Mijn eerste topic in HAW! Dit topic gaat over mijn wedstrijd afgelopen zaterdag in de B Dressuur. Het is de 2e wedstrijd die ik met Brégo reed en we hadden wat problemen op de weg naar de ringen toe...van een stuk plastic stond hij te steigeren en te bokken. Eenmaal in de ring viel hij als een blok uit elkaar en reageerde nergens meer op! 1e proef was drama, de 2e een stuk beter! Brégo is niet van mijzelf maar rijd hem bij..
Naam: Brégo
Ras: Deens warmbloed
Leeftijd: 16 jaar
Hoogte: 1.73
Niveau: B/L
Karakter: Flegmatiek, erg vriendelijk, altijd vrolijk en betrouwbaar!
Ik rijd bré nu bijna een jaar en we hebben spring- en dressuurles! Zelf trainen we op B/L niveau. Het is een echt springpaard en de dressuur vind hij ook zichtbaar minder leuk maar we proberen er toch samen wat van te maken. Hij heeft in het verleden ook alleen parcoursen gesprongen dus er valt ook nog behoorlijk wat te verbeteren!
Mijn minpunten zijn: Rechtop zitten, hakken uitdrukken en meer vooruit kijken. Door zijn flegmatieke karakter is dat soms lastig maar geen excuus dus ik werk er hard aan!
Ik ben erg bij met deze foto's ondanks dat hij minder fanatiek was dan op de 1e wedstrijd! Ik zou zeggen kijk en opbouwend commentaar is uiteraard welkom!
Losrijden: Mag actiever!

Al iets actiever:

Spoor minder gebruiken, valt uit elkaar!

Reageerd niet op mijn hulp!

Wat beter

A-C lijn:

Voor mijn gevoel beter

Fijn plaatje (iets te diep)

En klaar

Een flegmatiek paard is van nature ergt traag, niet snel onder de indruk en moeilijk actief te rijden. Door middel van goede training kun je dit verbeteren.