Creekman's Chica voor het eerst op Bokt

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Naath86

Creekman's Chica voor het eerst op Bokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-09 17:46

Hoi allemaal,

Leuk dat je even in mijn topic komt kijken! De eerste keer voor ons op Bokt! Chica is 13 jaar oud en ik rijd haar nu al zo'n 10 jaar. De laatste tijd zijn we druk aan het trainen voor onze eerste wedstrijden, want na veel twijfelen heb ik toch de stap genomen om met mijn pony tussen de paarden te starten.

De punten waar we vooral aan werken is mijn houding en dan vooral mijn beenligging en het meer achterover zitten en de ontspanning bij Chica. Chica wil namelijk nogal eens snel de neus eruit drukken en begint dan te racen. Ook wil ik haar flitsender maken aan het been, want soms is ze nog wel eens sloom aan het been.

Afgelopen weekend hebben we onze eerste wedstrijd gereden. :D Hierbij hebben we wat foto's gemaakt, die ik met jullie wilde delen! Ben benieuwd wat jullie er van vinden. Doordat ze erg druk was tijdens het inrijden heb ik haar niet echt naar beneden kunnen rijden en heb ik haar direct opgepakt.

Afbeelding
Met inrijden. Hier mag ze nog iets meer naar beneden komen en ik moet mijn benen iets minder naar voren steken.

Afbeelding
Nu loopt ze al iets ronder.

Afbeelding
Hier zou ze de achterhand iets meer mogen gebruiken, verder loopt ze hier netjes.

Afbeelding
Even wachten!

Afbeelding
Heb mijn teugels hier veel te lang, lijkt net alsof ik hang aan de teugels.

Afbeelding
Mooi opgericht

Afbeelding
Dit vind ik een mooie foto, loopt ze mooi rustig. Alleen ik moet iets naar achter zitten.

Afbeelding
Galopje. Jammer van de onscherpe foto.

Afbeelding
En de laatste foto!

Tips en commentaar zijn welkom, maar houd het redelijk! :)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Re: Creekman's Chica voor het eerst op Bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 18:39

Wat leuk dat je met je pony bij de paarden start :D

Ik vind dat je kwa handhouding heel netjes oogt, je been zou langer mogen, hakken uitdrukken dus. Ik vind je pony op de laatste foto mooi lopen, mooi front erop, achterhand zou er iets meer bij mogen, maar het is ontspannen. Op foto zeven drukt je pony zijn onderhals er wat uit, doet hij dat vaker? Want in dat geval zou je hem wat lager in moeten stellen weer en van daaruit weer oppakken.

Wat waren je punten? Verder heel veel succes bij de paarden :D

xSurvival

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 19:07

Wat een leuke pony!
vind dat je wel wat meer op je handen mag letten, soms zijn ze een beetje verschillend qua hoogte..

Idd wat waren je punten? :D

mariellexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 19:14

Het ziet er best goed uit, heb je ook les toevallig?
Je wilt haar feller aan het been hebben, en mijn mening is dat de achterhand erg weinig doet zo op de foto's te zien, dus dat kan je combineren door heel veel overgangen te rijden, zo komt je pony meer op de achterhand, en wordt ze scherper aan je been.

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 20:07

Ik ken je probleem, altijd lastig als ze willen rennen maar tegelijkertijd eigenlijk tegen je been plakken.
Probeer heel veel (schijn)overgangen te rijden en doe dit steeds achter elkaar zodat ze niet de tijd heeft zelf na te gaan denken en haar eigen weg te kunnen gaan.
Doe dit ook veel in volte's dat zodra ze wil gaan rennen je de volte direct kan sluiten waardoor ze wel rustiger moet gaan bewegen.

Even uit nieuwsgierigheid:
Welk niveau start je, en wat waren je punten?

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 21:26

Toffe foto's hoor! Ze loopt netjes!
Bekende pony ook volgens mij!
Reed jij niet ook altijd op manege de Rietweg? :D

Bren79

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 22:50

Leuke Combi zijn jullie

Probeer zoals al eerder gezegt veel schijnovergangen en echte overgangen te rijden.
Verder heel veel succes, op naar de volgende wedstrijd

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-09 23:12

Iedereen heel erg bedankt voor de leuke reacties en de tips!

@San87: Achterhand mag er idd soms meer onder, dus ben al druk bezig om veel overgangen te rijden. Ze wil soms nog wel eens rechtsom de onderhals eruit drukken en hier zijn we ook druk mee bezig. Probleem is alleen dat ze makkelijker omhoog is te krijgen in het front dan naar beneden.
@xSurvival: Moet soms idd wat meer op mijn handen letten, wil nog wel eens te veel op rechts rijden. Maar als ze eenmaal goed loopt dan lukt me dat beter.
@marriellexxx: Ik heb les één keer in de week op de manege, maar zit er nu wel aan te denken om er privé les bij te doen. overgangen gaan we nog meer mee bezig. :)
@Suzan_Kalim: Bedankt voor de tips!
@Sok: Ik rijd idd op de Rietweg!! Wat toevallig dat je me herkent. Heb even in je profiel gespiekt, maar weet zo even niet wie jij bent. Dus vertel! :P
@Bren79: Bedankt voor de tip en heb nu al zin in de volgende wedstrijd!! :D

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-09 23:13

Ow ja, voor de nieuwsgierigen :P

Startte deze wedstrijd B en mijn punten waren 178 en 171. Op zich niet te klagen voor de eerste keer, want ze was super gespannen doordat het haar eerste concours was.

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 00:43

Naath86 schreef:
@Sok: Ik rijd idd op de Rietweg!! Wat toevallig dat je me herkent. Heb even in je profiel gespiekt, maar weet zo even niet wie jij bent. Dus vertel! :P

Evelyn Bruinsma! :P Ik deed vroeger ook voltige en met de lessen en kerstshow enzo reed ik altijd op Sundy en later op een haflinger, Aramis, weet niet of je dat meer zegt? :D

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-09 08:59

Sok schreef:
Naath86 schreef:

Evelyn Bruinsma! :P Ik deed vroeger ook voltige en met de lessen en kerstshow enzo reed ik altijd op Sundy en later op een haflinger, Aramis, weet niet of je dat meer zegt? :D

Ja, je naam zegt me wel vaag iets en die van je haflinger ook wel. Rijd je nog wel op de Rietweg?

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 14:09

Naath86 schreef:
Sok schreef:

Ja, je naam zegt me wel vaag iets en die van je haflinger ook wel. Rijd je nog wel op de Rietweg?

Hehe okee!
Aramis was een behoorlijk grote haf en z'n manen waren niet echt blond, beetje grijs/okerkleurig, niet te missen :P Ik rijd al een poosje niet meer op de rietweg, denk nu al zo'n 5 jaar niet meer! Woon tegenwoordig ook in Groningen, dus echt praktisch is het ook niet :P
K vond de lessen van Bonne niet echt leerzaam meer na bijna 12 jaar en de manege ook niet echt gezellig meer met al die arrogante ruiters die er rond lopen.. :=

Marije25

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 15:24

Wauw wat een mooie pony; die heeft vast ook een hele mooie moeder ;)

oja, wel even aan de regels voldoen,

Ziet er netjes uit hoor, denk om je handen, af en toe iets hoog en ongelijk (rechts hoger).

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-09 22:19

Marije25 schreef:
Wauw wat een mooie pony; die heeft vast ook een hele mooie moeder ;)

oja, wel even aan de regels voldoen,

Ziet er netjes uit hoor, denk om je handen, af en toe iets hoog en ongelijk (rechts hoger).

Haha, Marije! Wat leuk, jij ook hier!!

Ja een hele mooie moeder heeft ze, om trots op te zijn denk ik! :)

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-09 22:20

En bedankt voor de tip Marije! Ik weet het..