De foto's zijn gemaakt met mijn mobieltje, dus niet super van kwaliteit...
Maan is sinds een paar maanden onder behandeling van een fysiotherapeute.
Sinds ik haar 1,5 jaar geleden gekocht heb, liep ze niet lekker. Gebruikte haar rug en achterhand niet/nauwelijks , en ook haar hoofd drukte ze steeds weg.
Ik heb toen besloten de fysio erbij te halen. Ze wordt nu iedere 2 weken behandeld. De oorzaak van alle problemen bleek een niet passend zadel te zijn (dat ik bij haar kreeg bij de koop).
Ik ben natuurlijk gelijk gestopt met dat zadel, en sinds 2 weken heb ik een nieuw zadel. (fysio was bij t passen met de zadelmaker.. super fijn)
Maan is heel erg opgeknapt sinds die tijd. Ze loopt veel voorwaatser en is ontspannen in haar lichaam.
Natuurlijk is het nog niet allemaal in 1 keer opgelost, en ik heb regelmatig les om haar (en mij natuurlijk) te leren hoe ze nu kan/moet lopen nu het geen pijn meer doet.
Ik was niet van plan om vandaag te gaan rijden (vandaar gewone spijkerbroek en jurkje ), maar omdat maan zo dik is van het land, heb ik besloten toch maar ff op te stappen.
Hier wat fotos van vandaag.
Mijn eigen commentaar:
-Rechtop zitten
- Handen sluiten.
- Hoofd rechtop/vooruit kijken
- Geen holle rug trekken/bekken kantelen
- Tenen naar binnen...

O oh... veel te laag die handen.. en een typische houding door het lichtrijden (kwam net neer of ging net staan..)

Charmant... lekker sta-moment

En nog een vrolijk 10cm bokje of iets wat daar op lijkt in Galop. (Nee, we hebben geen koprol gemaak...
)

)