Tenshi's eerste officiële wedstrijd...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Xiu

Tenshi's eerste officiële wedstrijd...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-09 19:13

...en dan nog op nat gras mét een felwit juryhok, 't kon niet op :+

Al bij al ging het niet zo slecht, toch zeker niet voor hem. Proef was verre van goed te noemen, maar je moet natuurlijk ergens beginnen en aangezien er in de E geen plek meer was, zat ik daar in de A natuurlijk tussen al die paarden met toch wel iets meer ervaring :o

Hij was redelijk gespannen, maar wel gewoon te rijden. Behalve dan dat hij op de volte bij C besloot om steeds verder uit te gaan wijken naar de uitgang toe, zodat die volte 20m er uiteindelijk eentje van 30m geworden is, en dat er- op het moment dat ik bij F weer moest aandraven- iemand ook foto's stond te maken met z'n spiegelreflex, en zo'n ding maakt natuurlijk bij elke foto een klikkend geluid. En dat gebeurde net op het moment dat Tenshi en ik daar voorbij kwamen, met als gevolg een flink rondje bokken en op mijn proef "verzet". Nu deed ie 't eens niet uit verzet, krijg je dat als commentaar :P Paard van mijn voorganger was er daar ook al flink tussenuit genaaid, dus jury had toch door mogen hebben dat dat misschien wel een reden had. Verder kloeg bijna iedereen over dat het zo glad was en dat ze allemaal wegschoven, moet wel zeggen dat mijn paardje dan blijkbaar stevig op zijn benen staat want hij had daar absoluut geen problemen mee.

Maar met drie punten over de helft ben ik toch tevreden, ben daarmee nog 15de van de 26 geëindigd. Ik vond dat de jury helemaal niet zo streng geweest is, maar als je dat resultaat dan ziet dan was hij toch niet zo heel mild :?

Afbeelding
Stukje stappen in de inrijpiste (nu ja, inrijpiste was binnen, maar vlak voordat je moest rijden mocht je buiten nog even rijden).
Afbeelding
Afbeelding
Even rond de ring rijden.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Daar had je de enge fotograaf :=
Afbeelding
En dan krijg je dus een serie van dit :')
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
En bij het "de ring verlaten met lange teugel" besloot hij toch nog even te tonen wat hij er zelf van vond _O-

Eigen commentaar: ellebogen meer tegen m'n lichaam aanhouden, handen niet naar beneden drukken bij de galop. Wat minder op de voorhand en lichter in de hand lopen had zeker wel gemogen, maar dat schuif ik grotendeels echt wel af op de spanning, meestal gaat dat toch wel beter.

Commentaar van de jury was vooral tegen de hand en weinig buiging, daar ben ik het wel mee eens. Buiging was er soms wel, maar dan wel de verkeerde kant op als meneer het juryhok en de hoeken eng vond en probeerde er zo ver mogelijk van weg te blijven :D

leeneliefje

Re: Tenshi's eerste officiële wedstrijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 19:39

Mooi paardje hoor! ;)
Het enige wat ik kan geven aan commentaar is
dat je af en toe je hakken wat meer moet uitdrukken. Verder commentaar geef je zelf ook al.
Ik moet wel zeggen dat jullie een super leuke combinatie! :)

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 19:40

vind :o

Xiu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-09 20:01

Dank je! Ja hakken uitdrukken is altijd al een probleem geweest, zelfs gewoon stilstaand krijg ik ze niet naar beneden...

AramisJames

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 20:05

Zozo, gaat goed met jullie blijkbaar :D
Heel leuk paard is hij in ieder geval :j
En even wat commentaar omdat mijn reactie anders verwijderd wordt: inderdaad je hakken soms wat meer uitdrukken :+

arabcarla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 20:17

Ik ben misschien aan het zeuren hoor..... maar waarom heb je je haar los.... staat nog ff netter als het vast zit... :p hihi vind ik persoonlijk.... En inderd de hakken eruit maar daar is al genoeg over gezegd

Xiu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-09 20:24

Omdat ik mijn haar eigenlijk nog nooit vast heb gehad, en het in die mate ontembaar is dat een staartje toch hopeloos is ;-)

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 08:12

Staart in je haar hoeft ook niet, doe er gewoon een netje om, staat echt stukken beter dan al die slierten onder je cap vandaan.
Kan het niet heel goed zien vanaf foto's, maar het lijkt erop dat je beugellengte niet gelijk is. Links oog korter.

Xiu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-09 10:02

Dat kan wel, ze zitten op hetzelfde gaatje maar ik wissel mijn beugelriemen af en toe van kant om ze weer even gelijk uit te rekken, anders heb je straks één hele lange en blijft die andere zo kort ;-)

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 10:22

probeer wat meer je hakken uit te drukken

Stravero

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 11:58

Op die laatste foto zit je duidelijk wel in het paard zijn mond te trekken, laat dat. ;) Zonde om zo de proef te verlaten. Voor de rest kan er nog genoeg verbeterd worden, handen een vuistdikte boven de schoft, schouderpartij naar achteren, hakken uitdrukken (misschien beugels een gaatje korter?) omdat je je hakken niet uit krijgt gedrukt. Voor de rest je tenen íétsje verder in de beugels, dan lukt het ook makkelijker. ;)

Xiu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-09 12:53

Ik zat hem heus niet in z'n mond te trekken hoor, meneer sloeg plotseling z'n hoofd omhoog :P
Wat hakken uitdrukken betreft, dat weet ik. Hoe kort mijn beugels ook zijn, dat lukt mij gewoon niet... Te korte achillespezen zeker :+ Ik probeer er wel altijd op te oefenen, maar ook op springmaat ziet het er niet beter uit.

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 22:09

Hey Ellen :wave:

Gaat al best goed met Tenshi nietwaar?
Ravell gaat ook met sprongen vooruit. Wij hebben 1 Juni onze 1e officiële wedstrijd := Ben heel benieuwd hoe het zal gaan met mijn zenuwen, haha...

Nu weer even on topic...
Wat ik zie is dat je een beetje met je schouders naar voren zit, althans, dat lijkt zo op de foto's. Wss als je jezelf wat meer weet te rekken in je lijf (voor je gevoel een touwtje aan je kruin en aan je hakken en trekken maar) en dus langer maakt gaan je hakken ook meer richting de grond. Ik heb een beetje hetzelfde probleem en ik merk dat wanneer ik dat in mijn gedachten doe, dat het beter gaat.

Wegbenik

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 06:53

Wat ik me dus even af vraag. Het was toch een officiele wedstrijd? Ben je niet gediscwalificeerd vanwege je loshangende haar?? Je moet proberen meer je hakken uit te drukken en met je handen iets meer meegeven. Zoals Noisy al zei, probeer ook dat touwtje in gedachten te nemen.

vilouma

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 17:51

Leuk beestje zeg! jammer dat ze schrok!
rijtechnisch comment: af en toe wat actiever in galop,verder helemaal leuk!

Xiu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-09 20:56

@ Noisy: hij doet het heel goed als je ziet van waar hij kwam ;)
Eens je gevonden hebt hoe je hem moet rijden zodat hij er zelf plezier in krijgt, is het een heerlijk beestje.
Ik heb inmiddels ook al heel wat meer fouten gezien, we zullen maar weer eens wat zitlessen gaan nemen want dat lijkt me stilaan wel weer nodig.

Super dat het met Ravell zo goed gaat!! Ach, zenuwen... Je kan wel zenuwachtig zijn, maar uiteindelijk kan je toch enkel maar je best doen en als het fout gaat komen er nog zoveel andere wedstrijden ;) Ravell is een leuke hoor op wedstrijd, eerste proef gaat meestal iets minder maar bij je tweede komt hij helemaal in "wedstrijdmood" :+ Gewoon zorgen dat als hij dénkt dat iets eng is en hij wil ernaar kijken, je genoeg je binnenbeen erbij hebt en binnenstelling vraagt. Dan maakt hij er als het goed is niet zo'n punt van.

@ Samantha: sinds wanneer wordt je daarom gediskwalificeerd? Ik weet niet hoe dat in Nederland zit, maar in België maken ze daar geen punt van. Wat ze bij ons erger vinden is dat ik met chaps rijd (maar op het laatste moment tot de ontdekking gekomen dat de zool van mijn laars volledig los hing, en per uitzondering dan wel zo mogen rijden. Stom eigenlijk, had beter mijn laarzen een dag eerder al gepoetst! :o )

@ Vilouma: dat heb je zeker juist gezien ;) Zijn galop is inderdaad te weinig actief achteraan, wat zich ook uit in een verminderde nageeflijkheid vooraan. We zijn daarmee bezig, zijn draf is nu eindelijk goed, ook de stap zit bijna tegen overstappen aan dus nu de galop nog!
P.s.: het is een hij :D

Cadaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 12:20

meeste commentaar is al gegeven
beugels hadden ook nog gaatje langer gemogen :)

_Milou

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 14:52

Ik ben het eens met het commentaar dat al gegeven is, dus hakken uitdrukken! En je handen mogen soms iets meer bij elkaar en meer dragen.
Succes verder! :D