Rijden op Frida

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

babsenfrida

Rijden op Frida

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-09 09:09

Hallo,

Dit is mijn paardje Frida 1:40 hoog ze is 6 mei 6 geworden en ik heb haar al sinds haar geboorte
Ik heb haar zelf beleerd op 3 jarige leeftijd en ik rij sinds een jaartje echt dressuur gericht.
Verder ben ik nooit gestart dus ik rij nog B
Ik heb een aantal probleempjes als ik Frida aan de teugel heb, heb ik vaak dat ze dan onder me vandaan rent en tegen de bak rant aan wilt rennen
Of ze doet haar hoofd gewoon weer omhoog en bijt zich vast aan het bit
Vaak raak ik erg gefrustreerd en word ik boos en prik ik misschien te veel met m'n sporen waardoor ze weer harder gaat lopen en ik geen controle heb.
Vaak springt ze ook aan in de verkeerde galop, en de galop is veel te hard!
Nou ik rij gewoon met een veelzijdigheidszadel en een normaal hoofdstel verder geen hulpteugels
Ik rij met sporen en zonder zweep en ook zonder peesbeschermers ofzo...
Oja ik kijk wel een beetje veel naar benden omdat ik erg met me handen bezig ben, en ik zit wat naar voren.
Ik heb wel gewoon les van een vrouw van stal ze rijd zelf M2, en ze heeft me al heel goed geholpen ik ben zelf wel een stuk rustiger geworden en Frida ook.

Foto's
1
Afbeelding
2
Afbeelding
3
Afbeelding
4
Afbeelding
5
Afbeelding
6
Afbeelding
7
Afbeelding
8
Afbeelding
9
Afbeelding
10
Afbeelding

ArabicQueen

Re: Rijden op Frida

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 09:13

Je paardje loopt erg op de voorhand... en volgens mij ligt je zadel te ver naar voren.. je beugels zijn ook te lang want je kan je hakken niet uitdrukken naar beneden probeer haar ietsjes haar neusje eruit te drukken en niet op te laten kroppen meer van achter naar voren te rijden Succes!!

Ellen__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 09:20

ik ga mee met m'n voorganger..:)
en daarbij als je weet dat je haar prikt met je sporen,doe ze dan lekker af ;)
ga eerst aan je eigen (been)houding werken voor je ze weer om doet..
dat onder je vandaan rennen heb ik ook met mijn paardje,ze doet dat als ze iets moeilijk vind,als ik iets van haar vraag,probeer om vooral niet gefrustreerd en boos te raken,maar vooral rustig te blijven :)
wel een erg leuke pony trouwens!!

Dette

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 10:17

En ik ga ook mee met mijn voorgangers, het zadel lijkt te ver naar voren te liggen en je pony loopt idd erg op de voorhand. Zelf moet je rechtop zitten en voor je uit kijken en ook mag je je hak wel meer uitdrukken en je been lang maken.
Het is wel een onwijs leuke pony! :D

nataly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 11:35

jaa ik ben het ook wel met mijn voorgangers eens :D .
Vind het een erg leuke pony! Probeer haar wel nagefelijk te houden, ipv dwingen rond te lopen ;)
Succes vind het er verder leuk uit zien!

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 11:46

Wat een grappig paardje, leuk getekend!

Ik vind het hele plaatje naar voren kantelen (paard, zadel, ruiter) zadel dus een stuk naar achteren (de schouder moet vrij liggen) zelf terug zitten en meer met je been gaan rijden ipv je hand. Het lijkt zo op de foto een heel dwingend plaatje en dat is zonde!

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 11:58

Ik ga ook mee met de rest, paardje loopt veel te veel op de voorhand. En.. teveel prikken met de sporen? Daar zijn ze niet voor gemaakt. Ik zou gewoon lekker zonder rijden.

mariskalaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 12:35

en ook ik ga mee met de rest. trots rechtop zitten, naar voor kijken, zadel een stukje naar achter en hakken uitdrukken. verder vind ik het er wel netjes uitzien alleen inderdaad op de voorhand. wel een mooi beestje om te zien

SuperSvala

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 12:41

waarom ben je zo bezig met je handen dan?
als je ze stil houd en je paard van achter naar voren rijd komt hij vanzelf aan de teugel, zonder op de voorhand te lopen en dan vind hij het niet moeilijk dus heb je geen verzet.
moet hij dan perse aan de teugel voordat hij in evenwicht is?
aan de teugel is een gevolg van een goed gereden pony.
niet een gevolg van als je maar genoeg met je handen bezig bent.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 12:47

Ga ook met de rest mee dat het er erg gedwongen uit ziet.

Nageeflijk moet vanuit de achterkant komen door haar van achter naar voren te rijden en dan uit te nodigen om te zakken. Niet door haar in de krul te dwingen.

Doordat je je hakken niet uitdrukt zit je telkens met de sporen in je pony. Ik weet niet waarom je ze om hebt maar ik zou zeggen sporen af en evt zweep mee. Mocht ze dan helemaal inzakken dan liever een keer een tik dan telkens die sporen er in. Ze stompt zo erg af op je been en straks kan je niet meer zonder rijden.

lucky84

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 23:10

Ten eerste wat een leuke pony! Ik ben het eigenlijk ook eens met de anderen. Ik denk ook dat het verstandig is dat je je sporen af doet, beugels korter en des noods een zweepje in de hand dat als het nodig moest zijn je dr een attentie tikje kunt geven! Rij veel overgangen, voltes, slangenvoltes in verschillende gangen zodat je de achterhand er meer onder kunt rijden en laat het hoofd maar even voor wat het is dat komt van zelf wel als ze goed gaat lopen van achter! En je drukt je handen erg naar beneden, probeer ze rechterop te houden en iets meer te dragen. En probeer ook meer voor je te kijken en te voelen hoe je pony loopt ipv te kijken! Succes en hoop dat je wat aan de tips hebt die je hier gegeven zijn en dat je dr wat mee doet! Ben benieuwd naar je volgende topic!

00peetje00
Woonplaats: Ik in gouda en Barney op de beijersche hoeve in stolwijk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 23:29

je hebt een mooi paardje onder je kont! maar ik ben het wel met de anderen eens.

hafjesliefde

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 07:26

wauw mooi paardje! dekje past er ook mooi op vind ik :+

astridelise

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 07:30

Ik ben het helemaal met de sprekers boven mij eens, ook ik zou de sporen af doen en misschien een zweepje om haar achterhand er een beetje bij te tikken. Ze hoeft niet harder alleen de kont eronder. Verder is het een mooie bonte. ;)
p.s dekje heb ik ook bij mijn fjord.