wij zitten met rijden een beetje vast, misschien kunnen jullie helpen.
Mijn paard loopt heel fijn en licht als ze lekker vw-nw mag lopen (af en toe gaat ze dan ook hangen,maar dan is het even activeren en het is meestal weer over). Maar de problemen beginnen als ik haar ga oppakken. Ze wordt heel sterk van voor. Ik krijg 1 x in de week privé les en daar zijn we er ook mee bezig. Ik moet me hand rustig laten staan en van achteren bijdrijven. De bedoeling is dat ze dan van voor zich loslaat, maar daar licht ook het probleem. Ze laat niet los! Het enige wat ze doet is kantelen (af en toe) en met de achterhand alle kanten opdraaien. Ook zet ze haar onderhals erop. Die heeft ze van zichzelf al een beetje. Ik weet nu even niet meer hoe ik dit kan veranderen. Ik maak veel overgangen snel achter elkaar om haar wat actiever te krijgen. Ze is van zichzelf ook verschrikkelijk lui.
Verder zwaait ze ook heel erg met haar staart. We hebben haar al naar de fysio/osteopaat en tandarts gehad. Ik heb een dubbelgebroken happy mouth bit en geen sporen of iets.We hebben een hoge neusriem. We hebben haar ook door de paardenarts laten onderzoeken omdat we het toch niet echt vertrouwden, maar die kon niks vinden en zei dat het een hele luie en eigenwijze merrie was. Hij heeft zelfs voorgesteld om haar te verkopen en een leuke ruin weer te kopen
Het kan ook niet zijn dat ze zich verveelt. We hebben 1x in de week springles en maken regelmatig een buitenrit. Ze staat nu bijna 24 uur per dag buiten met een maatje. Ook bij de springles is ze zo sterk en kun je eigenlijk geen afstanden rijden. Het is niet dat ze te hard gaat, maar ze heeft een hele ruime galop en wil hem gewoon niet sluiten zodat je eigenlijk niks te vertellen hebt. maar het gekke is dat de paar keer dat we een springwedstrijd hebben gehad, ze heel snel en los was. Dit bevestigd voor mij dat ze gewoon niet zo'n zin heeft om te werken.
ik hoop dat het allemaal een beetje te snappen valt.
groetjes,