Brégo op z'n 2e wedstrijd (B)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

StEpHaNiE66

Brégo op z'n 2e wedstrijd (B)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-09 14:45

Hallo,

Mijn eerste topic in HAW! Dit topic gaat over mijn wedstrijd afgelopen zaterdag in de B Dressuur. Het is de 2e wedstrijd die ik met Brégo reed en we hadden wat problemen op de weg naar de ringen toe...van een stuk plastic stond hij te steigeren en te bokken. Eenmaal in de ring viel hij als een blok uit elkaar en reageerde nergens meer op! 1e proef was drama, de 2e een stuk beter! Brégo is niet van mijzelf maar rijd hem bij..

Naam: Brégo
Ras: Deens warmbloed
Leeftijd: 16 jaar
Hoogte: 1.73
Niveau: B/L
Karakter: Flegmatiek, erg vriendelijk, altijd vrolijk en betrouwbaar!

Ik rijd bré nu bijna een jaar en we hebben spring- en dressuurles! Zelf trainen we op B/L niveau. Het is een echt springpaard en de dressuur vind hij ook zichtbaar minder leuk maar we proberen er toch samen wat van te maken. Hij heeft in het verleden ook alleen parcoursen gesprongen dus er valt ook nog behoorlijk wat te verbeteren!
Mijn minpunten zijn: Rechtop zitten, hakken uitdrukken en meer vooruit kijken. Door zijn flegmatieke karakter is dat soms lastig maar geen excuus dus ik werk er hard aan!

Ik ben erg bij met deze foto's ondanks dat hij minder fanatiek was dan op de 1e wedstrijd! Ik zou zeggen kijk en opbouwend commentaar is uiteraard welkom!

Losrijden: Mag actiever!
Afbeelding

Al iets actiever:
Afbeelding

Spoor minder gebruiken, valt uit elkaar!
Afbeelding

Reageerd niet op mijn hulp!
Afbeelding

Wat beter
Afbeelding

A-C lijn:
Afbeelding

Voor mijn gevoel beter
Afbeelding

Fijn plaatje (iets te diep)
Afbeelding

En klaar :)
Afbeelding

corientjuhh

Re: Brégo op z'n 2e wedstrijd (B)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 14:48

Voor mijn gevoel hangt je paardje wat
Rij je wel eens met zweep?
Misschien dat ie daar wel op reageerd

MiSzNiTa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 14:49

Ziet er leuk uit, leuk paard, wat waren je punten van deze wedstrijd en van de vorige.
Mischien een stomme vraag wat is flegmatiek.
En omdat h@w is denk erom dat je je hakken goed uitdrukt.

StEpHaNiE66

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-09 15:02

@ corientjuh: Ja ik rij thuis met zweep maar wil deze niet in de proef gebruiken.

@ Misznita: De punten van mijn vorige waren 183 en 189 en nu hadden we 166 en 170! Er waren ook maar 4 winstpnt van de 33 combinaties :( Een flegmatiek paard is van nature ergt traag, niet snel onder de indruk en moeilijk actief te rijden. Door middel van goede training kun je dit verbeteren.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 16:54

Hij mag idd wel wat actiever. Wat was het commentaar op je coupons? Ik rij zelf ook een flegmatieke ruin, wat bij hem het beste werkt om hem lekker voor het been te krijgen en zijn achterhand te activeren is veel galopwerk en daarin ook heel veel schakelen. En daarnaast is het misschien een aanrader om ook te gaan springen met hem, die van ons is ook veel actiever met rijden als hij regelmatig springt. Ook omdat ik lees dat hij spingen leuk vindt. Ik vind het trouwens een super aansprekend paard.

mizzet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 17:00

@ SusanH: Er staat toch ook in de beginpost dat ze springles met hem heeft? ;)

Het ziet er ontspannen uit. Ik vind het er inderdaad ook uitzien alsof hij 'hangt', hij mag ook wat actiever, maar dat heb je zelf ook wel door. ;) Verder hakken uitdrukken! Aangezien je springles hebt, heb je ook springfoto's? en spring je ook wedstrijden met hem?

Naja, succes!

StEpHaNiE66

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-09 18:05

@susanH: Commentaar op de eerste coupon (de slechtste) impuls verlies, meer verruimen, en voornamelijk te lang! Klopte totaal, hij liep ook niet! De 2e coupon was vooral te braaf gereden, hoewel hij daar wel weer lekker door liep en ik beter aan m;n houding kon werken. Met springen is hij veel aciever, fjner voor het been! Ik rij veel buiten, spring veel en probeer zoveel mogelijk afwisseling in te brengen.

@ mizzet: Ik heb helaas geen parcourfoto's wel van een oefencross. Nee ik spring geen wedstrijden, puur omdat ik er nog niet klaar voor ben. Ik wil zowieso eerst de B door met dressuur en dan zien we verder :)

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 22:22

Hey Steph!

Foto's zien er goed uit! Voor je 2e wedstrijd helemaal! Dat actieve komt vanzelf meer als je er meer aan gaat rijden, dat moet je ervaren :j

miepje17

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-09 14:13

Leuk paardje! Alleen het lijkt wel of je de teugels heel erg lang hebt waardoor het wat overkomt alsof hij wat te diep loopt, maar dat kan ook zijn manier zijn van aanleuning hebben (A)

Lotte_James

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-09 15:45

Echt een mooi paard! Ziet er goed uit hoor! Ik vind het inderdaad ook een beetje lijken alsof hij hangt, maar verder zijn jullie een leuk stel :D

Luv_Them

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-09 16:50

Mooi paardje! Vind het er goed uitzien, en je weet wat je verbeter-punten zijn, daar heb ik verder geen toevoegingen op.

oOoKellyoOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-09 17:41

Ziet er goed uit op de foto, wel kun je er opletten dat je rechter gaat zitten

Daphaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-09 18:08

de figuurlijke peper in de derriere mist :)
ziet er heel fijn uit, lekker ontspannen, mooi over de rug, prima voor de B.
maar zoals jij je paard instelt voor de proef, zo rij ik de mijne los ;)

overgangen. overgangen, tempowissels en overgangen :) op de voltes, figuren, tijdens een gebroken lijn, veel van hand veranderen. Laat hem maar goed opletten wat hij moet doen.

misschien een beetje energie door het eten gooien? als het met rijden alleen niet lukt?

StEpHaNiE66

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-09 07:33

Bedankt voor alle reacties!

@ miepje: Klopt dat het ook een beetje zijn aanleuning is maar deels ook mijn fout want zodra hij actiever loopt komt hij meer omhoog..

@daphaan: Idd de peper mist!! Ik heb 2 weken geleden de pavo gebeld en op advies van hun zijn voer aangepast en dat begint nu een beetje te werken...word wat slanker, zweet meer (wat hij eerst niet deed), en wat fitter! Dus dat is nu opgelost!
Ik probeer ook veel af te wisselen met rijden, heb vorige week een lesje van een nieuw iemand gehad en we kregen hem echt goed aan het werk (idd overgangen, vlot voor het been en wisselingen).

Desiree1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 16:09

Ik zou idd je teugels iets korter pakken, en let op je tenen.

Die 1e foto, die oren, haha! _O-

Sonja15

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 17:20

idd,, wat actiever ;)
en het lijkt alsof je een beetje "bol" zit,,
je mag van mij wel wat trotser gaan zitten ;)

marsmars

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 17:42

Waarom gebruik je je zweep niet in de proef?

Verder heb je wel een nette zit, proberen iets meer op je benen te letten en probeer je paard wat korter in de hals te rijden.

StEpHaNiE66

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-09 14:47

@ desiree: Ja ik rij nu een paat weken met de teugels een stuk korter en dat gaat eigenlijk heel goed. We moeten er allebij nog erg aan wennen!

@ sonja: Ja vooral erg bol in m'n schouders! Mijn houdingis altijd al een beetje zo geweest en lastig om dat eruit te krijgen! Houding kan altijd beter :)

@marsmars: Komende zaterdag ga ik met zweep in de proef rijden om ff dat extra actieve erin te houden! kijken hoe dat uitpakt!

nielsjuh4

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 16:21

Leuk paardje!!

Het commetaar geef je zelf al een beetje aan. daar ben ik het wel mee eens..

misschien kun je toch een paar keer proberen om met een zweepje te gebruiken.. of in ieder geval bij te hebben.. dan kun je toch tijdens de proef aantikken om hem weer actief te maken.. Als je dat een paar keer doet.. zal hij op een gegeven moment ook snappen dat hij in de proef moet blijven opletten..

succes nog samen.. jullie komen er wel!!

Maaltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 16:29

Mooi paard, en wat is die groot. :~
Commentaar geef je zelf eigenlijk al. ;)

StEpHaNiE66

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-09 08:35

@ nielsjuh: Ja morgen neem ik de zweep mee in de proef om hem af en toe aan te tikken en actiever te maken op momenten waar hij inzakt.

pruimpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 11:10

.

paardebloemp

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 11:17

Ik weet niet zeker of ik het goed zie hoor (anders moet je het zeggen), maar zit je niet vaak met je spoor in zijn buik te prikken? In dat geval lijkt het me vrij logisch dat hij niet meer op die 'hulp' reageert. Dus je tenen iets naar binnen draaien en hem weer opnieuw leren wat de hulp betekent. En je schouders naar achter.
Leuk paard :)

zimbabwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 11:20

Ziet er op zich prima uit, al hangt hij mijn inziens wel wat teveel op de voorhand.

StEpHaNiE66

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-09 12:45

@paardebloem: Nou normaal zit ik hem niet zo vaak te porren maar wat ik al in mijn voorstukje zei: Hij liep totaal leeg voor en in de 1e proef, reageerde totaal niet meer! Ook nog nooit gehad dus vandaar dat ik hem iets meer achteraan zit...
Foto's waren momentopname van een mindere proef en ja daar hoort dit ook bij! :)

@ vanitymay: ja klopt, we zijn hem nu weer meer op de achterhand aan het rijden, wat meer opgericht en de achtrehand er goed onder rijden. een hele klus met dit paard!