Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
smeetjoew schreef:Zo, dat is wel een drastische vermindering. Ik ben geen voerexpert, maar het feit dat je paard een kg brok krijgt, lijkt me niet de hoofdreden voor de hoeveelheid energie van je paard. En brok - ligt er een beetje aan welke je hebt - bevat goede bouwstoffen voor je paard en dat komen ze tekort als je ze maar een handje geeft.
Wellicht wat meer werk geven? En misschien heeft je paard het lekkere weer in zn bol?
Ik zou de energie er gewoon uitrijden.
ikkuhamanda schreef:mijn paard krijgt na het rijden zijn brok, omdat ze toch de vitamine en bouwstoffen nodig hebben voor het werk. wat ook heel fijn is om te geven als je geen bix wil geen zijn die Pavo blokken. dit is een blok/koek waar ale vitamine en bouwstoffen van bix inzit... dat heb ik mijn paard gegeven toen ie met een peesblesure stond..
elk paard reageert wel wat anders op de vermindering/ vermeerdering van voer meestal ligt dat tussen de 2 weken tot een maand. maar zorg wel dat ie ze vitamine binnen krijgt.