Heey!In april heeft de eigenaresse van mijn verzorgpony Katinka, er een pony bij gekocht.
Katinka begint met haar 28 jaar toch wel erg oud te worden en ze loopt de laatste tijd behoorlijk te kwakkelen, waardoor we niet meer op haar kunnen rijden. Een leuke jonge pony om lekker mee op buitenrit te kunnen, was zeer welkom.

En toen was Lotus daar. Eerst heette ze Lotje, maar Lotus klinkt toch wat stoerder. Toen ze nog Lotje heette, werd haar bijnaam al snel Snotje. Maar nu ze Lotus heet, is Lotus toiletpapier ook wel toepasselijk.

Lotus kan een enorme draak zijn. Ze is behoorlijk eigenwijs en kan flink staken en bokken. Ik ben tot nu toe 3x met haar op buitenrit geweest en vandaag vond ik het wel eens tijd om een keer in de bak aan de slag te gaan.
Het was voor Lotus de eerste keer in een vreemde bak, dus in het begin een beetje rondgereden om te wennen. Daarna wat meer aan het werk gezet.
Zodra ze moet werken, probeert ze wel wat te staken maar met voorwaarts blijven rijden, kan dit wel redelijk opgelost worden.

Alleen met de galop heeft ze een paar flinke bokken uitgedeeld, maar uiteindelijk konden we gewoon netjes aanspringen en rondgalloperen.
Ik heb nog heel wat te verbeteren. Zowel aan mijn eigen houding als aan Lotus. Maar ik vind het op dit moment het meest belangrijk dat ze gewoon luistert. Ik ben van plan om zeker les te gaan nemen en wat vaker met haar in de bak te gaan trainen. Ik geloof zeker dat ze wel leuk kan lopen, was vandaag ook op sommige momenten wel te zien.
Commentaar graag, mits opbouwend. Houd er aub rekening mee dat dit de 4e keer is dat ik op deze pony zit en het de eerste keer serieus rijden is!
Miranda, super bedankt voor de foto's!

[1] Rondstappen

[2] Drafje, we gingen behoorlijk hard, spannende bak..

[3] Die tenen van mij..

[4] Hard, harder, hardst..

[5] Rechtop blijven zitten, handen niet vast zetten..

[6] Jaja, gaat de goede kant op! (behalve mijn benen dan)

[7]

[8] Op je kont blijven zitten.... Ik kijk hier wel heel achtelijk.

[9] Oh, ik kan ook normaal kijken..
Die tenen zijn echt een big problem..
[10] En thuis nog één lieve met m'n Stinkiewinkie..