Eigen hoofd schuin tijdens springen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Dooow

Eigen hoofd schuin tijdens springen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-09 23:31

Afbeelding

Ik heb de gewoonte met springen dat als ik eenmaal over de hindernis ga mijn hoofd opzij doe, terwijl ik velen zie die vooruit kijken, maar er ook velen zijn die opzij kijken.

Heeft iemand hier kennis/ervaring over, mee ?

Lielle

Re: Eigen hoofd schuin tijdens springen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 08:14

heel bewust concentreren op de volgende hindernis, echt je lijn kijken.

mariskalaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 09:32

je sprong uitkijken. als de sprong gericht is naar de muur, kijk je naar de muur. na de sprong naar je volgende hindernis kijken enz.

previr

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 11:31

hoe bedoel je schuin? als ik uit moet gaan dat de foto een duidelijk voorbeeld is van wat je bedoeld zou ik me er niet zo druk over maken, zolang je je hoofd maar houdt naar de kant waar je heen moet.
dus blijven kijke naar de volgende hindernis, issi voor je uit kijkt je recht vooruit, issi links van ja kijk je dus links en rechts van je kijk je naar rechts :p

Schoentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 20:15

Je moet in een parcours idd kijken naar waar je heen gaat. In de training is het beter om rechtuit te kijken, omdat je anders ook scheef kunt zitten met de rest van je lichaam. Als je dan steeds naar de zelfde kant kijkt leer je je paard scheef springen.

Leer jezelf aan dat je dus rechtvooruit kijkt in de training, tussen de oren van je paard door bijvoorbeeld.