Al bij al ging het niet zo slecht, toch zeker niet voor hem. Proef was verre van goed te noemen, maar je moet natuurlijk ergens beginnen en aangezien er in de E geen plek meer was, zat ik daar in de A natuurlijk tussen al die paarden met toch wel iets meer ervaring
Hij was redelijk gespannen, maar wel gewoon te rijden. Behalve dan dat hij op de volte bij C besloot om steeds verder uit te gaan wijken naar de uitgang toe, zodat die volte 20m er uiteindelijk eentje van 30m geworden is, en dat er- op het moment dat ik bij F weer moest aandraven- iemand ook foto's stond te maken met z'n spiegelreflex, en zo'n ding maakt natuurlijk bij elke foto een klikkend geluid. En dat gebeurde net op het moment dat Tenshi en ik daar voorbij kwamen, met als gevolg een flink rondje bokken en op mijn proef "verzet". Nu deed ie 't eens niet uit verzet, krijg je dat als commentaar
Paard van mijn voorganger was er daar ook al flink tussenuit genaaid, dus jury had toch door mogen hebben dat dat misschien wel een reden had. Verder kloeg bijna iedereen over dat het zo glad was en dat ze allemaal wegschoven, moet wel zeggen dat mijn paardje dan blijkbaar stevig op zijn benen staat want hij had daar absoluut geen problemen mee.Maar met drie punten over de helft ben ik toch tevreden, ben daarmee nog 15de van de 26 geëindigd. Ik vond dat de jury helemaal niet zo streng geweest is, maar als je dat resultaat dan ziet dan was hij toch niet zo heel mild

Stukje stappen in de inrijpiste (nu ja, inrijpiste was binnen, maar vlak voordat je moest rijden mocht je buiten nog even rijden).

Even rond de ring rijden.

Daar had je de enge fotograaf

En dan krijg je dus een serie van dit

En bij het "de ring verlaten met lange teugel" besloot hij toch nog even te tonen wat hij er zelf van vond
Eigen commentaar: ellebogen meer tegen m'n lichaam aanhouden, handen niet naar beneden drukken bij de galop. Wat minder op de voorhand en lichter in de hand lopen had zeker wel gemogen, maar dat schuif ik grotendeels echt wel af op de spanning, meestal gaat dat toch wel beter.
Commentaar van de jury was vooral tegen de hand en weinig buiging, daar ben ik het wel mee eens. Buiging was er soms wel, maar dan wel de verkeerde kant op als meneer het juryhok en de hoeken eng vond en probeerde er zo ver mogelijk van weg te blijven