Eerste paard waar we bij gingen kijken was meteen raak. Ik was meteen verliefd op hem!
Hij is een 7-jargie stravinsky x varian en heeft al ZZlicht gelopen. Hij heeft helemaal geen aftekeningen en heeft echt een super karakter.
Hij staat nu ongeveer een week bij ons en het gaat super! Iedere dag worden we steeds meer een combinatie en vallen alle puzzelstukjes steeds meer op hun plek. Soms is het nog wat onwennig en hebben we een miscommunicatie maar daar gaat hij echt super rustig mee om.
We zijn dus volop aan het trainen en rijden nu ongeveer 1,5 week samen en dat was in het begin even wennen aangezien ik 10 jaar alleen maar friezen gehad heb en dat is toch wel even wat anders
24 mei hebben we onze eerste Z1 wedstrijd, niet officieel want de startkaart is dan denk ik nog net niet binnen maar zodra die binnen is gaan we officieel starten. We starten Z1 omdat hij al ZZlicht heeft gelopen en ik ook al met 2 paarden Z was en de oefeningen uit het Z gaan goed dusja dan maar in het Z beginnen
Punten waar we nu vooral aan werken:
- activiteit en impuls
- tegengaan van kantelen van het hoofd (als hij het wat moeilijk krijgt heeft hij die neiging nog wel eens)
- gewoon aan elkaar wennen
- nagefelijkheid, zeker deze eerste keer in de buitenbaan als hij vanalles zag was hij soms niet helemaal lekker door de nek maar vandaag en gisteren ging dat erg goed!
Eigen commentaar:
- soms kanteld hij iets in de kop
- voldoende nagefelijk houden
- netjes zitten, geen kapstokjes of pianohanden
Nou hier komen de foto's dan! Hou er rekening mee dat we pas net een combinatie vormen en dat er natuurlijk nog genoeg aan gesleuteld moet worden. Dus alle tips zijn welkom!
Alle eerste keer rijden samen (k had alleen een bewerke versie haha)

Eerste rondje in de buitenbaan, even naar de springtuin kijken...

Even lekker naar voren rijden in de galop, ik moet meer op m'n kont zitten en Varnoldi ietje meer door de nek maar opzich mooi bergop!

zeer geconcentreerd hoofdje

Ook weer veen naar voren rijden, handen zijn bewust wat naar voren om hem even lekker de ruimte te geven om naar voren te rijden ter ontspanning. Ja is toch even spannend nieuwe omgeving en nieuw baasje.
Ow ook hakken uitdrukken natuurlijk

Galop appuyementje

Vliegende wissel (beetje ter afwisseling en om te kijke hoe hij dat aanpakt), haha echt een super grappig moment en hier is goed te zien hoe vrolijk hij altijd wordt van wissels haha dat hoofdje
wel mooi van de grond gesprongen maar iets te veel met de hals eruit
Stukje verruimen, pfoe aan mijn gezicht is wel te zien dat ik soms nog moeite heb hem uit te zitten
Maar Nolly loopy er netjes bij! Goed achterbeengebruik 

uuhm wissel of aanspringen, ik weet het niet. Wel mooi bergop maar beetje overdreven met mijn been naar achter
verder ben ik wel tevreden over dit plaatje!
En als afsluiter nog even foto van de keuring vorige week:

)