bijna 4takt galoperen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

mandje

bijna 4takt galoperen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-09 11:58

Hoi,

Ik heb het nu al een paar keer op mijn coupons zien staan dat mijn galop naar 4takt neigt. Wat kan ik hieraan doen en hoe kan ik het vernemen.
Want mijn intructrise zegt dat het niet zo is maar een vriendin van mij zegt dat het wel zo is.

Kan het ook zijn dat ze dat alleen op gras doet?
Dat ze het moeilijk vind om op gras te lopen ook al heeft ze ijzers met stoten in.

Ik hoop dat jullie mij hier antwoord op kunnen geven met tips hoe ik het kan verbeteren.

(Ik hoop dat het hier goed staat)

Alicia2u

Re: bijna 4takt galoperen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 13:07

Een viertakt galop ontstaat als je te langzaam rijdt of als je te snel rijdt. Remedie is hetzelfde: veel schakelen totdat je een goede drietakt hebt gevonden.

Rianntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 14:30

ik heb dit ook een tijdje gehad.
Je kan heel simpel voelen of het goed gaat of niet:
hoor je de hoeven vvan het paard op de grond stappen als doef-doef-doef, zit je goed.
maar bij viertakt hoor je dus doef-doef-doef-doef, net als in stap.
ik heb het opgelost met veel schakelen, dus naar voren rijden en weer terug. En in het begin niet te veel voltes enzo, eerst maar eens op de rechte lijnen een drietakt takt rijden.(Een lang ruiterpad of een groot weiland? Perfect!)
Mijn pony kon in de middengalop de viertakt beter aanhouden, dus vanuit de middengalop naar de verzamelde, en de viertakt erin houden door in het tempo been te geven.
In het begin ging die van mij wel heel erg met haar hoofd op en neer, maar dat verdwijnt vanzelf als jij en je paard eraan gewend zijn.

Succes!!

mandje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-09 07:07

Rianntje schreef:
ik heb dit ook een tijdje gehad.
Je kan heel simpel voelen of het goed gaat of niet:
hoor je de hoeven vvan het paard op de grond stappen als doef-doef-doef, zit je goed.
maar bij viertakt hoor je dus doef-doef-doef-doef, net als in stap.
ik heb het opgelost met veel schakelen, dus naar voren rijden en weer terug. En in het begin niet te veel voltes enzo, eerst maar eens op de rechte lijnen een drietakt takt rijden.(Een lang ruiterpad of een groot weiland? Perfect!)
Mijn pony kon in de middengalop de viertakt beter aanhouden, dus vanuit de middengalop naar de verzamelde, en de viertakt erin houden door in het tempo been te geven.
In het begin ging die van mij wel heel erg met haar hoofd op en neer, maar dat verdwijnt vanzelf als jij en je paard eraan gewend zijn.

Succes!!

ik zal het gaan proberen. alleen ik kan het niet best horen in de bak. maar ga ik wel op trainen

ch_ntii123

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 14:42

sorry maar wat wordt er bedoeld met 4takt galop?:P
(ben even nieuwsgierig)

cupcake__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 15:17

Ik neem aan dat haar paard zijn binnen achter- en buiten voorbeen dan niet tegelijk neerzet zoals normaal wel is.
In 1 galop sprong gaat eerst het buiten achterbeen naar voren. Daarna het binnen achter- en buiten voorbeen. Dan het binnen voorbeen en daarna het zweefmoment.
Bij viertakt galop zouden alle benen zich apart moeten bewegen en om de beurt naar voren moeten gaan.

Ik hoop dat dat een beetje duidelijk was. (en dat het 100% klopt, zou toch stom zijn als ik iets heel raars zeg := :+ )

webster543

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 21:18

Stel je paard is in Linker galop dan is de voetvolgorde : rechts achter - links achter en rechts voor - links voor. In een viertakt galop galoppeerd het paard : rechts achter - links achter - rechts voor - links voor.

Rianntje, ik neem aan dat jij bedoelt drietakt galop op het einde... :D

Zoals al gezegd, veel vanuit het voorwaartse werken! Eventueel met balken op de grond.

jootje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 21:20

gefeliciteerd met Zsa Zsa Webster 543