M2, na een hele lange periode van herstel in zijn mond, en dus bitloos rijden heb
ik het weer geprobeerd met bit, en het is goed gegaan. zijn mond is helemaal onbeschadigd gebleven
hoera!
het vervelende is ik krijg hem niet goed in de aanleuning mét bit.
het is rommelig, hij is er steeds nét niet fijn door.
bitloos ontspant hij makkelijker in zijn kaak en nek waardoor ik dat probleem dan niet heb.
ook de galop is nog een probleem, als hij het moeilijk vind gaat hij vluchten of overspringen
dit is niet gebeurd in de proef gelukkig, maar het was niet netjes. gaf denk ik geen fijn ontspannen
over de rug gesprongen beeld. in de contra gaat hij wat krabbelen, en bij het aanspringen had ik het commentaar
"Krachtiger aanspringen " (ik was allang blij dat hij linksom of rechtsom aansprong en netjes bij me bleef hihi)
mijn vorige topic was gesloten dus ik hoop dat ik het zo wel goed onderbouwd heb, wat onze problemen zijn.
graag dus ook tips over een betere galop, en een mooiere stille aanleuning.

tegenwind!
vertrekken vond ik best goed, maar daarna was het niet veel meer, gewoon braaf terwijl hij het heel spectaculair kan.

travers

en de moeilijkste oefening, omdat iedere jury wel weer wat anders wil zien, en ik vind het verdomd moeilijk om nou precies te voelen of het goed gaat. spiegels is ook niet perse een goed hulpmiddel omdat je dan uit balans gaat zitten om het goed te kunnen bekijken..
ja wie weet de perfecte manier voor een keertwending?

commentaar was "veel te groot" nouja, dat is te zien.

en zo gaat de middengalop ongeveer. hij word daar veel te onbesuisd door en wil dan wel hard, op de voorhand. maar niet mooi op de achterhand verruimen. ik oefen thuis veel het schakelen in de galop,
en dan kan hij ook wel op zijn achterhand komen. maar zodra ik 1 pas wegrijd gaat hij helemaal weer op die voorhand.
ik ben op mijn protocol altijd al heel blij met mijn 5je voor verruimen...
dat is niet de bedoeling natuurlijk

hier kantelt hij ook zou je denken
) Je moet hem als het ware een beetje heet maken, dat ie super aan je been is en dat je een beetje het idee hebt dat je hem zowat op de plaats kan laten draven (Het idee he, niet echt doen
) En van daaruit een keertwending inzetten. Dus bijvoorbeeld beginnen met hele kleine, snelle overgangetjes te rijden.
Zonder die pluk zijn het net ezels