijn handen naar voren te doen. Schouders zijn idd een probleempunt, ik zal erop gaan letten.

Tja, gympen. Ik vind het lekkerder rijden dan met laarzen. Ook liggen mijn laarzen 11km. verderop en heb ik geen zin om die eerst te moeten halen.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 21:29

Als je eraf flikkerd kun je toch beter laarzen aan doen ;)

Als je moeite met je evenwicht hebt kan het helpen om balkjes te draven in verlichte zit, probeer maar eens.

LisavdBerg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-09 21:31

Is goed, zal er eens naar kijken. Bedankt voor de tip!

Goliath_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 21:36

trotser gaan zitten!
en bij je hoeft bij de hoogte hindernissen nog niet zo ver naar voren te gaan ;)

LisavdBerg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-09 21:39

Haha, ik kreeg pasgeleden te horen dat ik juist meer moest meegaan =P

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 21:42

De openingspost voldoet hier niet aan de nieuwe regels van RT-HAW, daarom gaat er een slotje op. Lees eerst even [RT-HAW] Welkom op RT- HAW- gewijzigd 29 mei 2008 aandachtig door, inclusief de links die erin staan, dan kun je een nieuw topic openen wat wel aan de regels voldoet.

Je achtergrondinformatie ontbreekt hier, daarbij kun je denken aan een uitleg over wat is je niveau, wat zijn je doelen, waar ben je mee bezig, tegen welke problemen loop je aan etc. etc.

Daarnaast heb je te weinig foto's geplaatst. Je moet op RT-HAW minstens 5 foto's plaatsen waarop je rijtechnisch commentaar kunt geven. Jij plaatste er 4.