Samira @ dressuur

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

blokje

Samira @ dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-09 13:39

Heej,

De pony is:
Samira.
24 jaar oud.
Arabier x Connemare
Niveau, geen.

De ruiter:
IK :D
19 jaar
Nederlander
Niveau F4

Vandaag hadden we weer iemand met een camera bij ons dus konden er weer rijfoto's worden gemaakt.
Samira en ik dressuren nu sinds 1,5 maand denk ik. En ze gaat voor mijn gevoel aardig vooruit.
Maar ik zou graag wel eens iemand anders zijn oordeel willen horen. Maar wees lief voor ons.
Samira is 19 jaar gebruikt al recreatie pony en nu moet ze opeens weer aan de bak.
Ik 'train' altijd een half uurtje. Soms gaan we nog even naar buiten daarna.
Commentaar over mijn lengte hoeft niet. Ik blijf op der rijden. En ze is te sterk/gevaarlijk voor kleine (jongere) ruiters
Niet dat ik een perfecte ruiter ben. Maar vooral buiten het rijden om is het echt een pis merrie die best gevaarlijk kan zijn.

Mijn eigen verbeter punten:
- Waar gaat mijn been soms heen??? Meer mijn been op juiste plaats.
- Rust bewaren in mezelf dan blijft zij ook rustiger.
- Voor me uit kijken. Ik zoek graag nog wat geld.
- MOGEN JULLIE AANGEVEN :+

Hier de foto's

Afbeelding
Even wisten we beide niet wat we moesten doen. En Samira werd bang van iemand aan de andere kant van het hek en ze begreep niet wat ze moest doen. En toen stijgerde ze.
Zelf schrok ik een beetje. Maar daarna ging longeren aardig goed.

Afbeelding
Samen

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding

6.
Afbeelding

7.
Afbeelding

8.
Afbeelding
Dit komt ook voor..

9.
http://www.mijnalbum.nl/Foto-DWKKF3BH.jpg
Uitstappen

10.
http://www.mijnalbum.nl/Foto-B7NBXF4E.jpg
Zonderzadel.

11.
Afbeelding

12.
http://www.mijnalbum.nl/Foto-ZUSODQBN.jpg

13.
Afbeelding

Misschien voor de mensen die het leuk vinden.
Dit waren wij 3 weken terug:
http://i59.photobucket.com/albums/g305/ ... 1242303808

http://i59.photobucket.com/albums/g305/ ... 1237995562

http://i59.photobucket.com/albums/g305/ ... 1238865828

[JITP] Samira op de foto.
Laatst bijgewerkt door blokje op 14-05-09 13:49, in het totaal 1 keer bewerkt

lovelucydan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 13:42

hoi wat een leuk dier zeg. altijd zo mooi wit? :P

hij loopt leuk als hij nageeft. maar wel erg diep.
als hij niet zakt dan loopt hij heel erg opgekropt. probeer dan voorwaarts te rijden en uit te schuiven, kun je hem later weer oppakken.

je beugels mogen misschien wel een gaatje langer.

waar heb je dat dekje vandaan btw?
:D

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-09 13:58

whaha nee meestal mega smerig je ziet nu alleen zijn 'schone' kant op de andere kant dit een dikke poepvlek zal ik zo wel even laten zien.

Klopt ze kruipt idd erg diep. Ik rij der sinds kort expres met zweep zodat ze meer voorwaarts is. Ze mag zoveel teugel hebben als ze wil ik heb mijn handen echt heel soepel. Alleen als ze dan wat meer teugels neemt loopt ze met der hoofd enorm hoog. Normaal heeft ze een martingaal om. Maar ik wil graag zonder dat rijden. Als ze meer wil uitschuiven kan dat, de teugels laat ik zo een beetje door mijn vingers glijden.

Idd beugels mogen langer.

Dekje is van Marijkje1990 en is niet in NL verkrijgbaar. Jammer he :P Ik wil hem ookal. Hij komt van Animail Event waar ze een paar (ong 5) hadden om in NL te verkopen.
Laatst bijgewerkt door blokje op 14-05-09 14:01, in het totaal 2 keer bewerkt

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 13:59

Ik zie geen nageeflijk paard, op veel foto's een valse knik en geen ontspanning.
Probeer je paardje lekker te laten ontspannen en niet te graag rond willen laten lopen, als ze lekker ontspannen is gaat ze vanzelf nageven..
Leuk paardje verder!!

blokje

Re: Samira @ dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-09 14:03

O even voor de duidelijkheid ik vraag der niet naar beneden he. Dit 'zoekt' ze zelf.

Ps. ik typ vet gedrukt zodat mensen die later reageren het lezen.

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-09 14:09

Afbeelding

Het gaat op deze foto alleen even om der vies heid.
Hoef geen op of aan merkingen over bijzet. Dit heb ik 5 minuten zo gedaan om foto's te hebben voor een schoolopdracht.

m1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 14:12

Hey Helga, leuk dat je een topic hebt geplaats van jou en Samira! :)

Commentaar; ja dat ze op de voorhand valt maar dat wist je al, verder vind ik het te diep niet eens zo storend, als de ontspanning er eerst maar zit, dat zie ik op een aantal foto's wel, foto 2, 6, en die daarna zijn weer erg gespannen en daar kropt ze zich op.
Over je eigen houding; eens met je eigen commentaar, en je mag je handen iets meer dragen.. ;)

Lekker door blijven rijden, volgens mij rijd je haar vriendelijk en trek je haar helemaal niet in een krul ;)

Groetjes! :)

PS; als je haar op de foto wilde voor school, had haar dan even schoongemaakt haha :+ Grapje
Tipje; Zet de bijzet wat lager, dan zakt ze wat meer in dr hals en is er wat meer ontspanning, de houding op deze foto vind ik namelijk wat te gespannen ;)

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-09 14:16

Normaal heb ik de bijzet lager.
Poetsen of wassen :+ je mag het eens komen proberen.
Samira trapt je het liefst weg dus ik ben stap voor stap positief het poetsen aan het aan leren.

Klopt dat ze wat opkorpte.
Marijke maakte foto's en dat vond ze best spannend.

Bedankt voor je commentaar :)

RosaJennifer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 15:02

Wat me als eerste opvalt is dat je handen zowat op je benen liggen
Dus probeer je teugels ietsjes korter te nemen, handen rechtop en je handen dragen
Net als de mensen boven mij zeg ik dat jullie wat meer aan de ontspanning moeten werken,

De beugels mogen wel iets langer en probeer je alleen je tenen in de stijgbeugels te houden zodat je je hakken netjes uit kan drukken en je tenen naar binnen kan draaien.

Verder vind ik het wel een erg leuk beestje met een lief kopjes
& by the way leuk dekjes :D

Nou, nog veel succes amen.

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-09 15:04

(A) Grappig hoe iedereen andere tips geeft.
Van een ander forum moest ik mijn handen laag houden (A)
Maar zal hoog eens proveren. Mijn teugels strakker is niet echt een optie dan krult ze mega erg op. Heb er foto's van van een tijd geleden dan zat ze met der neus op der borst. Gewoon om de teugel druk te ontwijken ofzo.

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-09 15:04

Oe ja zie het.
Mijn handen zitten wel mega laag

kruimellover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 15:07

Probeer haar niet achter de loodlijn te laten lopen, als ze zo lekker laag en ontspannen loopt geeft het een mooi beeld, dan zie je ook dat ze haar rug goed gebruikt.
Je kunt wel goed zien dat er arabier in zit hoor, haha.
Je moet denk ik allen wel veel poetsen he, hahaha.

Succes er nog mee!

Joceline

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 15:14

Oe wat een fout commentaar gaven ze je dan! Handen mogen nooit maar dan ook nooit laag!! Niet meer luisteren naar diegenen. Handen laagzetten is vaak een teken van (onbewust) het paard naar beneden dwingen en kracht zetten daarmee. Dat is in heel de paardenwereld bekent, sommigen denken er duidelijk anders over. Kijk maar eens naar Anky. Het is geen kwestie van 'proberen' maar gewoon doen want je hindert je paard en je traint hiermee de onderste halsspier waarmee paarden erg sterk zijn en worden. Ik zie handen liever te hoog dan laag, mits rustig en ontspannen. Je handen moeten gedragen worden boven het zadel, dit kan als je teugels op de goede maat zijn en niet te lang. Heel mooi team, iets meer ontspanning zou fijn zijn. Het paardje wil wel maar jij en je paarden zijn allebei nog aan het wennen en dus wat wiebelig en onwennig. Het is belangrijk goed de baas en consequent te zijn. Houdt haar bij het werk en houdt haar dus ook aan het werk, actief met oefeningentjes. Maar eerst lekker die rust houden, komt vanzelf goed! :)

senoritakimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 15:50

Inderdaad heb ik ook altijd geleerd handen laag, maar wat er dan gebeurt je kan ze toch nog vast gaan zetten. En zo onbewust het paard naar beneden gaan trekken. Handen omhoog en wat naar voren is veel beter. Dan kan zij goed aan pakken. En af en toe oppassen dat je een TIKKIE naar voren zit ;)
Ziet er leuk uit! En ik geloof dat je zeker wel wat te poetsen hebt af en toe zo te zien op die andere foto's:P

RosaJennifer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 15:50

blokje schreef:
Maar zal hoog eens proveren. Mijn teugels strakker is niet echt een optie dan krult ze mega erg op. Heb er foto's van van een tijd geleden dan zat ze met der neus op der borst. Gewoon om de teugel druk te ontwijken ofzo.

zo bedoel ik het ook absoluut niet maar als je nu je handen draagt dan heb je geen contact meer in de mond omdat je nu je handen zowat op je schoot hebt

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-09 17:43

Super bedankt voor de uitleg en tips etc.

Misschien dat ik nog ga lessen.
Maar zoek nog de juiste persoon voor de paarden,

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-09 17:44

RosaJennifer schreef:
blokje schreef:

zo bedoel ik het ook absoluut niet maar als je nu je handen draagt dan heb je geen contact meer in de mond omdat je nu je handen zowat op je schoot hebt

Bedankt voor de extra uit leg ;)
Zal jullie tips mee nemen. Handjes netjes hoog de volgende keer :P

cocolate

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 17:45

pobeer je tenen wat meer naar binnen te draaien!
voor de rest ziet het er leuk uit!
foto 13 is erg mooi!

groetjes

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-09 17:47

Cocolate@ haha me kapstokjes zijn echt al jaren een probleem nou ja jaren ik rij nu 2 jaar

Careano

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 19:06

Ik zie vooral een pony die in een valse knik loopt, ze loopt niet echt nageeflijk, maar te diep.
Probeer haar goed voorwaarts te rijden en haar hierin vrij te laten qua teugels. Het is dan niet erg dat ze haar hoofd omhoog doet. Ze moet eerst voorwaarts en op haar eigen benen lopen. Zoals ze nu loopt ontwijkt ze een beetje het werken, want ze spant geen spieren in haar rug of buik aan.

Ik vind je trouwens helemaal niet te groot hoor ;) Je staat er netjes op.

tantethee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 19:10

hoi leuk dier hoor, ee kwa combi kan het nog best,,
je moet leren hoe je je paard naar beneden kan rijden, ipv steeds meer teugel te geven,en los te gooien. je paard kan wel lopen maar heeft niet geleerd nageeflijk te lopen.
dat kan je doen door je paard nageefllijk te houden op je buiten teugel, en ik zou om het te oefenen het eerst op de volte doen.
je binnenhand is de hand die stelling vraagt.
zet je hand in het begin maar iets meer naar zij ( niet naar achteren) geef je een halve ophouding buitenteugel en als ze loslaat probeer jij haar uit te schuiven..maar je houd wel contact op beide teugels, komt ze er weer iets uit, moet een hlve ophouding buitenteugel genoeg zijn

het allerbelanrijkste in dit verhaal is dat je voorwaarts genoeg blijft gaan, niet teveel bezig zijn met het hoofd dan komt dat op deze manier vanzelf, rijd heeel veel overgangen, voltes slangevoltes e.d
hmm word lang verhaal zo, heb je geen les?

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-09 19:19

Nameless@ Nee ik heb geen les.

Ik beschik maar over zo'n klein stukje waar ik kan rijden dat ik eigenlijk alleen een volte kan rijden af en toe pak ik het hele weiland alleen de eigenaren van de weide willen dat niet te vaak nu mag het maar ik mag het land niet kapot lopen. Dat beperkt mij tot les nemen.
Er zit ook niets op rij afstand bij mij in de buurt. Ik heb 8 maand manege les gehad op manege pony's en een maand privé les ongeveer. op een hengst van die vrouw.

Ik snap je wel een beetje hoor.
Ik wil echt wel van iemand les maar heb de juiste nog niet gevonden. Maar ik vraag haar apsoluut niet naar beneden op de foto's deze houding zoekt ze zelf op. Ik ben sinds gisteren met zweep gaan rijden dit geeft haar het gevoel meer voorwaards te moeten ik gebruik hem niet eens. Sinds dien gaat ze al aardig voor uit. Maar dan moet ik juist weer uit kijken dat ze niet kort wordt in stappen en dan heb ik echt der hoofd soms in mijn neus.Ik weet wel iemand waar ik graag les van wil maar die woond te ver.
Ik ga straks eerst 6 weken op stage dan staat ze bijna stil. Wordt ze hoog uit 1x in de week reacratief gereden en misschien dat ik af en toe haar op zaterdag kan pakken. Dan ben ik weer een weekje thuis en dan ga ik naar Canada dus neem dan liever les na de zomer vak.

Heel verhaal :P

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 22:39

Moderatoropmerking:
Reacties die niet voldoen aan de regels van RT-HAW verwijderd.

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-09 10:22

m1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 11:52

Ik vind de ena laatste foto van de linkjes heel netjes, lekker ontspannen en niet te kort in de hals. De laatste foto daar en tegen is weer heel gespannen. Ik heb het idee dat deze pony liever geen contact met de teugels wil, ze probeert erachter te kruipen om de druk te ontwijken..
Goed voorwaarts houden, veel overgangen en figuren, en ik zou niet doen wat nameless zei, gewoon lekker niets doen aan haar hoofd, stil contact houden, dus je hand netjes stil en op de plaats dan denk ik dat ze na een tijdje wel contact zoekt met de hand! :)