KWPN'er Spriet @ Work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

LeonieL

KWPN'er Spriet @ Work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-09 15:01

'T is een lang verhaal, Maar Spriet was mijn verzorgpony. Waar ik vorig weekend eindelijk weer eens op gezeten heb!
Wat een héerlijk beest om onder je kont te hebben zeg! maar helaas heeft ze een hoefziekte die niet meer over zal gaan.
Maar nu was ze super goed, en Tja, daar moet je gebruik van maken (De eigenaren waren op vakantie, En Urbanlover @ HT (mijn zus dus) moest daar oppassen op de dieren)

'K heb genoten, en mag van af nu ook vaker komen rijden, omdat ook spriet het heel leuk vond :D

Een niveau hebben we niet echt, Spriet word nooit bereden, en ik rijd nog niet zo super lang.
Dus ik weet het, ik heb nog veel te leren,

Allereerst wil ik aan m'n houding werken, die is verre van goed.
De foto's staan niet op volgorde.
Afbeelding
Wat een heerlijk koppie (L)

Afbeelding
Zijn we er klaar voor? Even wachten nog...

Afbeelding
Als 'T maar rustig aan is!

Afbeelding
Wat doet mijn teugel daar? OMG Teugel leeft eigen leven!

Afbeelding
En even draven

Xx Sprietlover

Michh

Re: KWPN'er Spriet @ Work

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 15:03

Je beugels lijken scheef. :=
Hakken uitdrukken, tenen is minder ver in de beugels, en naar binnendraaien.
Voor je uitkijken, geen geld zoeken.
Verder valt er niet veel uit te halen met 3 rijfoto's.
Wel een leuk beestje! :)

xmarliez

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 15:11

Opzich vind ik je houding nog niet zo heel beroerd. Probeer alleen je beugels op maat te doen en je voeten goed in de beugels te zetten (op de bal van je voet) en dan je hakken in het zand zetten en naar buiten draaien (dus niet tenen naar binnen, hakken naar buiten geeft een ander effect). Let er vooral op dat je, je lichaam ontspant inclusief je knieën ik zie namelijk dat je, je benen op wil trekken. En probeer met wendingen rijden goed te kijken waar je heen gaat:
1. Kijken met je ogen
2. Kijken met ogen en schouders
3. Sturen met indirecte teugel (duwen op de hals, met buitenteugel)
4. Sturen met directe teugel (teugels en bit).
Voor wat fijne zit oefeningen zou ik hier even kijken. En zitlessen helpen altijd erg goed - handen houden als een vliegtuig en zo slalommen om evenwicht te krijgen en rijden zonder beugels en teugels aan de longe etc -.
Verder kan ik niet heel veel commentaar geven op deze 3 rijfoto's maar het is een leuk beestje probeer zijn hoefziekte in de gaten te houden zodat je hem geen pijn doet, het moet immers wel leuk voor beide blijven :) !

lindake

Re: KWPN'er Spriet @ Work

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 20:54

De openingspost voldoet hier niet aan de nieuwe regels van RT-HAW, daarom gaat er een slotje op. Lees eerst even [RT-HAW] Welkom op RT- HAW- gewijzigd 29 mei 2008 aandachtig door, inclusief de links die erin staan, dan kun je een nieuw topic openen wat wel aan de regels voldoet.

Je achtergrondinformatie ontbreekt hier, daarbij kun je denken aan een uitleg over wat is je niveau, wat zijn je doelen, waar ben je mee bezig, tegen welke problemen loop je aan etc. etc.

Daarnaast plaatste je te weinig foto's. Je moet minstens 5 foto's plaatsen waar rijtechnische commentaar op kan gegeven worden.