Wedstrijd Donja Fries M1

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

LadyJane

Wedstrijd Donja Fries M1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-09 16:10

Vanmorgen wedstrijd met Donja. We hebben nu 6 winstpunten maar vandaag wilde het eigenlijk niet lukken. Ze moet meer nageeflijk blijven, ook al is haar houding niet helemaal verkeerd. Dat is aan de foto's mssn wel een beetje te zien. Verder wel tevreden, ze gaat het steeds beter doen! Punten waren 177 en 175, had ik ook wel verwacht. Het voelde niet echt 'wauw'. Ik hoop dat we de komende maanden daar wel verder mee komen en daar ga ik natuurlijk wel vanuit!

Afbeelding
Nog even een peptalk

Afbeelding

Afbeelding
Losrijden, nog thuis, de wedstrijd was bij de buren en daar kan het wel druk zijn in de losrijbak!

Afbeelding
Halthouden, netjes vierkant, maar wel wat vrijblijvend. Mag wat meer nageeflijk.

Afbeelding

Afbeelding
Bovenstaande plaatjes op zich wel mooi, iets meer de achterhand eronder zou wel mogen. De houding is netjes maar het gevoel mag nageeflijker. Dat is ook waar we nu echt aan moeten werken!
Laatst bijgewerkt door LadyJane op 21-05-09 16:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Captain

Re: Wedstrijd Donja Fries M1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 16:13

Jammer dat het niet helemaal lekker ging.
Maar waar zijn je spoortjes nou op foto 5? :o;)
Hopenlijk gaat het de volgende keer beter.
Rijtechnisch commentaar kan ik niet echt geven..
misschien dat je je handen wat meer kan dragen.

Succes! ;)

LadyJane

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-09 16:18

Haha, dat spoortje, als je goed kijkt zit ie niet in de buik... wel op foto 5! Handen dragen is inderdaad een punt, net als ellebogen bij me houden, dat op deze foto's nog best goed ging..

E_Nalanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 08:21

Mooi hoor! Dat met foto 5 is gewoon een momentopname ;) Vind dat je een supermooie houding hebt!

Joceline

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 08:28

NHevaVD schreef:
Mooi hoor! Dat met foto 5 is gewoon een momentopname ;) Vind dat je een supermooie houding hebt!

Ben ik het mee eens. Verder nog wat de nageeflijkheid opzoeken en ik zie dat je hem daar in tegen houdt/tegen werkt. De handen mogen iets soepeler en naar beneden/wat ronder vragen met ophouding en handen weer meegeven hierna, niet vastzetten. Hierbij het paardje lekker actief houden zonder racen, laat je paardje op jouw gewenste tempo lopen dmv je zit. Handen dus wat soepeler, zit het paard aan je bit, kop in de lucht of juist een lange nek? Dan even doorvragen en bij reactie je hand meegeven en weer tillen boven het zadel. Twee teugels gelijke 'druk' (mag het eigenlijk geen druk noemen meer contact) houden en de kant dat je paard vasthoudt even een ophouding met je elleboog langs je lichaam. Niet richting bovenbeen ofzoiets, dat is uit den boze ;) Verder ook lekker oefenen met halsstrekken in alle gangen, en dan niet een beetje maar voorbij de knieeen. Gaat de rug lekker van ontspannen en is heel goed voor nek en rugspieren. Verder lekker trainen komt vanzelf! :)

Let_be

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 09:27

Je zit inderdaad erg netjes!

Maar ga zeker zo door! Jij komt er wel! De meeste friezen paarden hebben het probleem wat achter de loodlijn te kruipen en bij jouw is het net wat andersom. Maar dat zie ik liever dan achter de loodlijn! Echt toppie!

DiamondDaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 09:28

Erg nette houding zeg!! Keurig! Ik heb geen commentaar kan me alleen maar aansluiten op het bovenstaande! .. Wel makkelijk zo'n wedstrijd bij de buren!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 09:33

Ik ga mee met de bovenstaade. Vind je jasje ook erg leuk :o leuke fries heb je!

LadyJane

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-09 10:38

Ik vind het echt leuk dat jullie complimenten geven op mijn houding! Heb ik ook veel op moeten trainen en een aantal jaren geleden was die zo goed nog niet! Jammer dat de jury het niet zag, bij de ene een 6 omdat ik een fractie links van het midden zit, daar kan ik niets aan doen, dat komt doordat mijn paard niet helemaal nageeflijk is op de rechterkant waardoor deze spiergroep strakker is en dus iets hoger is dan links. Dat is echt al heel en heel veel beter, maar dat laatste stukje moet nog komen. Gewoon een kewstie van gelijke nageeflijkheid en contact. De tweede proef had ik ook een 6, geen idee wat zij eraan zag eigenlijk... Maar vind het leuk om het zo terug te zien ook!

Men_Sven

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 11:30

Jaa ziet er goed uit! jammer van de puntjes maar ik denk dat dat wel goed gaat komen!
Je ziet er ook super uit :9 ....Heb je bruine laarzen? en je jasje is die ook bruin of meer grijzig?!

LadyJane

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-09 11:36

Men_Sven schreef:
Jaa ziet er goed uit! jammer van de puntjes maar ik denk dat dat wel goed gaat komen!
Je ziet er ook super uit :9 ....Heb je bruine laarzen? en je jasje is die ook bruin of meer grijzig?!

Jasje is Pikeur Epson bruin geruit. Laarzen zijn donkerbruin kalfsleer van een onbekend merk, maar ze zitten super! Ze lijken op de de niro boots maar zijn wat steviger.