Als ik hem eenmaal heb losgereden met overgangen etc dan wil ik hem iets gaan oppakken en dan gaat het fout. Hij gaat dan nog meer zijn nek er opzetten en alles vast zetten met gevolg zwaar ademen. Geef ik hem iets de ruimte (teugels iets langer) loopt die ontspannen en dat is fijn alleen niet op wedstrijd. Ik rij nu nog onderlinge wedstrijden en word steeds afgerekent omdat ik niet genoeg contact heb.Behoorlijk irritant dus! Met lessen doet hij dat ook maar dan gaat me lesgeefster er op en dan is die er doorheen. Bij mij vertikt die het, maar hij moet het bij mij doen en niet bij haar!! Ze geeft me tips maar het lukt me gewoon niet als ik alleen aan het rijden ben.
Dus nu aan jullie hoe zorg ik dat hij loslaat?? (zonder hulpmiddelen uiteraard)
Ik longeer hem ongeveer 1 of 2 keer in de week met een bijzetje (eerst zonder en daarna effe oppakken door een bijzet en dan niet de volle druk op het bit anders ben ik bang dat hij er in gaat hangen) Dus hij kan het wel!
Hoe kan ik me paard rijden zonder gevecht?!
Omdat ik zelf veel lesgeef kan ik me juist uitstekend verplaatsen in de kant van de instructeur. In dit geval snap ik de bedoeling van de instructrice niet, omdat TS blijkbaar niet verder komt met de hulp die ze krijgt. Uit de openingspost van TS maak ik tenminste op dat ze nog steeds geen idee heeft waarom het de instructrice wel lukt, en TS zelf niet. Wat is dan het nut van les nemen als de instructrice het zelf wel op kan lossen, maar de leerling er niet bij kan helpen om dat zelf ook te doen? Maar misschien heeft de instructrice van TS er een bepaalde bedoeling mee...??
Sorry, maar ik denk dat het op die manier lezen van mijn bovenstaande post meer over jouw (achterdochtige?) ideeën zegt dan over de mijne. Als je alleen al even naar woonplaatsen had gekeken, had je wel gezien dat ik TS mijn diensten niet aan hoef te bieden: die woont veel te ver weg. Dus ja, ik vind je reacties naar mij in dit topic erg misplaatst en bovendien aanvallend.