tenen naar buiten tijdens springen:S

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Nikkivdnberg

tenen naar buiten tijdens springen:S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-09 15:43

Heej allemaal,
ik heb een probleem.
Tijdens het dressuren doe ik mijn tenen niet naar
buiten maar zodra ik ga springen gaan ze naar buiten.
Het stomme is dat ik er zlef helemaal niks van merk
en dat ik het dus later terug zie op foto's.
Maar het ziet er dus niet uit!
Weet iemand hoe ik hier vanaf kan komen?
Of heeft iemand een tip?
groetjes nikki
Afbeelding
Afbeelding

Lielle

Re: tenen naar buiten tijdens springen:S

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 16:21

iig je beugels een paar gaten korter maken, en duidelijk steun houden op je voeten.

ce_lientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 16:22

idd, beugels flink stuk korter!

Replay

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 16:24

En niet klemmen met je kuiten!
Eerder het paard tussen je knieen houden, dus iets meer druk op de wrong houden waardoor je tenen vanzelf naar binnen wijzen, of je moet héél lenig zijn!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 16:29

juist niet klemmen met je knieen, dan gaan je onderbenen klapperen. Echt staan op je voeten, druk op je beugels dus, dan ligt je onderbeen vanzelf stil.

Nikkivdnberg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-09 16:38

mijn onderbeen ligt wel stil alleen mijn tenen wijzen naar buiten, waarom weet ik niet:(
Ik oefen best wat druk op mijn beugels uit
Mijn beugels zijn niet te lang hoor,
voel me al haast een jockey als ik normaal aan het rijden ben met zulke beugels.
En heb het eerder al geprobeerd met beugels korter maar daar wordt het alleen erger van
Laatst bijgewerkt door Nikkivdnberg op 21-05-09 16:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Mallodie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 16:40

Denk er constant aan als je springt.. Beugels idd korter !!
Doe wat lage sprongen zodat je niet 100% op de sprong gefocust moet zijn , hierdoor kan je aan je houding werken... Denk er veel aan en werk ermee! Je moet er een gewoonte van maken en dat vraagt tijd en energie !!
Suc6

Nikkivdnberg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-09 17:24

ik wil er wel een gweoonte van maken,
maar ik merk het dus niet als ik mijn tenen naar buiten doe!

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 17:35

Beugels een paar gaten korter en vooral niet gaan staan in je beugels!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Het heet niet voor niets de verlichte zit aan nemen, en niet verlicht gaan staan..

Gewoon blijven zitten en iets voorover komen met je bovenlijf.
Doordat je bovenlijf iets voorover komt, verlicht je je zit.. hand kleine beetje toe staan en voila..
Zeker op deze kleine hindernissen hoef je bijna niet uit het zadel te komen..

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 17:39

94ninitjuh94 schreef:
mijn onderbeen ligt wel stil alleen mijn tenen wijzen naar buiten, waarom weet ik niet:(
voel me al haast een jockey als ik normaal aan het rijden ben met zulke beugels.
En heb het eerder al geprobeerd met beugels korter maar daar wordt het alleen erger van

je onderbeen ligt niet stil, kijk maar op de foto's. Het klapt naar achter, daarom komt je knie los van het zadel en draait je hele been naar buiten. En dit is geen springlengte, als je echt wil springen moeten je beugels een stuk korter. Dan kun je ook erop steunen.
Ik heb precies hetzelfde probleem, ik weet hoe het voelt. Maar alleen maar krampachtig denken aan je tenen levert niets op, de oorzaak zit nl ergens ander.

Verdr ben ik het wel met femmefatale eens, al lijkt het mss alsof ik iets andes bedoel. Wel je gewicht op je voeten zetten, maar dicht bij je zadel blijevn met je kont. Dus hakken laag, benen lang maken en vanuit je heup in je bovenlichaam iets naar voren kantelen.

Nikkivdnberg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-09 18:27

Lielle schreef:
94ninitjuh94 schreef:

je onderbeen ligt niet stil, kijk maar op de foto's. Het klapt naar achter, daarom komt je knie los van het zadel en draait je hele been naar buiten. En dit is geen springlengte, als je echt wil springen moeten je beugels een stuk korter. Dan kun je ook erop steunen.
Ik heb precies hetzelfde probleem, ik weet hoe het voelt. Maar alleen maar krampachtig denken aan je tenen levert niets op, de oorzaak zit nl ergens ander.

Verdr ben ik het wel met femmefatale eens, al lijkt het mss alsof ik iets andes bedoel. Wel je gewicht op je voeten zetten, maar dicht bij je zadel blijevn met je kont. Dus hakken laag, benen lang maken en vanuit je heup in je bovenlichaam iets naar voren kantelen.

okee bedankt, zal eraan gaan werken:)
Ik heb namelijk nooit echt goed springles gehad,
heb wel wat wedstrijdjes gesprongen.
Maarja daar schiet ik ook niks mee op.
Ik ben op dit moment wel op zoek naar een
springtrainer, maar waar vind ik zo iemand?