4 jarige Adagio (v. Oscar) @work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Jeanneee_

4 jarige Adagio (v. Oscar) @work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-09 17:25

Hoi allemaal!

Vandaag was mijn zusje zo lief om wat foto's te maken onder het rijden van Adagio.
Adagio is een 4 jarige ruin van Oscar x Apollonios en is 1.75m hoog. Vos is een heel lief en braaf paard die vanaf februari onder het zadel is, en ik heb hem vanaf maart hier thuis staan :) We zijn dus echt aan het werk met de basis.
De aanleuning in de stap word al steeds beter, daar ben ik erg blij mee. In de draf mag hij vaak nog wel wat meer over de rug gaan lopen en de galop is een extra aandachtspunt. Hij heeft de neiging om heel hard te gaan en het liefst met zijn neus in de lucht omdat hij dat moeilijk vind.
Mijn aandachtspuntjes zijn vooral mijn hakken naar beneden houden en netjes rechtop zitten. Vooral in de galop zit ik zover naar voren! De rest laat ik aan jullie over :)

Meet Adagio
Afbeelding

Altijd even longeren voordat het 'echte' werk begint
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
lief paard:)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
jihaaa!

Afbeelding
en de andere kant..

Afbeelding
beetje wazig

Afbeelding
en uitstappen :)

Leuk als je een berichtje achterlaat, hou het netjes :D

Groetjes Jeanne

Rena100

Re: 4 jarige Adagio (v. Oscar) @work

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 17:38

Goh ziet er erg netjes uit! Loopt mooi voor een paard dat zo kort onder het zadel is...
let er alleen wel op dat je hem niet gelijk te veel opricht(kan ook een moment opname zijn) en je moet je handen meer bij elkaar houden...en je hakken uitdrukken maar dat zei je zelf al!
verder nog veel succes met je mooie paardje!

_Pansy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 17:39

Wat een leuk paard!

Misschien is het een idee om hem met een pessoa te longeren? Aangezien jij dit zegt: 'Hij heeft de neiging om heel hard te gaan en het liefst met zijn neus in de lucht omdat hij dat moeilijk vind.'
Dat werkt echt heel goed!
Wat ook kan helpen met rijden is een martingaal, doe ik nu ook met mijn paard, maak je het jezelf soms wat makkelijker mee.

Ik vind het er niet slecht uitzien, ik zie nog wel wat spanning, maar hij is nog maar kort onder het zadel.
Succes nog verder!

Eelmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 18:16

allereerst: onwijs leuk paard(je)!!
ik vind het er al best netjes uitzien. probeer rechtop te blijven zitten in de galop, en misschien je beugels een gaatje langer?

liefhelietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 18:45

Hey Jeanne!
Wat istie toch mooi he! Ziet er al supergoed uit, wanneer gaat ie mee de wedstrijdring in? En rij je nu trouwens nog wedstrijden met Joeri of ben je daar helemaal mee gestopt?
En omdat het HAW is, denk aan je hakken maar dat zei je zelf al :)

Groetjes Joyce

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 18:47

hij loopt heel makkelijk, heel soepel... helemaal top.

maar waar je aan moet werken is lengte, neus eruit :) :)

laat hem wat meer op eigen benen lopen, laat hem wat los aan de voorkant, zodat hij NOG meer ruimte krijgt in zijn beweging.

Jeanneee_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-09 19:03

Dankjullie wel allemaal! Ik longeer hem inderdaad met touwtjes en dan merk je inderdaad in het rijden dat hij veel makkelijker word in de aanleuning :) Maar ik moet hem inderdaad ook meer ruimte geven van voren zodat hij langer word in de hals.

joycedekker schreef:
Hey Jeanne!
Wat istie toch mooi he! Ziet er al supergoed uit, wanneer gaat ie mee de wedstrijdring in? En rij je nu trouwens nog wedstrijden met Joeri of ben je daar helemaal mee gestopt?
En omdat het HAW is, denk aan je hakken maar dat zei je zelf al :)

Groetjes Joyce

Hihi ik wil eerst goed de basis erin hebben, misschien in oktober een keertje op wedstrijd :) Joerie ben ik mee gestopt, die staat nog wel hier maar is verkocht. Helemaal naar utrecht!

liefhelietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 19:10

Ojee ;( .. das ver weg! Blijft ie nog lang?

Ben benieuwd naar z'n prestaties in de ring! Jullie gaan vast ver komen!

_BlackPearl_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 19:14

Vossie!!! :~ :+: :~
hij moet nogsteeds nog een beetje een buikje kweken he :P
maar rijden ziet er super uit :D (in het echt, en op de foto's :P )
let goed op je hakjes, en je handjes op de zelfde hoogte (maar dat doe je op de foto's wel goed, maar onder het rijden viel dat mij soms op :Y) )

Jeanneee_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-09 19:26

joycedekker schreef:
Ojee ;( .. das ver weg! Blijft ie nog lang?

Ben benieuwd naar z'n prestaties in de ring! Jullie gaan vast ver komen!

Ja he! Hij krijgt het daar vast hartstikke leuk, op een grote pensionstal en elke dag rijden en tutten :) Hij gaat weg zodra ze hun pony hebben verkocht, dus dat zal binnenkort wel gebeuren

Ik ben heeel benieuwd hoe Vos het gaat doen inderdaad!!

Mijkee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 20:16

smullie schreef:
ggg

heb al getempt ;)

maar jeanne het ziet er echt goed uit! :D :D
dat gaat echt wel helemaal goed komen met jullie! met WPCH krijgen jullie vast dikke punten! :):)
oja nog commetaar XD iets rechterop en miss je beugels 1 gaatje langer :)

Imaginaerum

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 20:23

Supernetjes Jeanne!
Zoals je zelf ook al aangaf, let een beetje op je hakken.

Jeanneee_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-09 20:55

Dankjulliewel Birgit, Mijke en Charlotte :) Ik hoop inderdaad dat hij meekan naar WPCH. Mijn beugels heb ik aan het begin vandaag een gaatje langer gedaan maar dat reed zo beroerd dat ik ze snel weer korter heb gedaan. Ik ben me wel bewust dat ze te kort zijn maar op dit moment heb ik daar veel steun aan.

senoritakimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 16:15

Wat een leuk beestje! Loopt heel ontspannen drafje lijkt me, lekker los. Ik denk dat die aanleuning inderdaad nog wat geduld en training vereist.
En wat betreft je beugels, daar moet je inderdaad erg aan wennen maar probeer het wel aan het begin van het rijden, want als je eerst kort rijdt en daarna een gaatje langer rijdt dan raak je helemaal in de war. Gewoon wat proberen dan gaat dat op een gegeven moment gewoon een normale lengte worden ;)

Jeanneee_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-09 17:50

dankjewel :) Misschien is dat wel het beste ja, ik vind het echt niet fijn rijden met langere beugels maar zal het toch proberen

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 19:26

Leuk paard. Mooie vos. Zelfde afstamming als Uphill (Oscar x Apollonius). Andere of zelfde moeder?
Ik zou er in ieder geval goed voor zorgen dat ik hem voldoende lengte in de hals gaf en de neus er meer uit houden. Hij is lang gelijnd en heeft lengte in de hals nodig om goed door zijn lijf te blijven bewegen. Daarmee dus ook niet te diep laten komen, want dan lijkt hij wat uit balans te komen. Succes verder. ;)

Mika7

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 19:31

Kijk wat jij doet in de "scheur-momenten" van je paard.... ;)

Je tenen staan naar buiten, je sporen prikken in zijn buik, jij zit tamelijk gespannen met wat korte beugels en spant je spieren aan en je zit naar voren; kortom je geeft je paard alle signalen om te gaan scheuren.

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 19:33

super leuk paard met hele mooie gangen wees er maar zuinig op,
jezit alleen heel erg na voren gewoonlekker recht blijven zitten.

Jeanneee_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-09 19:40

vur schreef:
Leuk paard. Mooie vos. Zelfde afstamming als Uphill (Oscar x Apollonius). Andere of zelfde moeder?
Ik zou er in ieder geval goed voor zorgen dat ik hem voldoende lengte in de hals gaf en de neus er meer uit houden. Hij is lang gelijnd en heeft lengte in de hals nodig om goed door zijn lijf te blijven bewegen. Daarmee dus ook niet te diep laten komen, want dan lijkt hij wat uit balans te komen. Succes verder. ;)

Andere moeder inderdaad ;)