Haflinger Amotes @ Dressuren

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

deniece

Haflinger Amotes @ Dressuren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-09 15:28

Hooi!

Daar was weer een topic van ons!

Amotes is een 12 jarige haflinger merrie, ik rijd haar nu vanaf zomer vorig jaar. We starten sinds Januari in de B tussen de paarden, wat nu eindelijk een beetje de goede richting op gaat :+ Ik train haar op B/L niveau en de laatste weken gaan we met sprongen vooruit. Ik heb haar gelongeerd met pessoa, écht wát een wereld van verschil :+: Ze wordt super fijn in de nageeflijkheid en de achterhand komt nu ook steeds beter mee.

Onze punten waar we aan werken, mijn houding :') haha, nee is al een stuk beter geworden maar ik mag mijn handen vaak nog wat meer dragen. Wel vind ik dat mijn ellebogen vaak mooi aangesloten, in het midden van mijn lichaam zijn dus dat zit wel goed :) Verder worden we wat fanatieker met het wijken, schoudervoor/schouderbinnenwaarts en vooral het gevoelig maken op het binnenbeen, wat ze vooral linksom erg moeilijk vind. Ohja, en ik moet vóór me kijken! Op sommige foto's doe ik dat, maar je kan zien dat ik er veel moeite voor moet doen :+
We oefenen ook veel tempowisselingen op zit en been, dat pakt ze erg goed op en wordt er lekker allert van :j

Nou hier de foto's! De foto's zijn gemaakt door _Karlijn @ bokt, ondertussen mijn vaste fotograve zo'n beetje :P Thanks meid! :D

Oh en niet te vergeten, ons vorige topic (is pas 2 weken geleden maargoed ;) ) ; [RT-HAW] Amotes @ work , training & wedstrijdfoto's.

1. Koppie na het rijden :+:
Afbeelding

2. Rustig losstappen aan een lang teugeltje
Afbeelding

3. Fijne draf, blij met mijn handhouding hier!
Afbeelding

4. Even netjes halthouden, ik zit hier met zo'n big smile omdat mevrouw liever loopt dan stilstaat en ik dat erg goed kon merken ;)
Afbeelding

5. Weg rijden richting middendraf
Afbeelding

6.
Galop, wat lijkt ze hier groot :+

7. Wat schakelen op de volte, teugels mogen hier een stukje korter/handen dragen
Afbeelding

8. Pasje wegrijden
Afbeelding

9. Detail foto tijdens het rijden :)
Afbeelding

10.
Drafje, hakken niet optrekken

11. Galop
Afbeelding

12. Pasje terug rijden
Afbeelding

13.
Volte draaien, benen aangesloten houden

14. De sb kwam er niet echt uit tijdens het rijden, wel nog een leuke foto van dr beenwerk alleen, meestal gaan de eerste paar passen na dit beeld erg goed, maar valt ze na 3 of 4 passen met haar voorhand weer terug op de hoefslag.
Afbeelding

15.
Inzet schoudervoor, ze kan echt veel beter

16. Fijne draf foto, nu nog naar voren kijken ;)
Afbeelding

17.
laten uitschuiven richting halsstrekken

18. Schakelen op de volte
Afbeelding

19. Galopje
Afbeelding

20.
Drafje

21. De mooiste voor het laatste bewaard :+:
Afbeelding

Alle tips en commentaar zijn welkom! Wel graag onderbouwend :)

Evito_06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 15:31

Je hebt alleen soms kapstokjes! :+
Maar voor-de-rest leuke haflinger. *D

Tes82

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 15:35

Mooie foto's, jullie zijn alweer! vooruit gegaan +:)+ . Je bent een stuk beter gaan zitten en je handhouding is ook veel beter. Blijf goed letten op je binnenhand en niet teveel stelling met SB/schouder voor. Maar als je zo gereden hebt als op de foto's, heb je je punten en prijzen van vandaag dik verdiend!

vilouma

Re: Haflinger Amotes @ Dressuren

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 15:37

Foto 16,die kant moet je op!
dat begitn er echt goed uit te zien,jullie boeken voorruitgang!

vind foto 1 en 9 erg mooi,uberhaupt vind ik alle fotos erg geslaagd :)

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 15:37

Ah Deniece, jullie gaan echt zó hard vooruit!
+:)+

Echt super, je benen en je handen blijven soms iets om op te letten, maar het beeld is zó verbeterd. Ook mag je wel wat trotser (schouders naar achter vooral) gaan zitten op zo'n knap paard :D
Heb nog wel 1 aandachtspuntje voor je; het is fotografe, niet fotograve :') Haha, nee helemaal super.

deniece

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-09 15:37

@ Poeppie97; haha ja dat klopt! dankje :)
@ Tessa; dankje wel :D

ArabicQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 15:38

Peobeer niet in de teugels te gaan hangen je ziet dat erg goed dat of hij ontzettend sterk is/word of dat je ontzetten moet trekken.. probeer je bovenarmen te ontspannen en je zult zien dat hij beter gaat lopen ondertussen geef je wat extra been

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 15:40

Wow wat een prachtig donkere haflinger met kwijlmanen!!!
Ziet er netjes uit, mag er soms net iets meer doorheen.

Lalalauraaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 15:45

Wauw, wat een super gave haflinger!
Ik vind ook dat je een hele nette houding hebt, let er alleen op dat je met het doorzitten (denk ik? foto 8!) niet te ver naar achter gaat hangen.
Verder vind ik het er echt heel fijn uitzien :)

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 15:58

Super Deniece! :D Wat een vooruitgang! Al die lessen zijn het dus wel waard :P
En nogmaals...wat een prachtig dekje :+: :P
Probeer je schouders eens los te maken voor je gaat rijden, dus even heel idioot met je armen zwaaien, 10x vooruit en 10x achteruit per arm en daarbij opletten dat je arm gestrekt blijft en vlak langs je oor gaat ;) Misschien dat het dan wat makkelijker wordt om je schouders recht te houden...nu heb je namelijk af en toe je bovenlichaam iets naar achteren en dan je schouders naar voren en je hoofd naar voren :P dus schouders netjes naar achteren 'rollen' en het beeld is al 10x beter ;) en die laatste foto is best het uitvergroten waard ;)

deniece

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-09 18:35

Iedereen bedankt voor de reacties! Hier even een paar reacties van mij daarop :)

@ karlijn; Haha dankjewel :D Fotografe ;)
@ Marieke; Ja klopt die schouders, mag een stuk trotser gaan zitten, maakt het plaatje af :)

vilouma schreef:
Foto 16,die kant moet je op!
dat begitn er echt goed uit te zien,jullie boeken voorruitgang!

vind foto 1 en 9 erg mooi,uberhaupt vind ik alle fotos erg geslaagd :)

Dankjewel! Foto 16 is idd het beeld waar ik naar toe wil ! :)

ArabicQueen schreef:
Peobeer niet in de teugels te gaan hangen je ziet dat erg goed dat of hij ontzettend sterk is/word of dat je ontzetten moet trekken.. probeer je bovenarmen te ontspannen en je zult zien dat hij beter gaat lopen ondertussen geef je wat extra been

Nou, eerlijk gezegt maakt ze zich helemaal niet sterk, en ik hoef ook écht niet te trekken :n geen idee hoe je dat uit de foto's haald, waar zie je dat dan? naar mijn idee zie je op foto 2, 3, 4, 5, 6, 9, 12, ehh, ga zo maar door daar duidelijk een heel ontspannen contact, en op de andere foto's heb ik normaal contact :) Ze loopt juist erg licht en fijn! :D ;)

Lalalauraaa schreef:
Wauw, wat een super gave haflinger!
Ik vind ook dat je een hele nette houding hebt, let er alleen op dat je met het doorzitten (denk ik? foto 8!) niet te ver naar achter gaat hangen.
Verder vind ik het er echt heel fijn uitzien :)

Dankje!! :D Ja dat doorzitten/hangen klopt! Als ik probeer te verruimen heb ik de neiging haar wat naar voren te willen 'duwen' met mijn zit.. En dan ga ik licht achterover hangen, zeker een puntje voor in mijn trening ;)

Paulusjuh schreef:
Wat een mooie pony heb je daar onder je kont! Kan ook erg leuk lopen zie ik! Stiekem heb ik al eens wat topics van je gezien maar vind deze echt heel goed!

Is ook een werkwillig paardje zo te zien, nietwaar?

Dankjewel! En klopt, ze is erg werkwillig en vind dressuren ook helemaal niet vervelend, loopt vaak blij de bak door! :)

Seppon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 19:23

Wat een ontzettende gave haflinger heb je onder je bips.
Er is eigenlijk weinig commentaar te leveren. Misschien af en toe opletten dat je teugels niet te lang worden en dat je je handen goed voor je houdt.
Verder ziet het er gewoon super uit, ga zo door. +:)+

Temeraire

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 19:28

Mooie foto's, het rijden ziet er echt netjes uit, die wedstrijden moeten helemaal goed komen! :j
Je zit ook netjes, alleen soms lijk je iets naar achteren te hangen. Misschien helpt het om op zo'n moment je buikspieren wat meer aan te spannen, dan kon je wel weer eens rechter gaan zitten.

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 19:45

tja, nog steeds fan he ;-)

je hebt hem mooi voor elkaar.

schouderbinnenwaarts oefenen door kleine voltes te rijden, en als je uit de volte komt je paard met zelfde stelling meenemen en voorwaarts denken.

deniece

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-09 19:53

Thanks voor alle reacties :D Ik moet zeggen, ze gaat ook wel steeds meer sjouwen en swingen :+: Vandaag weer 2 winstpuntjes gehaald :+: aardig wat kwpn'ers eruit gereden * :)) * ben je dan toch wel trots op :j

@ Bulck; thanks voor de tip ! De oefening ken ik, maar ik denk er bijna nooit aan om hem te doen haha! Moet ik idd vaker gebruiken, maar ik moet zeggen dat ze ook wel echt veel beter kan hoor dan op de foto te zien is :j

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 19:59

Jeetje wat gaat ze vooruit! :D
Ze ziet er super uit, en volgens mij ben jij hartstikke trots op dr :D

Op foto 18 vind ik dat ze erg naar binnen kantelt op de volte, daar had iets meer binnenbeen gemogen op de volte :)
Ook mag ze wel wat meer sprong hebben in de galop, bj sommige werkt het goed als je heel veel overgangen maakt. En dan vooral stap-galop galop-stap.

En voor de zijgangen, speel ermee :) probeer haar in stap maar een paar keer heen en weer te laten wijken, en probeer eens de schouderbinnenwaarts op de a-c lijn. Dat werk bij die van mij tenminste :')

Je zit ook erg netjes! mijn complimenten! :D
Die punten vliegen naar binnen als je zo doorrijdt ;)

_joellover_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 20:08

Ik kijk altijd ff naar je topics maar meid wat ben jij vooruit gegaan zeg!
probeer wat meer te kijken waar je heen gaat (voor uit kijken)

deniece

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-09 20:17

hahaha Allemaal Fans!!! :+:

haha bedankt voor de reacties !

@ essie_blue; bedankt voor je tips :D foto 18, idd nu je het zegt :o mijn binnnenbeen steek ik daar ook een beetje af.. Ze valt linksom op de volte ook vaak nog wat naar binnen, moet zeker mijn binnenbeen er beter bij houden :) Dat meer sprong in galop heb je écht helemaal goed, heb vaak zat gehad dat ik een keurige volte in galop rijd, en dan heb ik een 5 met commentaar; meer sprong tonen. Galop stap en stap galop oefeningen heb ik nog niet geprobeerd... Is wel een hele uitdaging weer :D bedankt voor de tips! Oh, en ben inderdaad héul trots :))

Woest

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 22:59

Jullie zijn echt enorm verbeterd sinds de eerste topic's amai
Wou dat woest soms liep als op jou foto's.
Je moet proberen recht op de as van jou paard te blijven zitten, zelfs met wegrijden. Enkel je bekken mogen kantelen.
Ik zie dat je op de foto je rug naar achtere brengt, en dus niet meer op jou eigen as, hiermee lijk je je paard beter te kunnen helpen, maar dat is niet zo. Door je rug naar achter te brengen blokker je je rug eigelijk, deze werkt minder schok absorberend, en zelfs dat voelt jou paard, en het is niet goed voor jou eigen lijf ook niet. Verder echt super bezig!
Amotes is een PRACHTIGE haf!

deniece

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-09 17:47

@ Woest; bedankt voor je reactie! Dat lichtelijk naar achteren hangen is wat nieuws van mij :o maar je hebt idd helemaal gelijk! Ga er zeker op letten, het is ook al wel minder dan dat het een maandje geleden was gelukkig :)
@ Angelaa; bedankt voor je super compliment :D
@ Larissa; dankjewel! De lessen werpen zeker zijn vruchten af :) maar de pessoa heeft ook aardig wat geholpen ;)

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 19:39

Moderatoropmerking:
Reacties die niet voldoen aan de regels van RT-HAW verwijderd. Let er in de volgende reacties op om de regels van RT-HAW te respecteren. Indien je niet weet wat deze inhouden kan je het nalezen in de charter van RT-HAW

ArabicQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 10:42

Op foto 5,7,8(zit je ook nog eens ver naar achter te hangen) 9, 11, 12, 18 moet jij overduidelijk ergtrekken aan de teugels.

Mellanii

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 11:51

Wat een gave haflinger!!
ziet er echt goed uit , Ga zo door! :D
Verder probeer naar voren te kijken! :)

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 12:49

leuke foto's!
soms moet je je hand niet wegsteken :o

deniece

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-09 16:25

@ArabicQueen; Haha, ik stuur je even een pb :+ je beweert dat ik op foto 12 overduidelijk erg trek? De teugels hangen daar in boogjes.. Ook foto 5 bijvoorbeeld, daar hang ik ver naar achteren? :+ Ik zit daar kaarsrecht en steek mijn hand wat naar voren zelfs zodat ze beter verruimd, je ziet duidelijk dat het bit gewooon stil ligt in dr mondhoek.. Maargoed, zoals ik al zei ik stuur je even een pb. ;)

@ Mellanni; dankjewel!! Vooruit kijken is idd iets waar ik heel goed op moet letten!
@ Dessi; wat bedoel je met wegsteken?