Ik rij op de manege op een redelijk jonge pony (ong. 6 jaar) en ik heb twee probleempjes: 1. Ze wil niet naar binnen kijken. Hoe kun je dit oplossen? 2. Ze heeft een soort 'tik'. Ze slingert namelijk haar hoofd heel erg. Dit is heel vervelend tijdens het rijden! Hebben jullie misschien een idee hoe ik kan zorgen dat ze dat niet meer doet?
He kan idd wel iets in de rug zijn. Maar wat ik ook vaak tegenkom is dat als het paard 1 kant de stelling niet wil doen dat ze gewoon echt met de spieren vast zitten..
klinkt een beetje dat ze last heeft van der mond of rug?? misschien na kijken? als je de pony nageeft rijd dan gaat het naar binnenkijken een stuk makkelijker, en veel voltes en achtjes rijden, zodat ze de stelling een beetje krijgt! rijd hem lekker door de rug heen, bijvoorbeeld door veel hals strekken en lekker naar beneden te rijden!
roest
Geplaatst: 10-05-09 22:54
Gebruik je genoeg binnenbeen?
Axel_Valerie
Geplaatst: 10-05-09 22:57
knikkebollen komt meestal van de tanden of van de rug inderdaad. Maar de stelling is meestal 1 kant een probleem omdat paarden bijna altijd 1 kant op gericht zijn en dat hun "favoriete" kant is omdat dat het makkelijkst loopt. Je kunt dit er niet zomaar uitrijden tenzij je er HEEL veel mee oefen en dan vooral in de zin van dat het paard door krijgt dat hij als jij beendruk geeft dat hij/zij daarop reageerd. dus veel oefenen met been geven rustige handen en hand rustig van de hals halen (NIET TREKKEN)! Nog even wat? zegt je instructrise er niks van? Dat zijn de basisdingen..
Ik heb ook een pony doe heel erg met haar hoofd schud maar je moet echt heel erg op je handen letten dat je ze heel eztreem stil houd. Ik weet het is moeilijk want ik kan het ook nog niet 100% maar als je er echt op let lukt het wel.