Velona @ training.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

charlot_s

Velona @ training.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-09 18:09

Velona begint wat praatjes te krijgen..
Ze zit lekker in haar vel en heeft een goede conditie gekregen,
dus nu ze de kracht er voor heeft probeert ze of het ook anders kan ;(
Ze is helemaal niet gemeen of extreem vervelend, gewoon heel sterk worden
en het liefst constant met haar hoofd omhoog.
Ook als ze iets spannend of moeilijk vind is de eerste reactie dat hoofd omhoog,
en dat ziet er dan net uit als een girafje..
We zijn dus heel hard aan het oefenen op de basis:
ontspanning, rechtrichten, Mijn tempo en niet dat van haar ;) , en vooral nageeflijkheid.
Af en toe gaan we nog wel eens de mist in, over het algemeen boeken we zeker vooruitgang :) .

Velona is een 7 jarige merrie, maar pas een jaar geleden ingereden.
Kent dus nog niet zo heel veel is ook nog nooit gestart. (Dat ben ik wel van plan binnenkort)

Ik vind dat mijn houding er wel op is vooruitgegaan, alleen mijn handen hebben een "los-vast-los-vast" neiging wat ik echt moet afleren..
De foto's zijn helaas nogal wazig, hopelijk kunnen jullie er toch nog wat mee ;)
Commentaar is welkom, maar wees een beetje lief voor ons en zorg dat ik er wat mee kan.

1. Afbeelding

2. Afbeelding
Een kapstokje... :o

3. Afbeelding
Ze mag hier van mij nog wat lager, wat losser ;) .

4. Afbeelding
Hier krult ze zich dan weer op, het is ook niet makkelijk.. :=

5. Afbeelding
Beter :)

6. Afbeelding

7. Afbeelding
Haleluja, ik draag mijn handen :D

8. Afbeelding

9. Afbeelding
En nog even aan het lange teugeltje.

vilouma

Re: Velona @ training.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 18:40

leuk schimmeltje!

af entoe loopt hij wat achter de loodlijn,lekker vrijgeven van voren en veel been geven van achter dus!

Bartello

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 19:08

Leuk paardje! Mag van mij meer gaan zakken vanuit de schoft ;) Knikt nu alleen achter zn kaak. Gewoon door blijven gaan met lekker laag vragen en het motortje van achteruit laten komen, wordt het vanzelf makkerlijker voor dr :D

charlot_s

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-09 19:53

Dankjullie! :)

Ik ben inderdaad veel aan het oefenen op laag rijden,
en op meer met m'n been rijden en minder met m'n handen ;) .
Het blijft moeilijk, maar werkt zeker wel!

Seppon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 21:26

Probeer hem wat meer los te laten van voor, zodat ie met zn hoofd gaat zakken in plaats van opkrullen. En hem goed actief maken van achter zodat ie ook gaat zakken.
Het is een erg leuk paard, komt vast goed met jullie ;)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 18:23

Ik vind foto 6 en 8 fijn tonen, ontspannen in de aanleuning, van achter er mooi bij.

Dat zakken uit de schoft snap ik niet helemaal, het lijkt me toch dat je wilt dat je paard haar schoft omhoog gaat brengen (= achterhand eronder) en van daaruit ga je pas een lagere halshouding vragen, anders krijg je zo'n dier wat op de voorhand sukkelt.

charlot_s

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-09 20:52

Bedankt!

Ik snap wat je bedoelt maar ik denk dat Bartello meer bedoelde: buigen vanuit de hals en niet de kaak ?

Ze loopt als ze ontspant vanzelf al fijn met de achterhand eronder maar eraan blijven werken is nooit verkeerd.
Als ik jullie commentaar zo hoor en kritisch naar mezelf kijk denk ik dat het grootste probleem is dat ik niet goed durf los te laten van voren.
Ik heb les dus daar gaan we zeker aandacht aan besteden :)

Meer tips?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 18:51

Waar ben je bang voor als je loslaat? Dat ze niet te controleren blijft?

Het moment van loslaten is wanneer ze ontspant. Dan let ze op jou en kan je haar makkelijk van voor loslaten om die lage instelling te verkrijgen. En vanuit die instelling kan je weer naar oprichting gaan werken :)

Je moet zelf goed naar de hals van je paard blijven kijken. Ik geloof dat jouw paard een aardig verticale hals heeft, die halzen zijn moeilijker vanuit de schoft rond te rijden en op te richten (Had hetzelfde met mijn merrie). Bij deze paarden wil je dus een erg actieve achterhad en een goede 'rijzende' schoft.

Mika7

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 19:46

Ik ben het met mijn voorganger eens.
Actiever van achteren en van voren veel meer los durven laten!

Laat dat neusje er maar wat uitkomen, als dat achterbeen maar onder de massa komt, daarna
kun je wel weer gaan werken aan dat neusje.
Nu zie je een valse knik, vanuit de kaak en dat heeft weinig met nageven te maken ;)

Je zadel ligt vrij ver naar voren volgens mij, zou wat naar achter mogen en je benen leiden een
wat eigen leven ;)

Maaaaaaaaaaaar jullie moeten vooral lekker door blijven gaan met oefenen en dan komt het vast
goed!

Ik wil graag foto's terug zien over een maand of 3, wedden dat jullie samen naar een goede combi
toegroeien :D