Tim @ dressuurwork (Fjord)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Tibamar

Tim @ dressuurwork (Fjord)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-09 21:53

Lang geleden dat ik een topic van Tim en mij @ dressuurwerk geplaatst heb, maar het ging afgelopen zondag best goed, mijn zusje had foto's gemaakt dus denk laat ik weer eens wat plaatsen!

Tim is een 11 jarige Fjord, kan alle takken een beetje, vandaar dat we af en toe ook wat dressuur doen.
Niveau zal B/L1 zijn, ons doel is ook niet veel hoger, L2 niveau misschien, maar hoef geen wedstrijden te rijden!

Wat we moeilijk vinden:
- overgangen en nageeflijk daarbij blijven
- galop + nageeflijk
- eigenlijk alle overgangen
- wijken

Wat ik moeilijk vind:
- handen loslaten op het goede moment
- normaal zitten O:) over houding kun je heel wat zeggen ik weet het..

Wat Tim moeilijk vindt:
- achterhand gebruik
- strekken

Ben benieuwd wat jullie ervan vinden en naar tips! :D

1.Afbeelding

2.Afbeelding

3.Afbeelding

4.Afbeelding

5.Afbeelding

6.Afbeelding

7.Afbeelding

8.Afbeelding

9.Afbeelding

Roselie

Re: Tim @ dressuurwork (Fjord)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 21:57

Wat een hals....wowwiee! Dat is best lastig weet ik uit ervaring!

Probeer je benen wat meer op zijn plek te houden..en ach..nobody's perfect ;)

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 08:26

Op zich ziet het totaalplaatje er helemaal niet zo verkeerd uit hoor. Tim loopt af en toe wat te diep, maar het beeld op foto 7 en 9 is gewoon goed.

Wat me vooral aan je houding opvalt, is dat je blik strak op het hoofd van Tim gericht is. Hierdoor trek je ook je schouders krom naar voren.
Probeer eens lekker vooruit te gaan kijken, schouders laag, het hoofd van Tim valt heus niet zomaar van zijn nek af als je er niet naar kijkt.
En je benen horen wat meer naar voren, lang gemaakt te worden. Als je jezelf lang maakt en over je pony heenkijkt, is je houding al meteen veel beter.

Probeer de hals iets meer op lengte te houden (is moeilijk met zo'n korte dikke fjordennek), hij kruipt nu wat achter de teugel. Daarbij zelf je teugels wat korter en je handen wat meer voor je uit, want je zit nu erg dicht op je zadel met je handen.

Gewoon lekker dooroefenen, dan komt het heus wel goed.

Joceline

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 08:31

Ziet er afentoe fijn uit, maar je hindert hem enorm met een enorme sterke binnenhand. Ontspan in die handen. Wil je hem wat ronder? Dan met die ontspannen hand even een ophouding (met je elleboog langs je lichaam) en weer tillen op de plek boven het zadel. Doordat je je handen laag en strak plaatst ben je eigenlijk niks, want het paard gebruikt zijn onderste halsspier op dat moment en is daar enorm sterk in dus dat win je niet. Plaats je handen liever wat hoger en ontspan lekker. Op foto 7 zie je het trekken waarbij het paardje sterk wordt en zijn neusje eruit piept, en op foto 8 zijn je handen netjes en getild en zakt hij mooier! lekker oefenen komt goed, leuk team ! :)

Mika7

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 08:58

nou nou nou, wat zeg je nou :oo

je houding is best oke hoor, ik zou gaan voor meer ontspanning. Durf die teugels te ontspannen en zelf eens lekker met je schouders
achteruit te gaan zitten ;)
Laat Tim jou hand opzoeken ipv jij zijn mond. Je zult zien dat het strekken dan ook gemakkelijker zal gaan.

En je paard vind het moeilijk de achterhand te gebruiken en toch zie ik hem maar heel weinig
op de voorhand lopen _/-\o_

Succes, maar dat komt vast goed!

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 09:01

Ga lekker ontspannen zitten, Tim loopt echt niet weg hoor(denk ik;))
Het is wel een ontzettend mooie Fjord zeg!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 09:08

Timmieee! Leuk om je weer eens te zien rijden, Marleen!
Ziet er goed uit, je hebt hem lekker aan het sjouwen en ik vind dat jij er ook helemaal niet zo beroerd op zit, hoor. Probeer voor je uit te kijken, je schouders iets meer naar achteren te doen en je binnenteugel inderdaad wat meer loslaten. Verder vind ik hem lekker los en ontspannen er uit zien, ga zo door!!

Hij heeft trouwens wel een indrukwekkende buik, hihi. Mooi dier! :j

Axel_Valerie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 09:19

Ik vind het er wel heel leuk en vriendelijk uitzien! jullie zijn duidelijk op de goede weg :D
Probeer alleen met je benen meer op kuitdruk te rijden.. Dus met het aanleggen van je been.
Niet je hele been omhoog naar achter maar meer op de druk van je kuit.
Verder heb ik eigenlijk niet zoveel!
Ga zo door!

Stravero

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 10:00

Wauwieeee ik ben verliefd :D

Ziet er netjes uit, probeer je benen aan te leggen en je been daar te houden, ik weet dat het moeilijk is want ik herken het probleem hihi :D

Succes met je práchtige paardje :+:

Zarah_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 10:21

Ziet er netjes uit hoor! :)
Let alleen wel even op je binnenhand, die is af en toe wat streng. :) Lekker ontspannen op je pownie zitten, paardrijden is leuk! ;)

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 10:56

Tim blijft een lekker ding zeg :+:

Het valt mij op sommige foto's op dat je je teugels wel een fractie korter mogen. En houd de ontspanning bij je zelf erin :j

sibond

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 11:13

vind dat je op deze fjord beter zit dan op die andere (Bart, in het andere topic) zoals gezegd lijkt het af en toe wel of je handen vastzet maar ik vind het totaal plaatje helemaal niet verkeerd :D