Valincia (v. Equador) @ dressuur

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Valincia

Valincia (v. Equador) @ dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-09 20:58

Hoi Bokkers,

hierbij wil ik graag mijn paard onder het zadel showen
het is een 6 jarige merrie en ze is nu 1,5 jaar onder het zadel.

Ik ben haar nu wedstrijdgericht aan het trainen en ik denk dat we ongeveer op b niveau zitten.
30 mei is ons debuut, we gaan mee doen met de onderlinge wedstrijd!
Ons moeilijk punt is de galop, ik heb hiervoor een draver gehad en wil dus nog steeds te veel doen om
te galloperen en haar erin te houden. Dit is dus een punt wat soms problemen oplevert en we mee bezig zijn.
Verder zijn we bezig met veel tempowisselingen rijden, veel figuren, van achter naar voren rijden en dat ze vooral lekker op haar eigen benen loopt.

verder heb ik elke week priveles
ohja cap is eigen keus!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

[IMG]http://img19.imageshack.us/img19/218/dscf6402a.jpg[/IMG

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Sfeerplaatje
Afbeelding

Natas_jaa

Re: Valincia (v. Equador) @ dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-09 21:02

Fijn ontspannen beeld, wat mij opvalt is dat het lijkt of je wat inknikt. Je linkerschouder is lager dan je rechter. En ik zie pianohandjes ;)
Succes met je debuut!

Froexiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-09 21:03

Ziet er goed uit, maar op sommige foto's heb je een beetje de neiging naar pianohandjes ;)

Valincia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-09 21:05

Natas_jaa schreef:
Fijn ontspannen beeld, wat mij opvalt is dat het lijkt of je wat inknikt. Je linkerschouder is lager dan je rechter. En ik zie pianohandjes ;)
Succes met je debuut!

klopt wat je zegt, ik heb heel erg de neiging om mee te gaan hangen in de bochten!
dus moet goed opletten dat ik kijk waar ik heen wil
ja pianohandjes, zo moeilijk af te leren!:(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-09 21:05

Het ziet er heel mooi ontspannen uit! Misschien als dit is zoals ze standaard loopt dat je een stapje meer kan gaan vragen? Ietsje gewaagder rijden?
Let er verder op dat je niet je polsen doorknikt. Succes met je paardje, jullie zijn een leuke combinatie :)

Valincia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-09 21:09

brigitta1987 schreef:
Het ziet er heel mooi ontspannen uit! Misschien als dit is zoals ze standaard loopt dat je een stapje meer kan gaan vragen? Ietsje gewaagder rijden?
Let er verder op dat je niet je polsen doorknikt. Succes met je paardje, jullie zijn een leuke combinatie :)

Ze was idd een beetje 'sloom' de keer dat deze foto's gemaakt zijn
normaal is ze juist een voorwaarts paard waardoor ze dan ook meer van achteruit komt en van voren wat meer omhoog..

mang

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-09 23:17

cap?

figiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 09:03

heb je ook foto's van de andere hand?

Froexiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 09:08

ellesjee schreef:
cap?

Ze zegt toch:

Valincia schreef:
ohja cap is eigen keus!

Valincia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-09 11:52

figiie schreef:
heb je ook foto's van de andere hand?

nee!
mijn vriend kwam echt maar heel even foto's maken en dus zijn er alleen fotos gemaakt op deze hand
had hier verder ook niet bij nagedacht en was eerst niet de opzet om de fotos op bokt te zetten!

zal volgende keer ook van de andere hand foto's plaatsen.

DewiRox

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 19:39

Hoi,

Ik vind het een fijn beeld om naar te kijken.
Alleen na mijn idee loopt hij nog iets teveel op de voorhand, je moet kijken of je iets meer ze kont eronder kan rijden. Veel overgangen, ook veel schijnovergangen en overgangen in de gangen zelf. Probeer ook wat meer stelling te vragen, naar links en naar rechts, hier wordt de spieren achter zijn kaken lekker los van waardoor hij makkelijker ronder kan lopen (ook ze spieren achter het zadel worden er los van, deze heeft ie nodig om zijn kont eronder te plaatsen).

Ik vind dat je een mooie houding heb, probeer alleen een knikje in je polsen te maken. Dan is het ook makkelijker om hem te kneden en dan is je hand ook minder gespannen.

Veel succes nog met je leuke paardje!
Groetjes

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 20:35

ik vind dat je erg naar voren zit in het zadel,
in elk geval naar voren duiken,..in elk geval tijd voor je schouders dat die meer naar achteren gaan en hakken naar beneden,...En die pianohandjes :P
kijk naar voren,...op de grond vind je echt niks!!
Leuk paardje verder

Valincia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-09 09:19

DewiRox schreef:
Hoi,

Alleen na mijn idee loopt hij nog iets teveel op de voorhand, je moet kijken of je iets meer ze kont eronder kan rijden. Veel overgangen, ook veel schijnovergangen en overgangen in de gangen zelf. Probeer ook wat meer stelling te vragen, naar links en naar rechts, hier wordt de spieren achter zijn kaken lekker los van waardoor hij makkelijker ronder kan lopen (ook ze spieren achter het zadel worden er los van, deze heeft ie nodig om zijn kont eronder te plaatsen).

Ik vind dat je een mooie houding heb, probeer alleen een knikje in je polsen te maken. Dan is het ook makkelijker om hem te kneden en dan is je hand ook minder gespannen.

Groetjes

bedankt voor je reactie, heb ik zeker wat aan!
als ze niet heel lekker voorwaarts is heeft ze idd de neiging om wat meer op die voorhand te gaan vallen..
veel overgangen rijden ben ik mee bezig de laatste tijd, en heb wel het gevoel dat het helpt ze word hierbij ook beter
en lichter op mijn hulpen.
ja stelling vind ze soms nog moeilijk en gaat dan wat scheef mijn probleem is dat ik soms mee hang en het geheel erg moeilijk word
dit is een punt waar we wel aan werken en ook al steeds beter gaat gelukkig!

Valincia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-09 09:21

_Bitje_ schreef:
ik vind dat je erg naar voren zit in het zadel,
in elk geval naar voren duiken,..in elk geval tijd voor je schouders dat die meer naar achteren gaan en hakken naar beneden,...En die pianohandjes :P
kijk naar voren,...op de grond vind je echt niks!!
Leuk paardje verder

naar voren? hmm ok!
ik zat juist altijd erg achterover... misschien dat ik nu overdrijf en teveel naar voren ga
zelf vind ik dit niet echt trouwens!

schouders en hakken is zeker een punten, handen ook!
helaas let mijn instructrice van nu ook niet heel erg op mijn houding, heb binnenkort een proefles bij een ander!

Samanthaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 09:34

Ziet er ontspannen uit !

DewiRox

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 15:08

Valincia schreef:
DewiRox schreef:
Hoi,

Groetjes

bedankt voor je reactie, heb ik zeker wat aan!
als ze niet heel lekker voorwaarts is heeft ze idd de neiging om wat meer op die voorhand te gaan vallen..
veel overgangen rijden ben ik mee bezig de laatste tijd, en heb wel het gevoel dat het helpt ze word hierbij ook beter
en lichter op mijn hulpen.
ja stelling vind ze soms nog moeilijk en gaat dan wat scheef mijn probleem is dat ik soms mee hang en het geheel erg moeilijk word
dit is een punt waar we wel aan werken en ook al steeds beter gaat gelukkig!

Ben ik weer!
Ik zie dat je zonder zweep rijd (toch?), misschien is het een optie om met een zweepje zachtjes met kleine tikjes haar achterbeen aan te tikken zodat zij daar actiever in wordt. Mijn pony loopt ook graag wat meer op de voorhand, vooral als ze minder actief is. Vaak zet ik haar dan in galop op de volte en gaan we eerst heel langzaam galopperen (bijna draf) en dan voeren we dat langzaam op naar midden galop, dan weer langzaam terug tot bijna draf en weer naar middengalop. Soms ga ik ook 8tjes draven en dan wijk ik alsware op de E-B lijn zodat ze meer haar achterwerk eronder moet zetten. Als je paard ook meer op haar achterhand loopt wordt zij ook lichter in de mond (hangt niet meer in je handen).

Wat stelling betreft is het natuurlijk wel logisch dat zij dat moeilijk vindt. Als je natuurlijk al iets op de voorhand loopt en dan ook nog je gewicht naar links en naar rechts moet plaatsen. Je moet gewoon telkens kijken of je haar steeds iets verder krijgt. Probeer het aftewisselen in de gangen en bijv. de ene keer op de 2e hoefslaf of op een volte, je zou het zelfs met een slangenvolte of met een gebroken lijn kunnen doen. Je zou ik ookal wat meer stelling kunnen vragen met losrijden (aan en lang teugeltje) of met uitdraven. Wat ik vaak ook doe is 8jes rijden en dan steeds wat meer stelling vragen naar buiten en naar binnen, ook maak ik de volte steeds iets kleiner en dan weer wat groter, enz..

Sorry dat ik haar eerst een hij noemde, nu heb ik het wel goed!
Veel succes.
Groetjes

JsA

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 13:20

Complimenten! Maar 1,5 jaar onder het zadel en dan al zo ontspannen top!! Mag je trots op zijn. Veel suc6 met je Onderlinge! En het zal wel goed komen!

Groetjes