help!! mijn paard wilt niet aan de teugel lopen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Quartusje

help!! mijn paard wilt niet aan de teugel lopen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-09 06:41

mijn paard wil niet aan de teugel lopen ik weet niet wrm maar ze heeft er een hekel aan aan en loopt altijd met haar hoofd in de lucht ze is heel koppig en sterk in haar mond weet iemand hulpmiddelen of tips voor haar mooi nageefelijk te rijden?

merci ! ;)

tassie73

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 06:44

Dat deed mijn paard ook maar het is de kunst om eerst je paard ontspannen te laten worden zodat hij zijn rug meer gaat gebruiken...........Bij mij loopt hij nu steeds meer met zijn hoofd naar beneden en begint nagevelijk te worden......en niet gaan lopen trekken aan de teugels om hem in de krul te krijgen

ansje1985

Re: help!! mijn paard wilt niet aan de teugel lopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 06:46

Neem les , alleen onder goede begeleiding kan je je paard ontspannen krijgen.Er zijn geen hulp middeltjes voor je moet het gevoel zien te krijgen. Met goed les komt het van zelf

JamieShanin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 06:47

een instuctise prive les nemen dat is er meer aandacht voor jou en kan je er meer aan werken en bv ook aan je houding en andere probelemen.
het probeleem kan ook zijn dat ze last heeft van wolfskiezen(kiezen die onder het bit liggen en dus pijn gaan doen als je er druk op zet) .
wervels die vast zitten in de nek of de rug (daar kan je een osteopaat voor laten komen bv Heleen Sleebos (is erg goed) )
ik hoop dat je hier wat aan heb want ik heb een haffie en daar loop ik nog niet mee aan de teugel maar ik weet wel een paardingen waardoor ze bv niet aan de teugel willen lopen .(dat heb ik van mijn instructise geleerd)

vrgr Olivierlover

midgie

Re: help!! mijn paard wilt niet aan de teugel lopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 07:41

Misschien wat dingen na laten kijken, b.v zadel , gebit?

Zelf leren hoe je een paard kan trainen.
Het probleem ligt echt bij jou zelf en niet bij het paard.

Misschien eens verstandig om eens wat grond en hand werk te doen.
Kijk eens op www.paardenbegrijpen.nl
Lees eens wat boeken enz enz

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 07:43