Gisteren heb ik nog eens met mijn bijrijdpaardje Deus gereden. Normaalgezien ging ik niet meer rijden tijdens de examens, maar zijn eigenares, Alizeetje hier op bokt, kon zelf niet rijden dus ben ik nog eens gegaan.
Ik heb nu al langer dan een week niet gereden, terwijl ik normaalgezien 4 of 5x per week rij, dus ik merkte dat onmiddellijk.
Een beetje flauw, maarja. Mijn been en buikspieren waren duidelijk nog op rust. 
Ik rij Deus 2 keer per week normaalgezien, en we zitten op een B niveautje denk ik. Hij heeft nog veel moeite met de galop, en we zijn begonnen met wijken wat hij ook nog niet helemaal begrijpt.
Maar gisteren was het dus nogal op't gemakje. Er waren nog veel anderen in de piste, waardoor hij snel afgeleid was, en ja, ik dan met mijn lamme benen en zit
Maar we hebben ons best gedaan. (Ik toch
) Ik vond dus dat hij niet echt goed liep, maar mijn publiek vond van wel. Er zijn alleszins een paar leuke foto's (met dank aan Alizeetje en Hanne!!) :Meet Deus:

1.

2.Drafje
3.

4.

5.Draven
6.

7.

8.

9.Afgeleid...
10.

11.

Hier zijn mijn handen wat wijd en mijn binnenhand precies wat streng, maar in die galop maakt hij hem gemakkelijk wat sterker en kijkt maar wat rond... Moeilijk punt dus.

12.Cirkeltje openen en sluiten in stap
13.

Hier kantelt hij wat precies. (Durft hij wel te doen)
14.

15.

16.

Het o-zo-moeilijke wijken voor de kuit
Hij gaat dus bijna niet opzij, vergeet zijn acherhand of valt helemaal door de buitenkant. De typische problemen dus. 
17.

Mooie Deus (mijn voet!
)18.Galopje
19.Uitdraven
20.

En klaar!
Ik rij hem tussendoor ook nog heel vaak stukken voorwaarts neerwaarts als ontspanning of beloning, maar die staan hier niet op de foto.
En ik heb natuurlijk alles goed op beide kanten gedaan (hoewel er meer foto's zijn van op de linkerhand) en nu en dan gestapt als pauze. 
Ik weet wel welke mijn werkpunten zijn, dus ik verwacht wel dat jullie die ook zullen herkennen, maar ik laat het dus aan jullie om die op te sommen. (Zo kan ik mezelf nog eens controleren) Jullie vinden vast nog wel dingen waar ik me niet bewust van was ook, dus laat jullie volledig gaan!

Groetjes, Helena!

echt super!
jullie doen dat goed!
Dus Alizé: niet té veel medelijden met je schat eh, 't kan nu ook niet zoveel kwaad als hij eens op een weitje met wat minder gras moet staan he