Daar was weer een topic van ons!
Amotes is een 12 jarige haflinger merrie, ik rijd haar nu vanaf zomer vorig jaar. We starten sinds Januari in de B tussen de paarden, wat nu eindelijk een beetje de goede richting op gaat
Ik train haar op B/L niveau en de laatste weken gaan we met sprongen vooruit. Ik heb haar gelongeerd met pessoa, écht wát een wereld van verschil
Ze wordt super fijn in de nageeflijkheid en de achterhand komt nu ook steeds beter mee. Onze punten waar we aan werken, mijn houding
haha, nee is al een stuk beter geworden maar ik mag mijn handen vaak nog wat meer dragen. Wel vind ik dat mijn ellebogen vaak mooi aangesloten, in het midden van mijn lichaam zijn dus dat zit wel goed
Verder worden we wat fanatieker met het wijken, schoudervoor/schouderbinnenwaarts en vooral het gevoelig maken op het binnenbeen, wat ze vooral linksom erg moeilijk vind. Ohja, en ik moet vóór me kijken! Op sommige foto's doe ik dat, maar je kan zien dat ik er veel moeite voor moet doen
We oefenen ook veel tempowisselingen op zit en been, dat pakt ze erg goed op en wordt er lekker allert van

Nou hier de foto's! De foto's zijn gemaakt door _Karlijn @ bokt, ondertussen mijn vaste fotograve zo'n beetje
Thanks meid!
Oh en niet te vergeten, ons vorige topic (is pas 2 weken geleden maargoed
) ; [RT-HAW] Amotes @ work , training & wedstrijdfoto's.1. Koppie na het rijden

2. Rustig losstappen aan een lang teugeltje

3. Fijne draf, blij met mijn handhouding hier!

4. Even netjes halthouden, ik zit hier met zo'n big smile omdat mevrouw liever loopt dan stilstaat en ik dat erg goed kon merken

5. Weg rijden richting middendraf

6.
Galop, wat lijkt ze hier groot

7. Wat schakelen op de volte, teugels mogen hier een stukje korter/handen dragen

8. Pasje wegrijden

9. Detail foto tijdens het rijden

10.
Drafje, hakken niet optrekken
11. Galop

12. Pasje terug rijden

13.
Volte draaien, benen aangesloten houden
14. De sb kwam er niet echt uit tijdens het rijden, wel nog een leuke foto van dr beenwerk alleen, meestal gaan de eerste paar passen na dit beeld erg goed, maar valt ze na 3 of 4 passen met haar voorhand weer terug op de hoefslag.

15.
Inzet schoudervoor, ze kan echt veel beter
16. Fijne draf foto, nu nog naar voren kijken

17.
laten uitschuiven richting halsstrekken
18. Schakelen op de volte

19. Galopje

20.
Drafje
21. De mooiste voor het laatste bewaard

Alle tips en commentaar zijn welkom! Wel graag onderbouwend
geen idee hoe je dat uit de foto's haald, waar zie je dat dan? naar mijn idee zie je op foto 2, 3, 4, 5, 6, 9, 12, ehh, ga zo maar door daar duidelijk een heel ontspannen contact, en op de andere foto's heb ik normaal contact
* ben je dan toch wel trots op
mijn binnnenbeen steek ik daar ook een beetje af.. Ze valt linksom op de volte ook vaak nog wat naar binnen, moet zeker mijn binnenbeen er beter bij houden