Ik heb even een vraagje , ik heb een pony van 1,32 .
deze pony is altijd gebruikte voor de fok , toen ik haar kocht bleek ze een half jaartje onder het zadel te zijn wat mij er dus niet bij is verteld .
deze pony heeft echt een stale mond gewoon ontzettend sterk niet normaal .
lekker buiten rijden met me zus gaat totaal niet want als mevrouw maar wat hoort gaat ze gelijk rennen en gewoon niet te houden het stopt wel maar dat is pas wanneer ze zelf wilt en dat vind ik persoonlijk echt gevaarlijk aangezien ik niet de enigste bent die alleen op de wereld is .
Ik heb de vriendelijkste bitten in me kast :
Watertrensje dubbelgebroken .
Watertrensje enkelgebroken .
Hier reageerde mevrouw niet op en toen ben ik maar begonnen met een rolletjes bit .
Dit ging in het begin goed daarna liep ze erdoorheen en ben ik een thiedeman erbij gaan doen .
Dit ging ook goed maar ze liep erdoorheen.
toen ben ik gaan rijden met een africhtingsstang dit ging goed heb hem er weer uitgehaald en heb de watertrens enkelgebroken er weer ingehangen , dit ging echt super goed ze reageerde er gewoon heerlijk op gelijk halthouden enzo wat ze normaal dus totaal niet deed .
Nu gaat het weer minder en ben ik met elatiek gaan rijden want door de thiedeman loop ze gewoon doorheen .
In de bak is het opzich alllemaal geen probleem omdat ze toch geen kant op kan ( ben van mezelf best wel druk en die pony ook ) en daar moeten we gewoon aan gaan werken maar dat komt hopelijk wel goed .
Het probleem is alleen dat ik voor buiten gewoon helemaal niks hebt want ze loopt gewoon overal doorheen .
Nu is mijn vraag zou ik voor buiten geen pelhambitje kunnen gebruiken en voor het rijden in de bak gewoon een watertrensje ?
Ik ken zat mensen die buiten rijden met een pelham en in de bak gewoon trainen met een licht bitje .
het wordt weer zomer natuurlijk lekker weer en wij hebben bij de manege een heerlijk park maar ik kan daar gewoon niet lekker in rijden omdat mevrouw overal van schrik .
Ze schrok een keer en liep gewoon bijna met me zus op een auto het scheelde gewoon echt niet veel , volgens mij had ze zelf op een gegeven moment zoiets van ooooh een auto , het is gewoon echt gevaarlijk .
Die pony heeft echt kaken als een pitbull niet normaal en gewoon niet leuk .
Als me zus lekker buiten gaat rijden loop ik er altijd naast met hengstenketting want met een halstertouw neemt ze me overal mee naartoe behalve waar ik heen wilt en daar reageert ze wel super goed op .
Ook als ze schrikt ik geef een klein rukje stel haar gerust en het is goed en mischien als ik op haar rij werkt dat kinkettinkje ook wel .
Wat denken jullie ?
Graag geen kritiek van lessen nemen , want dat doe ik of ja meer oefenen dan zeg ik kom maar lekker op deze pony rijden (GRAAG ZELFS) mag je ook nog eens heerlijk ontspannen ahum naar buiten op haar .
En dan kijken hoe je er dan nog over denkt
in ieder geval bedankt voor het lezen en hoop naar ervaringen met dit bit .
kan je met dit bit met 1 teugel rijden of moet dat persee met 2 ?
groetjes angela .

.
.