Heidi @ work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

mandje

Heidi @ work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-09 18:42

Hoi,

Ik wou ff weer laten zien hoe hoe het nu gaat. En ben natuurlijk weer op zoek naar veel tips.
Voor de mensen die ons nog niet kennen.

Naam pony: Heidi
Leefdtijd: 14
Niveau: M1 + 2 rijd tussen de paarden

Mijn vriend heeft alleen foto's kunnen maken van het einde van de training. toch wou ik ze even laten zien. Ik rijd hier zonder buigels om mijn zit te verbeteren.

Mijn eigen commentaar:
Tenen naar binnen.
Benen bij het paard houden
rechtop blijven zitten
naar voren blijven kijken en lachen blijven(het is toch leuk dat paardrijden:P)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik ben dus weer opzoek naar veel tips en ga er ook weer veel mee doen. Dus brand maar los:)

Magnummm

Re: Heidi @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 18:48

Ziet er goed uit, stoere Haf heb je zeg!
Probeer inderdaad rechtop te zitten en verder heb je zelf al verbeterpunten gegeven. Heb nog één puntje: denk erom dat je geen piano handjes hebt! Probeer je ellebogen in een mooie knik en tegen je lijf aan te houden, en houd je handen rechtop met je duim boven!

Succes nog!

wake_up

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 18:51

Goed van je dat je op deze manier je zit verbeterd! weet uit ervaring dat alleen al even doorzitten het heel erg verbeterd, en ik heb respect voor je dat je dat zo'n tijd volhoudt. Probeer met de middendraf je armen mooi in een 'knikje' te houden. Leuke haflinger, en nog veel succes! :)

Froexiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 23:02

Ik zie op veel foto's een spoortje in haar buik. Je mag proberen wat meer je tenen naar binnen te doen zodat je haar niet prikt met je sporen. Waarom rijdt je eigenlijk met sporen? :)

mandje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-09 23:36

Aangezien ik in het M1 rijd moet je met sporen en zonder zweep.

Ze is ook slecht op been met oefeningen dus heb het ook wel nodig.

MissAnnemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 08:48

Tenen iets meer naar binnen ja :) Verder heel knap dat zonder beugels, ik houd het amper vol

Seppon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 21:32

Probeer idd, ookal rijd je M1 en moet je met sporen rijden, je tenen naar binnen te houden, want nu zit je constant in haar buik te prikken, wat niet echt fijn is.
Verder vind ik het een heel leuk paardje, en vind het knap dat je het zo lang volhoud zonder zadel.

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 22:14

aller eerst als je zonder zadel rijdt doe dan voor het goede je spoortje even af want je zit nu constant in haar buik.
voor de rest probeer je lijf wat te ontspannen en je been er af te laten ipv er rond om heen te klemmen. zo wordt je zit nog beter :)

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 15:51

Ik weet dat foto's wat kunnen vertekenen, maar ik heb het idee dat je je zadel iets te ver naar voren hebt liggen. Zo beperk je de schoudervrijheid van je pony.

Verder complimenten voor het rijden zonder beugels (en vooral zo lang!). Ik zie trouwens niet terug dat je continu prikt met je sporen, je geeft idd 1 keer een hulp met je binnenbeen waarbij je je spoortje -mogelijk- gebruikt (is op die afstand niet te zien). Ik vind je beenhouding juist erg netjes.

mandje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-09 07:02

SusanH schreef:
Ik weet dat foto's wat kunnen vertekenen, maar ik heb het idee dat je je zadel iets te ver naar voren hebt liggen. Zo beperk je de schoudervrijheid van je pony.

Verder complimenten voor het rijden zonder beugels (en vooral zo lang!). Ik zie trouwens niet terug dat je continu prikt met je sporen, je geeft idd 1 keer een hulp met je binnenbeen waarbij je je spoortje -mogelijk- gebruikt (is op die afstand niet te zien). Ik vind je beenhouding juist erg netjes.

Mijn zadel die glijd onder het rijden wat naar voren dat klopt.

Dank je wel:) voor je complimenten:)

nog meer tips of reacties?

Mika7

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 08:21

Een zadel wat naar voren glijdt past niet, dus daar zou ik eens deskundig naar laten kijken ;)

Het is jammer dat je zo bezig bent met de fotograaf :P Maar je hebt er in ieder geval duidelijk plezier in en
dat is het allerbelangrijkste bij paardrijden ;)

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 08:26

Zoals eerder gezegd, tenen naar binnen :)
Maar volgende keer eventjes spoortje af, zodat je niet zo snel prikt.

mandje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-09 08:26

Mika7 schreef:
Een zadel wat naar voren glijdt past niet, dus daar zou ik eens deskundig naar laten kijken ;)

Het is jammer dat je zo bezig bent met de fotograaf :P Maar je hebt er in ieder geval duidelijk plezier in en
dat is het allerbelangrijkste bij paardrijden ;)

Ik heb nu inmiddels een dressuurzadel gekocht en die ligt duidelijk beter. Ook ga ik een ander vzh of een springzadel kopen voor buitenritten/springen (springzadel is vrij duur). Mijn zus neemt mijn vzh over(die nu op heidi ligt).

Mika7

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 08:28

Dat heb je mooi georganiseert ;)

Chiva

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 08:30

Ik zou liever wat meer de motor van achter aan het werk zien als je snapt wat ik hiermee bedoel ;) Ik vind dat er teveel spanning/druk aan de voorzijde te zien is, de losgelatenheid aan de voorzijde is een aandachtspunt.

Verder "hang" je teveel, je rug-corset mag steviger, wat je kunt bereiken door je buikspieren aan te spannen en bekken te kantelen. Nu zak je te snel in elkaar of hang je te veel naar achteren.

Tenslotte leiden je benen regelmatig een eigen leven, probeer ze stiller te houden en meer te laten afhangen, nu ga je teveel knijpen of optrekken.

Samengevat vind ik dat je met teveel druk en kracht rijd, het mag allemaal lichtvoetiger.
Je haf vind ik een leuk dier overigens! Als jullie samen werken aan de gedragenheid, lichtvoetigheid en actief ondertreden van de achterhand denk ik dat er al een hele verbetering is!

mandje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-09 08:38

Chiva schreef:
Ik zou liever wat meer de motor van achter aan het werk zien als je snapt wat ik hiermee bedoel ;) Ik vind dat er teveel spanning/druk aan de voorzijde te zien is, de losgelatenheid aan de voorzijde is een aandachtspunt.

Verder "hang" je teveel, je rug-corset mag steviger, wat je kunt bereiken door je buikspieren aan te spannen en bekken te kantelen. Nu zak je te snel in elkaar of hang je te veel naar achteren.

Tenslotte leiden je benen regelmatig een eigen leven, probeer ze stiller te houden en meer te laten afhangen, nu ga je teveel knijpen of optrekken.

Samengevat vind ik dat je met teveel druk en kracht rijd, het mag allemaal lichtvoetiger.
Je haf vind ik een leuk dier overigens! Als jullie samen werken aan de gedragenheid, lichtvoetigheid en actief ondertreden van de achterhand denk ik dat er al een hele verbetering is!

Ik snap wel wat je bedoelt alleen het is echt heel moeilijk bij haar. Als ik veel ga schakelen dan is de ontspanning weg. heb ik ontspanning is de achterhand niet actief. Daarom lijkt het dat ik met veel druk en kracht rijd terwijl het daar juist niet was(vind ik zelf). Ik denk dat de foto's dat wat vertekenen.

Chiva

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 08:43

Misschien zul je in het begin wat protest krijgen (achterhand actief maken doet beetje "auw" in het begin, dus logisch dat je ontspanning wat minder is misschien) maar dat is een kwestie van doorzetten.
Je kunt niet kostte wat het kost die compromissen blijven treffen natuurlijk ;)
De motor zit van achteren en een actieve achterhand is van belang voor een goed uitgevoerde oefening, anders blijft ze in drie stukken lopen. Bouw het gewoon uit, stukje schakelen, dan weer ontspanning, stukje terug rijden, weer belonen.

Als jij gaat sporten moet je soms ook over je grenzen heen en spierpijn krijgen! ;)

mandje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-09 09:42

Chiva schreef:
Misschien zul je in het begin wat protest krijgen (achterhand actief maken doet beetje "auw" in het begin, dus logisch dat je ontspanning wat minder is misschien) maar dat is een kwestie van doorzetten.
Je kunt niet kostte wat het kost die compromissen blijven treffen natuurlijk ;)
De motor zit van achteren en een actieve achterhand is van belang voor een goed uitgevoerde oefening, anders blijft ze in drie stukken lopen. Bouw het gewoon uit, stukje schakelen, dan weer ontspanning, stukje terug rijden, weer belonen.

Als jij gaat sporten moet je soms ook over je grenzen heen en spierpijn krijgen! ;)

Ik ben er al heel veel meebezig en neem je tip ook mee:) met de training.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 12:52

probeer je handen rechtop te houden en zoals je zelf al zei steek je benen niet weg ;)

pitbullgup

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 14:49

zoal boven al eerder vermeld even letten op je tene en been ligging. Wat me ook opvalt is dat je sperriem je nuesriem helemaal naar beneden trekt dus misschien de neusriem een gaatje langer maken

mandje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-09 20:19

pitbullgup schreef:
zoal boven al eerder vermeld even letten op je tene en been ligging. Wat me ook opvalt is dat je sperriem je nuesriem helemaal naar beneden trekt dus misschien de neusriem een gaatje langer maken

van die neusriem en sperriem klopt niet want heb juist bijde heel erg losjes zitten zodat ze genoeg ruimte heeft om op het bit te knabbelen.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 20:21

Ik vind je netjes rijden, doe wel je spoortjes af als je zonder beugels gaat anders prik je haar telkens in dr buik! ;)

mandje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-09 10:41

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 10:55

Als je haar bij het tweede filmpje rechtricht loopt ze heel erg te zwalken! ;)
Bij het eerste filmpje vind ik echt dat je je spoortjes af moet doen! Je raakt haar misschien niet steeds maar volgens mij wel een paar keer en dat is voor je pony ook niet fijn.

Vind het er nogmaals verder heel vriendelijk uitzien! ;)

freyatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 11:04

ziet er zeker goed uit ;)
mooie haf ;)