1e M1 wedstrijd met Syllie...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

flugeltjeJarig

1e M1 wedstrijd met Syllie...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-09 13:54

Afgelopen zaterdag mijn 1e M1 wedstrijd gestart, wat helemaal in het honderd liep. Ik werd de 1e proef gediskwalificeerd ( wegens het niet dragen van een frontriem en ook onterecht is volgens het KNHS ) en de 2e proef verprutste ik en heb de laatste 3 onderdelen niet gereden (171 pnt) , maar desondanks niet ontevreden.

De foto's van mijn tp Syl.

Afbeelding
(rechtop blijven zitten)
Afbeelding
(mooi peerd )
Afbeelding
uitgestrekte galop (niet zo duwen )
Afbeelding
(tè serieus)
Afbeelding
en zijn knappe koppie

Charlottje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 14:25

Ziet er netjes uit!

Het enige puntje is dat je moet proberen iets rechterop te zitten.

Waarom had je geen frontriem?

Frenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 14:26

Je hebt inderdaad een 'mooi peerd'
Is er een bepaalde reden dat je zonder frontriem rijd of vind je dit gewoon mooier?

Meeste commentaar geef jezelf al, probeer alleen niet naar achter te gaan hangen bij het strekken en denk aan je handjes!

corientjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 14:27

Hoezo heb je geen frontriem
't slaat nergens op dat je door die frontriem gediskwalificeerd bent....
Ziet er netjes uit

flugeltjeJarig

Re: 1e M1 wedstrijd met Syllie...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-09 14:37

Ik gebruik geen frontriem, omdat ie daar een kaal hoofd van krijg. Heb al verschillende dingen (bontje-vaseline-zalfjes-imaverol) geprobeerd, maar niks helpt. Dus vandaar nu zonder en volgens de reglementen mag dat.

flugeltjeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-09 14:41

Frenka schreef:
Je hebt inderdaad een 'mooi peerd'
Is er een bepaalde reden dat je zonder frontriem rijd of vind je dit gewoon mooier?

Meeste commentaar geef jezelf al, probeer alleen niet naar achter te gaan hangen bij het strekken en denk aan je handjes!

Heb idd wat moeite met zijn beweging in zijn middendraf en ga dan iets achterover hangen, ben daar ook veel op aan het oefenen, maar met een beetje spanning wil ik dat weleens vergeten hihi en die handen is hetzelfde verhaal :o

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 14:49

Jullie zijn een fijne combinatie. Punten van kritiek ben je je zelf ook bewust van, dus heb eigenlijk niet veel extra's te melden.

Mag ik vragen waarom je gediskwalificeerd bent als het toegestaan is zonder frontriem te rijden? Want in dat geval zat de jury fout en zou je hem of haar daarop mogen wijzen lijkt me. Want de diskwalificatie is natuurlijk zonde.

flugeltjeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-09 14:58

smeetjoew schreef:
Jullie zijn een fijne combinatie. Punten van kritiek ben je je zelf ook bewust van, dus heb eigenlijk niet veel extra's te melden.

Mag ik vragen waarom je gediskwalificeerd bent als het toegestaan is zonder frontriem te rijden? Want in dat geval zat de jury fout en zou je hem of haar daarop mogen wijzen lijkt me. Want de diskwalificatie is natuurlijk zonde.

De diskwalificatie word ook ongedaan gemaakt door de KNHS, maar ik hoorde het tijdens de prijsuitrijking en toen was de jury dus al weg.
Maar wel balen, want ik heb er mijn proeven wel door verknald, ik heb voor mijn proef zo'n 10 min. met de jury gediscusseerd over wel of niet en tijdens die discussie werd mijn paard superheet ( die kan namelijk niet stilstaan) en was de proef bijna niet meer bij me te houden. Door alle commotie en extra spanning en ook nog een aantal voorafgaande dingenwaardoor ik ook als een bommetje was, maakte ik mijn 2e proef en fout en was gelijk helemaal de kluts kwijt en heb toen maar afgegroet.

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 15:00

Je hoort als ruiter de reglementen te kennen, maar als jury al helemáál. Echt uitzonderlijk slecht dat jij een discussie met de jury moest gaan voeren over het wel of niet toegestaan zijnde van het niet dragen van een frontriem....
En dan heeft dat ook nog een negatieve uitwerking op je volgende proef.

flugeltjeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-09 15:22

smeetjoew schreef:
Je hoort als ruiter de reglementen te kennen, maar als jury al helemáál. Echt uitzonderlijk slecht dat jij een discussie met de jury moest gaan voeren over het wel of niet toegestaan zijnde van het niet dragen van een frontriem....
En dan heeft dat ook nog een negatieve uitwerking op je volgende proef.

Allebei mijn proeven, want door de discussie moest ik gelijk na de 1e proef door naar de volgende ring (waar eingelijk 20 min. tussen zou zitten en ik had ingepland met losrijden) om mijn 2e proef te rijden en kreeg ik geen kans meer om wat rust in ons beide te krijgen.
Maar goed het was weer een goede oefening en ervaring.
Maar het was mijn afsluiter voor deze zomer en dat is wel jammer dat het nu zo is afgesloten ...

singa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 16:05

Hele mooie foto's!

Als ik nog eens iemand hoor beweren dat paardrijden geen echte sport is, stuur ik hem door naar jouw foto's. Je gezicht spreekt boekdelen :) Probeer toch iets subtieler te zijn in je hulpen.

Veel succes op de volgende wedstrijd! Hopelijk kan je daar echt tonen wat jullie in jullie mars hebben.

flugeltjeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-09 16:53

monia schreef:
Hele mooie foto's!

Als ik nog eens iemand hoor beweren dat paardrijden geen echte sport is, stuur ik hem door naar jouw foto's. Je gezicht spreekt boekdelen :) Probeer toch iets subtieler te zijn in je hulpen.
Veel succes op de volgende wedstrijd! Hopelijk kan je daar echt tonen wat jullie in jullie mars hebben.

Dat is ook nog een probleem ja, met die eenden voeten van mij..en de 2e proef kakt ie ook vaak in.. :o

webster543

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 17:01

En kan zelfs een klein kettingkje niet als frontriem? dat zie je tegenwoordig ook veel.
Probeer meer aan je houding te werken, door bijvoorbeeld eens zitscholing te doen aan de longe.
Je paard loopt echt goed en heeft veel uitstraling!!! Mooi paard!

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 17:06

Je hebt m al heel aardig op orde voor het M1 hoor, ziet er netjes uit.

Na zo'n discussie zou ik ook niet lekker meer erin zitten,en snap ik dat je hulpen rommelig zijn.
Je geeft zelf al aan dat je idd erg duwt in galop.
Ook opletten dat je niet teveel in je schouders gaat hangen en dat ie bij de middendraf in tact blijft lopen (nu slechts een been aan de grond = tactfout ;) )

Ik vind jullie een spetterende combi om te zien.
Ik zou om verder gezeik te voorkomen (want geheid dat je gezeik krijgt vanwege ontbreken frontriem) gewoon alleen op de concoursen met een frontriem starten, en thuis zonder.
Dan moet het toch wel meevallen met het kaal worden?

Moet eerlijk zeggen dat ik het zo ook een vreemd gezicht vind.

flugeltjeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-09 17:28

crossmonster schreef:
Je hebt m al heel aardig op orde voor het M1 hoor, ziet er netjes uit.

Na zo'n discussie zou ik ook niet lekker meer erin zitten,en snap ik dat je hulpen rommelig zijn.
Je geeft zelf al aan dat je idd erg duwt in galop.
Ook opletten dat je niet teveel in je schouders gaat hangen en dat ie bij de middendraf in tact blijft lopen (nu slechts een been aan de grond = tactfout ;) )

Ik vind jullie een spetterende combi om te zien.
Ik zou om verder gezeik te voorkomen (want geheid dat je gezeik krijgt vanwege ontbreken frontriem) gewoon alleen op de concoursen met een frontriem starten, en thuis zonder.
Dan moet het toch wel meevallen met het kaal worden?

Moet eerlijk zeggen dat ik het zo ook een vreemd gezicht vind.

Ik ga zo'n ketting proberen idd, want als ik 1x met frontriem rijd heb ik 2 weken een kale plek en kan ik weer zalfjes smeren :P

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 19:40

De openingspost voldoet hier niet aan de nieuwe regels van RT-HAW, daarom gaat er een slotje op. Lees eerst even [RT-HAW] Welkom op RT- HAW- gewijzigd 29 mei 2008 aandachtig door, inclusief de links die erin staan, dan kun je een nieuw topic openen wat wel aan de regels voldoet.

Je achtergrondinformatie ontbreekt hier, daarbij kun je denken aan een uitleg over wat is je niveau, wat zijn je doelen, waar ben je mee bezig, tegen welke problemen loop je aan etc. etc.