Waar we vooral aan werken is nageeflijkheid, ontspanning, buiging en eh... mijn houding. We rijden op B-niveau. Daarnaast zijn we haar verkeersmak aan het maken, dit gaat heel erg goed. Galop blijft erg lastig, de linkerhand gaat best redelijk, de rechterhand stukken minder... We hebben sinds kort weer les. In de winter hebben we op een andere stal gestaan, ben toen erg ziek geweest (erge longontsteking), heb toen een tijd geen les gehad.
Mijn eigen verbeterpunten:
-Mijn benen/voeten; ik trek mijn hakken soms wat op, leg mijn onderbeen dan wat te ver naar achteren. Daarnaast draai ik mijn rechtervoet vaak naar buiten door een oude blessure.
-De hoek in mijn armen houden, nu ik de foto's weer eens zie, zie ik dat het nog meer mag.
-Alaska goed actief houden. Vóór de fotoshoot had ik een half uur les gehad, ze was dus al een beetje moe. En ik ben giga verkouden, dus heb zelf niet zoveel puf...
-Eeeeh... vóóóór me kijken... (Maar ik vind dr zo leuk....)
Ik zou erg graag tips willen voor de galop.
Even ter vergelijking:

Alaska drie jaar geleden. Hier was ze net 4 maanden in Nederland. Ze was toen net een maand hersteld van droes. Slecht bespierd, komt wat stijfjes over. Daarnaast erg schraal, vooral voor een Fries.

Longeren met dubbele longe vorig jaar zomer. We werken vooral aan ruggebruik en ontspanning, ik vind dit beeld dan ook erg mooi.
En hier de 'vernieuwde' Alaska:

Vorige week. Mijn houding is bagger, Alaska loopt hier al best goed vind ik zelf.
De fotoshoot Ik was mijn cap (en de memorycard van de camera) vergeten... Ik draag altijd een cap, dus opmerkingen hierover zijn redelijk zinloos...

Warm draven. Mooi beengebruik. Mijn voeten...

Oppakken in stap. Mijn voeten weer...

Iets doorvragen in draf. Ik vind deze foto best redelijk. En natuurlijk mogen mijn tenen naar voren wijzen...

De gruwelijke galop. Ik ben vooral bezig met korte stukjes erg voorwaarts rijden, zo nu en dan een volte. Maar vooral regelmatig overgangen maken. Ze kijkt wel vaker zo nukkig in galop.

Wijken. Jammer dat ze hier niet zo mooi schaart als normaal. De fotografe was nogal interessant...

Klaar
http://kicky86.nl.picturepush.com/album ... 9-172.html
Filmpje van draf en stap. Ben hier best blij om. Mijn houding is een stuk beter geworden, Alaska mag nog iets meer voorwaarts maar was hier erg moe.