enige tijd geleden opende ik een topic dat mijn paard fel was op het been: [RT-P] tegen het been.
Na enige tijd verder durfde ik weer een haw topic te maken en het ging niet eens zo slecht: [RIJ-ITP] Wietske na een flinke terugslag eindelijk weer wat beter
Deze weken gingen eigenlijk vrij goed. Op wat kleine bokjes na als ze het er niet mee eens was.
Maar nu loop ik tegen het volgende aan
De eerste 15 minuten is ze weer fel op het been, bokt/ slaat ze tegen mijn been en ziet overal bakspoken
. Dit is vooral tijdens het aandraven....Is niet aan het been, loopt continu door mijn binnenbeen heen.Wanneer we 15 minuten verder zijn, ontspant ze meer en loopt ze de sterren van de hemel.
Ik kan een boze stem opzetten, wat niet helpt ( dus doe ik niet meer)
Wat ik nu doe is rustig blijven, het totaal negeren en proberen haar vooruit te rijden en veel te schakelen en veel overgangen en figuren te rijden.
Met zweep rijden lukt niet, waarschijnlijk heeft ze in het verleden niet zulke goede ervaringen met de zweep gehad.
In het begin vond ik het nog wel leuk,maar ik begin me er steeds meer aan te irriteren. In de les doet ze het ook en er wordt me dan gezegt flink aandrijven. Wat als gevolg dat ik een super gestresst paard onder mijn billen heb, dat pas na een half uur ontspant.
Wat ik nog wel moet vermelden is, dat ik veel afwissel qwa training.
Ik rij ong 3 a 4 keer in de week en daarnaast 2x per week longeren of lekker een lange wandeling maak.
de keren dat ik rijd na het longeren gaat het iets beter.
Zelf denk ik dat het met spierpijn te maken heeft en dat ze iets langer nodig is om losser te worden. Maar ik vraag me af hoe ik dit het beste oplos, ik vind het prima dat ze langer nodig heeft, maar hetgeen waar ik me aan irriteer is dat gebok en gewoon doet waar ze zin in heeft, om mijn been draaien, hoofd in de lucht wegspringen, alles eng vinden enz.
Het zadel is nagekeken en lag prima. Ook medisch is alles in orde.
ZOu het komen omdat ze een merrie is?? Ik weet het niet, maar ik ben vanaf vorige week weer flink bezig met grondwerken, puur voor de ontspanning. Soms lijkt het alsof ze het rijden geen zak aan vind, maar wanneer het dan goed gaat, toch lekker met de oortjes vooruit loopt.
Mijn doel van het rijden is, lekker ontspannen rijden, en af en toe weer een wedstrijdje oppikken.
Buitenritten durf ik nu niet met haar aan ivm het wegspringen enz. En ook omdat ik nogal een schijterd ben langs de weg
dus dan kies ik liever voor een wandeling
Wie o wie heeft er bruikbare tips voor mij???? Zit echt met mijn handen in het haar....

, ze wordt dit jaar al 11