Mijn leasepony Ulonka(v. Lenngard) is nu 10 jaar oud en veulenkampioene van Wijk bij Duurstede geweest (foto: http://home.zonnet.nl/Janine_Balk/Goldy/wal04.jpg )
Ze staat nu een jaartje bij ons op stal en ik doe haar nu 8 maanden(hiervoor een andere superfjord gereden, meer info kijk profiel).
Je kunt ons niveau nog niet eens B noemen, we zijn echt nog bezig met haar vertrouwen te geven in de ruiter, dus niets met nageven en dergelijke, gewoon vooruit blijven denken en de achterkant actief houden, wat nog niet altijd lukt.
Verder verkleinen we veel voltetjes om haar nog meer op het achterbeen te zetten en haar een beetje te rekken en strekken.
De galop is ons struikelpunt, mevrouw kan heel goed voltesgalopperen, maar ze breekt uit. Dit is ook de reden dat ik met twee zwepen rijd, dan hoef ik niet over te pakken.
Ze heeft nooit echt in een bak gereden, altijd maar een beetje door het bos van Elst/Amerongen geraced en gedaan wat ze zelf wou.
Ik heb al erg veel met haar bereikt en gelukkig zie ik dit ook terug in de foto's(ik heb geen vergelijking helaas.. )
De foto's zijn van de les van afgelopen zaterdag(dus al ergens vorige week.. ).
De les ging erg goed gelukkig, ze is maar 1x uitgebroken en wou al een paar keer netjes zakken.
Ik sta open voor bruikbaar commentaar, maar kraak ons niet te hard af.

1. Wakker word kusje.

2. Lekker warm stappen.

3. En eventjes warm draven.

4. Warmgalopperen hoort er ook bij.

6. Op de andere hand nog een rondje galopperen(hier natuurlijk ook gedraafd!), buitenbeen naar achter.

7. Voltetje stappen en overleggen wat we vandaag in dit halve uurtje gaan doen.

8. Volte verkleinen, hier viel ze over de buitenschouder weg, binnenhand omlaag en buitenhand/been erbij.

9. Voltetje in rechtergalop. Paarden gingen er vandoor in de wei naast de bak, hierna vloog ze ook naar links..

10. Nog een keer(want ze was uitgebroken), lekker gesprongen galop.

11. Van hand veranderen en wegrijden, mooi verruimd voor haar doen.

12. En braaf paard!