vroeg me toch eens af. of dit vervelend is voor het paard...
Ik maak sinds kort bijna elke week (zaterdag of zondag) samen met mijn vriend een lange tocht van 3 to 5 uur.
Meestal blijven we alleen stappen omdat het al zo lang is.
We gaan steeds een andere kant op en verkennen nieuwe routes.
Dit hebben we al ongeveer 5 weekenden achter elkaar gedaan (en vind het eigenlijk zo leuk dat ik eigenlijk wel vaker wil gaan
), de dag erna krijgen onze paardjes rust en staan ze lekker op de wei (staan sowieso de hele dag op de wei en soms als wel meer dan 1 dag rust ligt eraan wat ze gedaan hebben maar dan gaan we wel naar ze toe). Verder hebben we 1x per week les, doen we beetje dressuur, soms een sprongetje, longeren, gaan wandelen of ergens grazen met ze, doen af en toe schriktraining ernaast (vlaggen enz) en maken soms een klein buitenritje dus lijkt me afwisseling genoeg.Zou een paard dit erg vinden of denk ik nu te menselijk?
Het paard van mijn vriend is een fries van 11 jaar en mijn merrie is 21 maar nog zo fit als wat.
Ze krijgen elke dag van ons als aanvulling op het gewone voer nog slobber of musli of maïs, zemelen of lucerne. verder krijgen ze nog kuil of hooi. En als we zolang hebben gereden krijgen ze natuurlijk wat extra