Vandaag startte ik voor de 4e keer officieel met mijn paardenvriendje! De wedstrijden gaan best heel fijn, we hebben tot nu toe iedere proef winst gereden. In de training zijn we L1 bevestigd en pakken we oefeningen uit het L2 mee.
Over mijn paard, Valiant is een 7 jarige Democraatruin van 1.78m. Ik heb hem nu net een jaar. In dat jaar hebben we al veel meegemaakt, het ging allemaal niet vanzelf maar jemig wat ben ik trots op mijn allerliefste paardenvriendje
Val is groot en lang en het is best moeilijk om hem fijn bij elkaar te rijden. Gelukkig zijn wij voorzien van een superinstructie en gaat het hartstikke fijn op het moment. Punten waar we aan moeten werken zijn dat hij niet achter de LL kruipt. In de trainingen thuis gaat dit heel fijn (met losrijden ook
) maar eenmaal in de bak is er toch wat spanning en zoekt Val echt steun bij me. Hij ziet er dan misschien zwaar uit, maar dat is hij (gelukkig) absoluut niet. Alleen neusje moet er iets meer uit, das ook ervaring wat we op moeten doen met wedstrijden, t was pas de 4e keer 
Ook wordt hij met middendraf nog wat lang.
Mijn eigen punten
Ik heb inmiddels zitles en dat werpt ook wel zijn vruchten af. Op zo'n 'spannend' moment als deze zak ik helaas toch ook weer wat in elkaar waardoor het geheel er een stuk minder uitziet helaas... Maargoed, ik werk er echt hard aan!!! 
We hebben vandaag 190 en 196 punten gereden, 3x winst dus en 2x een 2e plaats. Voor onze eerste outdoor ben ik dan ook helemaaaal niet ontevreden!! We moeten nu nog 1 puntje in de B, die hoop ik zaterdag te rijden en dan gaan we gelijk L1 starten

De reden waarom ik een HAW topic maak, en geen ITP is omdat we nu toch een stuk serieuzer bezig zijn en ik best goede tips kan gebruiken. Tot nu toe heb ik het bij ITP gehouden omdat ik vond dat het nog niet zo denderend ging. We zijn nu gewoon lekker op weg en dat wil ik blijven, ben benieuwd naar het commentaar dat jullie gaan geven

Lekkere kromme Patries, paard net achter de LL maar wel fijn plaatje vind ik

Fijne galop, hij is hier ook heel fijn in zijn mond en op eigen benen

Middendraf van achteren

Gebroken lijn, bijna omschakelen terug naar de K

Ik ben echt super super trots op Val!