De afgelopen tijd kon dat helaas niet ivm de regen; Storm loopt in de wei vaak lekkerder dan in de bak.
Zijn (en dus mijn) grote aandachtspunt is namelijk zijn tempo, en hij loopt in de wei vlotter omdat het daar mooi vlak is en niet zwaar.
Tijdens het rijden rijd ik regelmatig het tempo even kort terug, om vandaaruit weer actief weg te kunnen rijden en hem op die punten mooi actief en fel aan been te krijgen, een aanpak die ons beide wel lijkt te liggen.
Ik heb zelf 1,5 week niet gereden wegens rugpijn, dit was de 2e keer dat ik er weer opzat.
Heb hem in de tussentijd wel regelmatig aan de longe gehad, hij hield daarvoor namelijk steeds vast op rechts.
Aan het begin was ik flink aan het mopperen want hij hield steeds vast op rechts, maar na veel buigwerk en omstellen ging dat beter en liep hij best netjes uiteindelijk!
Ons tweede struikelblok is de galop; dat vind Storm erg moeilijk qua balans.
Hij heeft de neiging te trekken in galop en wil dan ook slecht buigen of uberhaubt wenden rechtsom.
Linksom gaat steeds beter en laat hij ook stukken mooi los.
Ik nodig hem dan uit met mijn linkerteugel en als hij mooi loslaat laat ik ook extra los als beloning.
Rechtsom lukt dat echter momenteel even niet; paar weken geleden was het net andersom dus het wisselt nog weleens

Volgende week hebben we weer les dus dan zullen we daar eens even extra aandacht aan schenken in elk geval!
Genoeg gekletst, hier de foto's:
Instappen. Ik rijd veel slangenvoltes en stel hem vaak om. Hier wordt hij mooi soepel van!

Teugels oppakken

Draven

Van hand veranderen

Halthouden. Dit oefen ik eigenlijk nooit
Ga ik beter op letten en veel vaker doen!
Rechtergalop, je kunt duidelijk zien dat dit ons niet ligt...

Linkergalop, stukken beter!

Naar halststrekken toerijden

Een tevreden Storm, YES hij heeft iets gezweet dat doet me altijd deugd

Tips zijn welkom!
Dan kan je hem ook wat ronder rijden, hij toont nu alsof hij er net niet helemaal door heen is.